20/04/2024

تمجید چهره‌های سیاسی و ورزشی از بیانکا آندرسکو پس از قهرمانی در راجرز کاپ

  • توسط سروش
  • 15/08/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو ، تنیسور جوان کانادایی، پس از شکست دادن سرنا ویلیامز بزرگ، موفق شد کاپ قهرمانی راجرز کاپ در بخش انفرادی زنان را بالای ببرد.

تمجید چهره های مطرح از بیانکا آندرسکو

تنیس بازان سابق و همچنین بازیکنان فعلی این رشته به ستایش از ستاره نوجوان کانادایی روی آورده اند. این تمجیدات نه فقط به خاطر کسب سومین عنوان سال آندرسکو و اولین قهرمانی اش در خانه است، بلکه به خاطر رفتار مهربانانه اش در برخورد با کناره گیری سرنا ویلیامز از بازی فینال به علت مصدومیت است. بیانکا آندرسکو روز یکشنبه در تورنتوی کانادا قهرمانی راجرز کاپ را پس از آن به دست آورد که سرنا ویلیامز با چشمانی گریان اعلام کرد که به خاطر گرفتگی عضلات کمرش دیگر قادر به ادامه این دیدار نیست. تصمیم ویلیامز در ابتدا آندرسکو را غافلگیر کرد اما این بازیکن جوان بلافاصله به سمت ستاره ۳۷ ساله آمریکایی رفت و او را دلداری داد.

آندرسکوی ۱۹ ساله، روز دوشنبه در مصاحبه ای تلفنی با رسانه کندین پرس راجع به اتفاقات تنیس مسترز کانادا صحبت کرده است:

من یک آدم برون گرا هستم و در آن لحظه، پس از مصدومیت سرنا ویلیامز می‌دانستم که باید چه چیزی به او بگویم زیرا دقیقا احساس او را درک می‌کردم؛ چون خودم هم در ماه های گذشته به خاطر مصدومیت شانه ام چنین وضعیتی داشتم و حتی سال قبل هم با مصدومیت کمر مواجه شده بودم.

ویلیامز نیز پس از مسابقه آندرسکو را کسی خطاب کرد که بیشتر از سنش می‌فهمد و ستاره آینده دار کانادایی را یک ورزشکار زن فوق العاده خطاب کرد. این حرف ها برای آندرسکو معنی خاصی داشت زیرا وی در زمان رشد خود قهرمان ۲۳ گرند اسلم را به عنوان اسطوره اش انتخاب کرده بود. آندرسکو در این رابطه گفت:

من برای تمام زندگی ام مسابقات سرنا ویلیامز را تماشا کردم. او یک قهرمان است و چه در زمین و چه در بیرون آن یک الگو برای من محسوب می‌شود. پس شنیدن این سخنان از زبان چنین شخصیتی که درباره من زده شده، برایم بسیار شیرین و فوق العاده است.

بیانکا آندرسکو

افراد بسیار دیگری بلافاصله پس از اتفاقات مسابقه روز یکشنبه از آندرسکو به خاطر کارش تمجید کردند. یکی از این افراد نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو بود که در یک توئیت از آندرسکو به عنوان الگویی برای تنیس بازان سراسر کانادا نام برد. او در توئیتر خود نوشت:

امروز تو (آندرسکو) به طرفداران تنیس نشان دادی که روحیه ورزشکاری دقیقا چه چیزی است.

اسطوره تنیس، بیلی جین کینگ که به خاطر تلاش هایش در زمینه برابری زنان در ورزش گام برداشته نیز در شبکات اجتماعی آندرسکو را تشویق کرد و گفت آندرسکو درجه‌ای از بلوغ را نشان داد که سال ها بالاتر از سنش قرار دارد. کینگ در توئیتر خود نوشت:

زنان باید با یکدیگر چنین رفتاری داشته باشند. همدلی و حمایت آندرسکو از ویلیامز قابل ستایش است. رقبا و زنانی که از زنان حمایت می‌کنند!

بیانکا آندرسکو با این پیروزی به رده چهاردهم رنکینگ تنیس زنان صعود کرد. او در فصل جاری رکورد ۳۸ پیروزی و ۵ شکست را بر جای گذاشته است. آندرسکو در تورنمنت های تنیس نیوپورت بیچ و ایندین ولز عنوان قهرمانی را به دست آورد و در روز یکشنبه هفدهمین پیروزی متوالی خود را در مسابقاتی که به اتمام رسیده‌اند کسب کرد. او در این مدت دوبار به علت مصدومیت از ادامه مسابقه انصراف داده است. آندرسکو شهریورماه باید در مسابقات یو اس اوپن به میدان برود. او به منظور استراحت و جلوگیری از تشدید مصدومیت در مسابقات تنیس سینسیناتی که هم اکنون در حال برگزاریست، شرکت نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار