20/04/2024

اوپن آمریکا؛ حذف ونوس ویلیامز با شکست مقابل الینا اسویتولینا

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0

دور دوم از روز سوم مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹، چهارشنبه شب به وقت ایران پیگیری شد و در یکی از دیدارهای مهم برگزار شده در بخش زنان، ونوس ویلیامز با شکست در مرحلۀ دوم این رقابت‌ها وداع تلخی با آخرین گرند اسلم فصل جاری در نیویورک داشت.

حذف ونوس ویلیامز از اوپن آمریکا

ونوس ویلیامز ، فاتح هفت گرند اسلم دنیای تنیس، در دیدار با الینا اسویتولینا از اوکراین که رنکِ شماره ۵ جهان را در اختیار دارد، حرفی برای گفتن نداشت و پس از یک ساعت و ۵۳ دقیقه مغلوب این تنیسور اوکراینی شد. در این مسابقه که در زیر بارش باران نیز انجام شد، اسویتولینا با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۴ از سد ونوس ویلیامزِ ۳۹ ساله گذشت تا به دور سوم این مسابقات راه پیدا کند. ونوس ویلیامز پس از پایان این بازی در جمع خبرنگاران گفت:

امروز برای من روزی بسیار مثبت بود. من توانستم سرویس‌های خوبی در این دیدار به ثمر برسانم و از مسابقه‌ام رضایت دارم. حریفم در این دیدار عالی بود و به او برای پیروزی در این مسابقه تبریک می‌گویم. برای حضور در تورنمنت‌های بعدی بسیار هیجان زده هستم و تنها افسوس می‌خورم که چه زود باید با این مسابقات خداحافظی کنم.

از نکات جالب توجه دیدار ونوس ویلیامز با حریف اوکراینی‌اش، ماجرای نوشیدن قهوه توسط ونوس ویلیامز در زمان استراحت بین دو ست این بازی بود. جالب‌تر آن‌که یک توپ جمع کنِ حاضر در میدان مسابقه، وظیفه رساندن این فنجان قهوه را به ونوس ویلیامز برعهده داشت! اما قبل از اینکه این فنجان قهوه به دست ونوس برسد، زمان استراحت بین دو ست به پایان رسیده بود و ونوس بدون آن‌که قهوه خود را بنوشد به انجام ست دوم بازی خود با الینا پرداخت. قهوه این تنیسور آمریکایی نیز سرانجام در کنار صندلی او گذاشته شد. از همان شروع ست نخست نیز به نظر می‌رسید که کار ونوس ویلیامز برای برتری مقابل اسویتولینا بسیار مشکل باشد. تنیسور ۲۴ ساله اوکراینی با طراوت خاصی در این دیدار حاضر شده بود و در بیشتر آیتم‌های بازی نسبت به ونوس کارکشته سرتر بود. ونوس در مجموع در این مسابقه خطاهای دوبل بیشتری (۷ به ۲) نیز نسبت به حریفش داشت که تمام این مسائل باعث برتری الینا اسویتولینا در این دیدار تماشایی شد.

ونوس ویلیامز

الینا اسویتولینا خود در پایان این دیدار اظهار داشت:

من در این مسابقه مجبور شدم که تمرکز بسیار بالایی داشته باشم. هر لحظه انتظار داشتم که ونوس سطح بالای خود در این دیدار را نشان دهد.

اسویتولینا آمار خوبی را از خود در گرند اسلم‌های این فصل برجای گذاشته و موفق به کسب ۱۳ پیروزی و ۳ شکست شده است. ونوس ویلیامز در ادامه صحبت‌های خود افزود:

او (اسویتولینا) همیشه مقابل من خوب بازی می‌کند. می‌دانید، تجربه‌ام به من می‌گوید که اگر او بتواند فرم خوب خود را حفظ کند می‌تواند به موفقیت‌های زیادی در ورزش تنیس دست یابد. فکر می‌کنم احتمالا مسابقات زیادی وجود خواهد داشت که او می‌توانسته در آن به پیروزی برسد ولی ناکام مانده است.

صحبت‌های ونوس ویلیامز پُربیراه نبوده و آمار گفته‌های او را تصدیق می‌کنند. در ۵ تقابلی که تاکنون این دو تنیسور مقابل یکدیگر داشته‌اند این الینا اسویتولینا بوده که موفق شده در ۴ دیدار آن به پیروزی برسد و تنها برد ونوس ویلیامز به اولین تقابل آن‌ها در سال ۲۰۱۵ و مسابقات اوپن رمِ ایتالیا برمی‌گردد. پس از اینکه ونوس در آن دیدار موفق به پیروزی ۲-۰ برابر الینا شد، در ۴ تقابل بعدی این تنیسور اوکراینی حتی یک ست را نیز مقابل ونوس واگذار نکرده و تمام شواهد حاکی از برتری بی‌چون و چرای الینا برابر کسی می‌دهد که در سوابق خود قهرمانی‌ها و کاپ‌های متعددی از جمله هفت گرند اسلم را می‌بیند. در دیگر مسابقه برگزار شده از دور دوم مسابقات زنان می‌توان به پیروزی راحت و بدون دردسر کارولینا پلیسکووا مقابل مریم بولکوادزه از گرجستان اشاره کرد. دیداری که تنها کمی بیشتر از یک ساعت طول کشید و تنیسور جمهوری چک به راحتی در دو ست متوالی موفق به گذر از سد این تنیسور گرجی و راهیابی به دور سوم این رقابت‌ها شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار