29/03/2024

حذف ونوس ویلیامز از تنیس اوپن ووهان به‌دست دنیله کالینز

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

دنیله کالینز پس از پیروزی در دو ست دشوار و نزدیک موفق شد شماره یک اسبق جهان، ونوس ویلیامز را در مرحله اول مسابقات تنیس اوپن ووهان از پیش رو بردارد. ویلیامز سال ۲۰۱۵ در همین مسابقات به قهرمانی رسیده بود.

ونوس ویلیامز از تنیس اوپان ووهان حذف شد

دنیله کالینز که مثل ونوس ویلیامز اهل آمریکا است نخستین پیروزی خود در تورنومنت اوپن ووهان را روز یکشنبه در دو ست پیاپی با نتایج ۷-۵، ۷-۶ (۵) برابر ونوس ویلیامز مشهور، خواهر سرنا ویلیامز کسب کرد. کالینز پس از پیروزی در این مسابقه تمام آمریکایی به خبرنگاران گفت:

خوشحالم که چهار تورنومنت به پایان فصل باقی مانده است، دوتا در آسیا و پس از آن دوتای دیگر در اروپا. به‌دنبال آن هستم که پایان قدرتمندی در فصل داشته باشم.

کالینز پیش از این نیز موفق شده بود در تنها رویارویی خود برابر ویلیامز در اوپن ۲۰۱۸ میامی هم پیروزی را کسب کند. ونوس ویلیامز که قهرمان هفت دوره گرند اسلم محسوب می‌شود پس از جدالی که دو ساعت و چهار دقیقه به طول انجامید نتوانست اولین پیروزی خود برابر هم ‌وطنش را که اکنون در رده ۳۵ جهان قرار دارد کسب کند. هرچند باید این نکته را هم درنظر داشت که این مسابقه اصلا ساده پیش نرفت زیرا کالینز پیش از آن‌که در ست نخست پیروزی را کسب کند، زمانی که بازی ۵-۴ بود مجبور شد دو ست پوینت حریف را سیو کند. اما ماجرا در ست دوم نیز جالب شد. کالینز که ابتدا ۵-۰ جلو افتاده بود برتری خود را کاملا از دست داد اما در نهایت موفق شد در تای بریک، پیروزی خود را جشن بگیرد. وی در این دیدار ۳۲ ضربه وینر وارد زمین ویلیامز کرد. این عدد برای تنیسور باتجربه آمریکایی نیز شش‌تا کمتر از رقیب بود. کالینز در ادامه صحبت‌های خود اینطور گفت:

من فقط سعی داشتم امتیاز به امتیاز پیش بروم و خیلی زیاد به آینده فکر نکنم. تنها سعی کردم در زمان حال باقی بمانم و بهترین عملکرد خود را داشته باشم.

ونوس ویلیامز

ونوس ویلیامز قبلا در سال ۲۰۱۵ فاتح تورنومنت معتبر ووهان شده بود و در آن زمان برای کسب این دستاورد مجبور بود سه بازیکن از جمع ده نفر برتر را از پیش رو بردارد. اما اسطوره آمریکایی که در حال حاضر در رده ۵۹ جهان قرار دارد سال ۲۰۱۶ نیز در اولین بازی خود در تورنومنت ووهان شکست خورده بود. ویلیامز در این دیدار ۲۶ ضربه وینر داشت و همچنین مرتکب ۳۹ خطای فردی نیز شده بود و از میان امتیازات مربوط به سرویس دوم خود تنها یک سومشان را به‌دست آورد. کالینز حالا در دیدار بعدی خود باید به مصاف برنده دیدار مرحله دوم بین دو تنیسور اهل بلاروس باشد. مدافع عنوان قهرمانی یعنی آرینا سابالنکا که سید شماره نه مسابقات است باید برابر هم‌وطن خود الیاکساندرا ساسنوویچ قرار بگیرد. برنده این دیدار مجوز بازی برابر تنیسور ۲۵ ساله آمریکایی یعنی دینله کالینز را پیدا خواهد کرد. او در پایان صحبت‌های خود گفت:

من با هردوی آنها (سابالنکا و ساسنوویچ) بازی کرده‌ام و فکر می‌کنم آنها جنگجویان فوق‌العاده‌ای هستند و در هر مسابقه با تمام انرژی خود در زمین حاضر می‎شوند. تماشای اینکه چه کسی برنده جدال بین آنها خواهد شد جالب خواهد بود و من نیز بی‌صبرانه منتظر یک بازی زیبا هستم.

با وجود آن‌که دو بازیکن در ست اول پابه‌پای هم پیش رفتند. ست دوم عجیب دنبال شد. ابتدا کالینز با بازی درخشان خود ۵-۰ جلو افتاد و سپس ویلیامز پنج گیم را پشت سرهم برد تا بازی به تای بریک برود. در تای بریک نیز کالینز کار راحتی داشت و نهایتا با یک فورهند ونوس ویلیامز را وادار به اشتباه کرد تا پرونده این بازی را با پیروزی خود ببندد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار