29/03/2024

نیمه نهایی تنیس مسترز مادرید ؛ صعود جوکوویچ به فینال و حذف رافا نادال

  • توسط مریم
  • 21/05/2019
  • 0

مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس مسترز مادرید با یک شگفتی همراه بود که در آن رافا نادال اسپانیایی که بخت اول قهرمانی این مسابقات بود برابر تنیسور یونانی شکست خورد و از صعود به فینال این رقابت ها بازماند.

در اولین دیدار این مرحله روز گذشته نواک جوکوویچ به مصاف دومنیک تیم که راجر فدرر را حذف کرده بود تیم رفت و موفق شد در حالی که هر دو ست را از تیم عقب بود با عملکردی خوب و استفاده از اشتباهات دومنیک در طول ست کار را به تای بریک برساند و در ست اول با نتیجه ۷-۲ و در ست دوم با نتیجه ۷-۴ به پیروزی برسد تا مرد شماره یک تنیس جهان به عنوان اولین فینالیست تنیس مسترز مادرید در سال 2019 معرفی شود. در دومین بازی نیمه نهایی که بامداد امروز برگزار شد مرد شماره یک زمین های خاک رس به میدان رفت و برابر یک تنیسور یونانی قرار گرفت که استفانوس سیتسیپاس یونانی موفق شد در ادامه عملکرد خوبش در زمین خاک رس پس از بدست آوردن عنوان قهرمانی در مسابقات ۲۵۰ امتیازی پرتغال در کشور همسایه یعنی اسپانیا و پایتختش مادرید هم شگفتی ساز شود و با شکست دادن قهرمان ۵ دوره از مسابقات مادرید به فینال این رقابت ها صعود کند.

در ست اول این دیدار تنیسور جوان یونانی با استفاده از اشتباهات سلطان خاک رس توانست علیرغم دو بار بریک شدن مقابل نادال سه بار او از او پیش بیفتد و ست را با نتیجه ۶-۴ به سود خودش به پایان برساند. در ست دوم اما نادال به خودش آمد و توانست عملکرد بهتری از خودش نشان دهد و موفق شد با نتیجه ۲-۶ در این ست به پیروزی برسد. در ست سوم سیتسیپاس شروعی فوق العاده داشت و با امتیازهای حساسی که از حریفش گرفت توانست که از همان ابتدا از نادال پیش افتاد. بلافاصله باز هم نادال نتوانست از ۲ بریک پوینت خودش استفاده کند و در گیم بعد باز هم جوان یونانی از نخستین بریک پوینتش در گیم استفاده کرد و نتیجه را به ۵-۲ رساند. در پایان رافا نادال توانست یک گیم شکست را به تاخیر بیندازد اما در گیم نهم سیتسیپاس دبه حریف سرشناسش امان نداد و با فرصت طلبی و استفاده از نیروی جوانی خود شگفتی را کامل کرد و راهی رقابت فینال این رقابت ها شد.

شگفتی در تنیس مسترز مادرید و حذف رافا نادال

تنیس مسترز مادرید رافا نادال

در نیمه نهایی دو نفره مردان تیم رویر/تکوا با پیروزی برابر تیم کلهوف-سیتسیپاس و تیم شوارتزمن-تیم با پیروزی برابر پلا-سوزا به فینال این رقابت ها رسیدند. در فینال بخش انفرادی زنان مادرید نیز کیکی برتنز هلندی به مصاف سیمونا هالپ رومانیایی رفت و موفق شد بر خلاف پیش بینی ها در دو ست متوالی زن شماره سه جهان را از پیش روی بردارد و به قهرمانی برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار