16/04/2024

مسابقات فدکاپ به تبعیت از جام دیویس با فرمت جدیدی برگزار خواهد شد

  • توسط سروش
  • 29/06/2019
  • 0

رقابت های جام جهانی تنیس در بخش زنان به تورنمنتی به نام فدکاپ (Fed Cup) معروف است که از سال ۱۹۶۲ پایه گذاری و برگزار گردیده است. حالا به تبعیت از جام دیویس با فرمت جدید برگزار خواهد شد.

مسابقات فدکاپ به تبعیت از جام دیویس برگزار خواهد شد

در این مسابقات کشور آمریکا خوش درخشیده و با ۱۸ قهرمانی درصدر پرافتخارترین کشور های جهان قرار می‌گیرد و پس از آن ها، کشور جمهوری چک/چکسلواکی سابق با ۱۱ و استرالیا با ۷ قهرمانی در رتبه های بعدی ایستاده اند. در سال ۲۰۱۹ تغییرات محسوسی در نحوه برگزاری رقابت های جام دیویس که مختص آقایان است، صورت پذیرفته و حال مسئولان فدراسیون جهانی تنیس (ITF) به تبعیت از آن می‌خواهند در رقابت های فدکاپ نیز تغییراتی به وجود آورند. از سال آینده، جام جهانی تنیس زنان با حضور ۱۲ تیم در شش روز برگزار خواهد شد و تیم های مطرح تنیس بانوان دنیا در شهر بوداپست مجارستان برای کسب مقام اول و جایزه ۱۸ میلیون دلاری آن تلاش خواهند کرد. این خبر را فدراسیون بین المللی تنیس، روز پنج شنبه اعلام نمود. رقابت های جام دیویس با تغییرات مختصری که در آن اعمال شده با حضور ۱۸ تیم در ماه نوامبر و در شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد. قبلا تعداد تیم های حاضر در دور نهایی ۱۶ تیم بود که فدراسیون جهانی از سال ۲۰۱۹ سهمیه وایلد کارت را نیز به دو تیم اختصاص خواهد داد تا تیم ها در ۶ گروه سه تیمی به رقابت بپردازند.

داوید هاگرتی، رئیس فدراسیون جهانی تنیس دراین باره می‌گوید:

ما با همکارانمان در WTA به مشورت پرداخته ایم تا مطمئن شویم فرمت جدید برگزاری مسابقات در راستای منافع بازیکنان تنیس باشد.

فدکاپ جام دیویس

البته برخی ها همچون «آلیز کورنت» تنیسور ۲۹ ساله فرانسوی از این تصمیم خوشحال نشده اند. کورنت در توییتی دراین باره گفته است:

تصمیم خوبی برای کُشتن این مسابقات از سوی مسئولین برگزاری اتخاذ شد. همان کاری که با رقابت های جام دیویس انجام دادند تا فشار هر چه بیشتری به تنیسور ها وارد گردد. این بسیار ناراحت کننده است.

باید اذعان کرد که تصمیمات جدید فدراسیون جهانی باعث فشرده شدن تقویم مسابقات و درنهایت فشار هرچه بیشتر بر روی تنیسورها خواهد شد. در این صورت هر تنیسور بازی های به مراتب بیشتری نسبت به سالیان قبل در این دو تورنمنت تنیس انجام خواهد داد. تنها ۱۰ تا از ۱۲ تیم حاضر در دور نهایی مسابقات فدکاپ از مرحله انتخابی یا qualification برگزدیده خواهند شد و یک تیم نیز سهیمه وایلد کارت خواهد داشت و سرانجام تیم آخر را نیز میزبان یعنی مجارستانی تشکیل خواهد داد که از سال ۲۰۰۲ تاکنون در مراحل نهایی این رقابت ها حاضر نبوده است.

بیلی جین کینگ، سفیر جدید فدراسیون بین المللی تنیس و کاپیتان سابق تیم ملی زنان آمریکا می‌گوید:

فرمت خوبی برای رقابت های فدکاپ تنظیم شده و این حالت می تواند تضمین کننده رشد ورزش تنیس در بین بانوان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار