29/03/2024

هر آنچه باید درباره تورنمنت تنیس مسترز شانگهای بدانید

  • توسط سروش
  • 04/10/2019
  • 0

چهار بازیکن برتر دنیای مسابقات تنیس مردان یعنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال، راجر فدرر و اندی ماری در تورنمنت تنیس مسترز شانگهای ۲۰۱۹ یک ‌بار دیگر در کنار هم به رقابت خواهند پرداخت.

آشنایی با تنیس مسترز شانگهای

جوکوویچ، فدرر و ماری روی هم رفته به ‌جز اولین دوره، در تمام دوره‌های مسابقات تنیس مسترز شانگهای به قهرمانی رسیده‌اند. تنیس مسترز شانگهای ، آخرین ایستگاه از فصل آسیایی تقویم سالانه تنیس مردان است. نادال که دو بار در همین رویداد به قهرمانی رسیده است، قصد دارد با کسب قهرمانی در شانگهای، رکورد خود در قهرمانی‌های مسترز هزاری امتیازی را افزایش دهد و ۳۶ جام این نوع از مسابقات ATP را کسب کند و فاصله خود با نواک جوکوویچ در نبرد بر سر رده نخست جدول رده ‌بندی کسب سهمیه مسابقات Nitto ATP London افزایش دهد. دنیل مدودف ۲۳ ساله و اهل روسیه تا قبل از برگزاری مسابقات یو اس اوپن به دو فینال پیاپی تورنمنت‌های مسترز هزاری امتیازی رسیده بود. او در مسابقات مونترال با شکست برابر نادال دوم شد اما در سینسیناتی با غلبه بر دیوید گوفین به قهرمانی رسید. مدودف حالا قصد دارد روند خوب خود در مسابقات مسترز تنیس را در شانگهای هم ادامه بدهد. تنها دو هفته پیش در مسابقات اوپن سن پترزبورگ، مدودف با رسیدن به فینال این مسابقات، به پنجمین بازیکن فعال تنیس تبدیل شد که در پنج تورنمنت پیاپی به فینال می‌رسد.

پیش از این ماری، فدرر، نادال و جوکوویچ موفق به انجام این کار شده بودند. آن دسته از بازیکنانی که قصد راهیابی به تورنمنت Nitto ATP Finals را دارند به هزار امتیاز این تورنمنت نیاز خواهند داشت تا در کسب سهمیه حضور در لندن در میان هشت بازیکن برتر قرار بگیرند. دومینیک تیم قهرمان مسابقات اوپن BNP Paribas اگر این هفته به فینال مسابقات پکن برسد مجوز حضور در لندن را کسب خواهد کرد. او در حال در جدول «رقابت برای لندن» در مکان پنجم قرار دارد و پس از او استفانوس تسیتسیپاس، روبرتو باتیستا آگوت و متئو برتینی قرار دارند. الکساندر زورف، مدافع عنوان قهرمانی نیز قصد دارد پایان خوشی در چین داشته باشد. در ادامه هر آنچه باید درباره تورنمنت تنیس شانگهای بدانید گردآوری شده است. اطلاعاتی مثل برنامه مسابقات، مکان برگزاری، تاریخچه تورنمنت تنیس مسترز شانگهای و دیگر موارد را در زیر مشاهده کنید.

تنیس مسترز شانگهای

اولین دور مسابقات تنیس مسترز شانگهای: سال ۲۰۰۹.
تاریخ برگزاری: از ششم تا سیزدهم ماه اکتبر ۲۰۱۹.
مسئول برگزاری تورنمنت: مایکل اِی. لووانو
مراسم قرعه‌کشی: شنبه، ۵ اکتبر، ساعت ۱۰:۳۰ به‌ وقت محلی.

برنامه برگزاری مسابقات:

مسابقات راه‌یابی: از شنبه، ۵ اکتبر، ساعت ۱۲ ظهر.
جدول اصلی مسابقات: از شنبه، ساعت ۱۲ ظهر به‌وقت محلی – دوشنبه تا جمعه از ۱۲:۳۰ تا ۱۸:۳۰ – شنبه از ۱۳:۳۰ تا ۲۰:۰۰.
فینال بخش دوبل: ۱۳ اکتبر از ساعت ۱۳:۳۰.
فینال بخش انفرادی: ۱۳ اکتبر کمی پس از ۱۶:۳۰.
محل برگزاری مسابقات: مرکز تنیس کی ژونگ.
ظرفیت تماشاگرات زمین اصلی: ۱۳۸۸۰ نفر.
مبغ کلی جوایز: ۷,۴۷۳,۶۲۰ دلار آمریکا

تالار افتخارات:

بیشترین قهرمانی در بخش انفرادی: نواک جوکوویچ (چهار قهرمانی).
بیشترین قهرمانی در بخش دوبل: مارسلو ملو (سه قهرمانی).
مسن‌ترین قهرمان: راجر فدرر، ۳۶ ساله در سال ۲۰۱۷.
جوان‌ترین قهرمان: اندی ماری، ۲۳ ساله در سال ۲۰۱۰.
رده‌پایین‌ترین قهرمان: نیکولای داویدنکو با رده هشتم رنکینگ ATP در سال ۲۰۰۹.
بیشترین پیروزی در مسابقات: نواک جوکوویچ با ۳۲ برد.

فینال مسابقات سال ۲۰۱۸:

بخش انفرادی: نواک جوکوویچ برابر برنا کوریچ با نتایج ۶-۳، ۶-۴ به پیروزی رسید.
بخش دوبل: لوکاژ کوبوت و مارسلو ملو با نتایج ۶-۴، ۶-۲ برابر جیمی ماری و برونو سوارس به پیروزی رسیدند.
آیا می‌دانستید مسابقات مسترز رولکس شانگهای از سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به انتخاب بازیکنان ATP به‌ عنوان تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی برتر سال انتخاب شد. تا قبل از آغاز به‌کار مسترز رولکس شانگهای، استادیوم کی ژونگ از سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ میزبان تورنمنت نهایی فصل بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار