29/04/2024

تنیس مسترز کانادا ۲۰۱۹؛ قهرمانی تنیس بازان اهل جمهوری چک در بخش دوبل زنان

  • توسط سروش
  • 12/08/2019
  • 0

باربورا کرچیکوا و کاترینا سینیاکوا، تنیس بازان سید برتر جمهوری چک به اولین عنوان تیمی خود در فصل جاری دست یافتند. این دو تنیسور موفق شدند آنا لنا گرونفیلد و دمی شورز را در فینال مسابقات تنیس مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ شکست دهند.

قهرمانی تنیس بازان جمهوری چک در مسابقات دوبل زنان تنیس مسترز کانادا

باربورا کرچیکوا و کاترینا سینیاکوا که در سید برتر مسابقات بودند، با کسب پیروزی بر رقیبان خود، موفق شدند اولین عنوان قهرمانی دو نفره خودشان در سال ۲۰۱۹ را به دست آورند. این دو تنیسور، موفق به شکست آنا-لنا گرونفیلد و دمی شورز که در سید سوم مسابقات تنیس مسترز کانادا قرار داشتند، شدند. تنیسورهای جمهوری چک، در دیداری که روز یکشنبه (۱۱ آگوست) برگزار شد، در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۵ و ۶-۰ برابر زوج آلمانی – هلندی به پیروزی رسیدند تا عنوان نخست رقابت های دوبل تنیس مسترز کانادا در بخش زنان را به دست آورند.

سینیاکوا در نشست خبری پس از بازی به خبرنگاران گفت:

داشتن یک عنوان قهرمانی بسیار لذت بخش است. ما در چند فینال شرکت کردیم و بالاخره به قهرمانی رسیدیم. پس هفته بسیار خوبی برایمان رقم خورد.

سینیاکوا در ادامه گفت:

من فکر می‌کنم مسابقات خوبی برگزار کردیم و از قهرمانی در تنیس مسترز کانادا ، خیلی خوشحالیم. امیدواریم در هفته های آتی هم تنیس بهتری به نمایش بگذاریم.

این تنیسورهای ۲۳ ساله اهل جمهوری چک که سال گذشته پس از پیروزی در هردو رقابت رولاند گاروس و ویمبلدون در رده اول رنکینگ دوبل قرار گرفتند، تا پیش از رقابت های راجرز کاپ و در کنار یکدیگر، در این فصل تنها به یک فینال رسیده بودند. هرچند این دو تنیسور که سابقه طولانی در هم تیمی بودن با یکدیگر دارند، در رده سنی نوجوانان نیز برنده مسابقات گرند اسلم شده بودند. آن ها در نهایت پس از ۶۵ دقیقه رقابت در فینال، جام قهرمانی دوبل مردان تنیس مسترز کانادا را بالای سر بردند.

تنیس مسترز کانادا باربورا کرچیکوا و کاترینا سینیاکوا

کرچیکوا نیز پس از پایان این مسابقه گفت:

به نظرم ما دو نفر در زمین ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر داریم. این که به یک زبان صحبت می‌کنیم، کمک بزرگی به ما می‌کند. ما برای مدت زمان زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم، پس فکر می‌کنم این امر نیز خیلی به سودمان تمام شده است. ما در هر لحظه می‌دانیم که دیگری چه کاری انجام می‌دهد. فکر می‌کنم همین ویژگی باشد که ما را به یک تیم خوب در بخش دوبل تبدیل می‌کند.

پیروزی این دو نفر در فینال تنیس مسترز کانادا ، دومین عنوان دوبل سینیاکوا در سال ۲۰۱۹ بود. او در ابتدای فصل جاری، در کنار الکساندرا کرنیک در سیدنی نیز موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود. کرچیکوا نیز اولین عنوان فصل خود را در تورنتو بالای سر برد. کرچیکوا و سینیاکوا در تمام طول ست دوم در بخش فورکورت زمین یا منطقه نزدیک به تور، با طراوت بالایی بازی می‌کردند. سینیاکوا در ارتباط با شرایط بازی فینال در ست اول گفت:

بستن مسابقه سخت بود. به نظرم این موضوع که ما به مبارزه ادامه دادیم و ست را به پایان رساندیم، خوب است چون به نفعمان شد. فکر می‌کنم این که یک ست جلو باشیم، خیلی بهتر است. ما سعی داشتیم در زمین تهاجمی بازی کنیم و به همین صورت نیز ادامه بدهیم. احساس می‌کنم از همان اول بازی، آنها را تحت فشار گذاشته بودیم.

کرچیکوا و سینیاکوا در روزهای آتی باید در مسابقات ۱۰۰۰ امتیازیِ مسترز سینسیناتی و در بخش دوبل زنان هم به میدان بروند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار