29/03/2024

دنیل مدودف: اگر همین روند فعلی را ادامه بدهم به رتبه یک رنکینگ ATP می‌رسم

  • توسط سروش
  • 16/10/2019
  • 0

دنیل مدودف ، قصد دارد رافائل نادال و نواک جوکوویچ را در راه رسیدن به رتبه اول رنکینگ تنیس مردان ATP شکست بدهد.

مصاحبه دنیل مدودف

مدودف پس از کسب قهرمانی در مسابقات تنیس مسترز شانگهای به رده سوم جدول کسب سهمیه مسابقات Nitto ATP London صعود کرد. نایب قهرمان یو اس اوپن حالا می‌تواند فصل را بالاتر از راجر فدرر در رنکینگ ATP تمام کند اما به‌نظر پدیده فصل جاری مسابقات تنیس به رده نخست چشم دوخته است. دنیل مدودف ۲۳ ساله در هر شش تورنومنت اخیر تنیس که به میدان رفته است توانسته به دیدار نهایی این رویدادهای راه پیدا کند. پس از تنیس آزاد آمریکا و همچنین اوپن سن پترزبورگ، آخرین موفقیت مدودف در شانگهای رقم خورد. او توانست الکساندر زورف را از پیش رو بردارد و جام قهرمانی این رویداد را بالای سر ببرد. دنیل حالا در مجموع، ۵۸۷۵ امتیاز ATP از مسابقات فصل ۲۰۱۹ تنیس به حساب خود واریز کرده است.

این تنیسور جوان که در فصل مسابقات هاردکورت آمریکای شمالی در تابستان امسال شکوفا شد به‎تازگی مدعی شده از اینکه تنها راجر فدرر را در رده‌بندی جهانی پشت سر بگذارد و به رده سوم برسد خوشحال نخواهد شد. مدودف در حال حاضر قادر است با ارائه فرمی خوب در تورنومنت‌های بعدی جایگاه اسطوره سوییسی تنیس در رنکینگ را از آن خود کند. این بازیکن اهل روسیه در روز یکشنبه و پس از بالا بردن جام قهرمانی مسترز شانگهای، در رابطه با احتمال بهبود رتبه‌اش در رنکینگ تنیس مردان جهان صحبت کرد. مدودف با وجود آنکه می‌تواند از فدرر عبور کند، برای خودش استاندارد بالاتری قائل شده و حتی می‌خواهد رافائل نادال و نواک جوکوویچ را هم به چالش بکشد. مدودف در دیدار فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ طی پنج ست و با ارائه نمایشی قابل قبول برابر نادال شکست خورده بود.

دنیل مدودف

صحبت‌های دنیل مدودف به‌صورت زیر است:

جواب دادن به این سؤال سخت است چون من همیشه این را گفته‌ام هدفم، پیروزی در تمام دیدارهایی است که به میدان می‌روم و من به این طریق می‌توانم واقعا به شماره یک تنیس مردان تبدیل شوم. شما باید برای این هدف بازی‌های زیادی را پشت سر هم ببرید، مثل کاری که من کردم. اما اگر بخواهم با شما روراست باشم، همین حالا که این سؤال را از من پرسیدید با خودم فکر کردم که شاید تا مسابقات سال بعد در آمریکا، امتیازات چندان زیادی از مسابقات مختلف ندارم که قرار باشد از آنها دفاع کنم. اما من قرار است بیشترین تلاش خودم را داشته باشم تا نتایج عالی که اینجا کسب کردم را بازهم تکرار کنم و اگر اتفاقی مثل این دوباره رخ بدهد، یک امتیاز اضافی بزرگ برای من خواهد بود.

منظور مدودف از این حرف‌ها فرم عالی وی در مسابقات تنیس آمریکای شمالی است که در چند ماه اخیر برگزار شده است. مدودف در این رویدادها عملکردی عالی بر روی زمین‌های سفت تنیس از خود نشان داد. او اکنون قصد دارد همین فرم عالی را در مقاطع پایانی فصل نیز حفظ کند. وی در ادامه حرف‌های خود گفت:

فکر می‌کنم همه‌چیز به یکدیگر مرتبط است و در آمریکا ناگهان یک چیز در بازی من جرقه زد. خودم هم نمی‌دانم چرا. شاید به‌خاطر تلاش زیادی باشد که من از خود نشان دادم. من توانستم از بازی خودم درک بیشتری داشته باشم و مثلا از سرویس‌هایم، از والی‎ها و همه‌چیز درک بهتری کسب کنم. مثلا متوجه شدم که هر کاری را باید در چه زمانی انجام بدهم. به همین دلیل است که در بسیاری از مسابقات، همانطور که گفتم شاید ممکن بود طی سه ست شکست بخورم اما در نهایت حتی یکی را هم نباختم. به همین خاطر در این لحظات حساس، به ‌نوعی می‌دانم که چه کاری باید انجام دهم. می‌دانم که در هر موقعیت باید از کدام نوع ضربه استفاده کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار