24/04/2024

دنیل مدودف در فینال یو اس اوپن مورد تشویق تماشاگران آمریکایی قرار گرفت

  • توسط مینا
  • 09/09/2019
  • 0

دنیل مدودف اذعان کرده انرژی که از تماشاگران حاضر در نیویورک گرفت به بازگشتش در جریان شکست ۵ سته‌اش مقابل رافائل نادال کمک کرده است.

دنیل مدودف توسط هواداران تشویق شد

مرد شماره پنج دنیای تنیس بعد از شکست در دو ست ابتدایی به بازی برگشت و کار را به ست پنجم کشید اما در نهایت با حساب ۳-۲ و با نتایج ۷-۵، ۶-۳، ۵-۷، ۴-۶، ۶-۴ از این تنیسور با تجربه اسپانیایی شکست خورد. مدودف در این‌باره گفت:

اول از همه می‌خواهم به رافا تبریک بگویم، کسب ۱۹ گرند اسلم افتخاری غیرقابل باور است. کاری که او در تنیس کرده و کمکی که به پیشرفت این ورزش کرده فوق العاده بوده و بازهم می‌خواهم به او تبریک بگویم.

دنیل مدودف که رابطه‌ای سرشار از عشق و نفرت را با تماشاگران حاضر در مجموعۀ فلاشینگ میدوز داشت به سبب حرکات غیرورزشی‌اش در دور سوم یو اس اوپن مورد سرزنش قرار گرفت. با این حال این تنیسور ۲۳ ساله بار دیگر از حمایت تماشاگران بهره‌مند شد و فاصله‌ای نداشت تا به جوان‌ترین برنده یک گرند اسلم بعد از خوان مارتین دل پوترو که در یو اس اوپن ۲۰۰۹ به قهرمانی رسیده بود، تبدیل شود. این تنیسور روس درباره شکستش در دو ست ابتدایی گفت:

اندکی فکر کردم و با خودم گفتم که دارم چه کار می‌کنم و نزدیک به ۲۰ دقیقه در مورد این مسئله فکر کردم. می‌دانستم که باید برای هر امتیاز بجنگم اما هر چه بازی پیش می‌رفت نمی‌توانستم راهم را پیدا کنم. می‌دانم در ابتدای تورنمنت حرف‌های خوبی نزدم اما حالا شرایط بهتر شده است. بخاطر انرژی شماست که من به فینال رسیدم و امشب برای همیشه در یادم خواهد ماند، زیرا در بهترین زمین دنیای تنیس بازی کردم. شما بودید که به من انرژی دادید و موجب ادامه یافتن این بازی شدید. شما مرا به دلایلی هو کردید اما من انسانم و قطعا اشتباهاتی داشتم. از اعماق قلبم از شما ممنونم.

دنیل مدودف

دنیل مدودف همچنین درباره تجربه حضورش در این بازی گفت:

این بازی فوق العاده بود. تابستان بسیار خوبی را سپری کردم و تمام لحظات این داستان زیبا را به خاطر دارم. امیدوارم تا به پیشرفتم ادامه دهم زیرا نیاز دارم که بهتر از الآن بازی کنم.

دنیل مدودف ۲۳ ساله در حالی‌که در ست اول باخته بود و در ست دوم با برک شدن در گیم سروش با نتیجه ۳-۲ از نادال عقب افتاد و در شرایطی که هیچ تنیسوری طی ۷۰ سال اخیر موفق به برگرداندن نتیجه ۲-۰ در فینال یو اس اوپن نشده بود نزدیک به شکستن این رکورد قرار داشت. گیلز کروارا، مربی دنیل مدودف در مورد او گفت:

او عملکرد فوق العاده‌ای داشت و درسی که از حضور در اینجا می‌گیرد قطعا او را قدرتمندتر از گذشته می‌کند. بازی بسیار خوبی بود اما ما واقعا ناراحتیم، زیرا او می‌توانست در ست پنجم هم به پیروزی برسد.

دنیل مدودف در گیم‌های پایانی ست‌های سوم و چهارم نادال را برک کرد و در میان تشویق هوادارانی که می‌خواستند بیشتر شاهد این رقابت جذاب و تنگاتنگ باشند به پیشروی‌اش ادامه می‌داد. دنیل سرانجام در ست پنجم برک شد تا نتیجه بازی ۵-۲ به سود نادال شود. پیش از اینکه مرد شماره دوی جهان در گیم پایانی بازی کار مدودف را تمام کند این تنیسور روس شانس برک کردن حریفش را داشت که آن را از دست داد. مدودف پیش از این در دور سوم با نشان دادن انگشت وسطش به هواداران، چنگ زدن حوله از دست توپ جمع کن و پرتاب راکتش به سمت صندلی سرداور مسابقه نزد تماشاگران نیویورکی منفور شده بود اما با مصاحبه‌های اخیرش دلشان را به دست آورده بود و آن‌ها در طول بازی و حین مراسم اهدای جوایز دنیل مدودف را تشویق می‌کردند. رافا نادال هم از عملکرد مدودف به وجد آمده بود و اذعان کرد:

امشب همۀ ما شاهد عملکرد فوق العادۀ مرد شماره چهار دنیای تنیس که تنها ۲۳ سال سن دارد بودیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار