25/04/2024

بنچیچ و استاپنکو به دور سوم اوپن آمریکا راه یافتند

  • توسط مینا
  • 31/08/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ، شانس سیزدهم قهرمانی در دور دوم اوپن آمریکا موفق شد طی دیداری دشوار در زمین شمارۀ ۱۷، آلیز کورنت را با نتایج ۶-۴، ۱-۶ و ۶-۲ شکست دهد و به دور بعد مسابقات راه یابد.

صعود بنچیچ و استاپنکو به دور سوم اوپن آمریکا

بنچیچ در مورد این بازی گفت:

فکر می‌کنم امروز بازی خوبی انجام دادم و بسته به سبک بازی حریفم خودم را برای شکست دادن او آماده کردم. خوشحالم که امروز اینگونه بازی کردم و برای این پیروزی به سختی جنگیدم. به نظرم در ست دوم اندکی بی‌حوصله بازی کردم و آلیز به همین دلیل مرا شکست داد. در تنیس همین چیزهای کوچک است که تغییر را رقم می‌زند. اما در ست سوم بازهم تاکتیک‌هایم را اجرا کردم و بین حرکات تهاجمی و ایستادنم در زمان رالی‌ها توازن برقرار کنم.

قهرمان تورنمنت دوبی، با مصدومیت پای چپی که موجب کناره‌گیری‌اش از مسترز سینسیناتی شد در یو اس اوپن حاضر شده اما با پیروزی در دو بازی پیشینش در فلاشینگ مدوز بار دیگر به روزهای خوبش برگشته است. وی افزود:

فکر می‌کنم در شرایط خوبی قرار دارم. بازی‌های زیادی در این فصل انجام دادم و قطعا اعتماد به نفس خوبی از حضورم در این تورنمنت‌ها به دست آوردم. به همین دلیل از جایگاه کنونی‌ام بسیار خوشحالم و به نظرم همیشه فرصت پیشرفت کردن وجود دارد؛ هیچ محدودیتی در کار نیست و تلاش می‌کنم تا همواره روند رو به رشدم را ادامه دهد.

بنچیچ با این پیروزی در دور سوم اوپن آمریکا به مصاف آنت کونتاویت، بانوی شماره ۲۱ جهان که تابستان فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته می رود؛ کونتاویت در دور دوم اوپن آمریکا با نتایج ۴-۶، ۷-۵ و ۶-۲ آیلا توملیانوویچ را شکست داد. بنچیچ درباره او گفت:

دیدار با او قطعا چالش خوبی خواهد بود. آنت بارها خودش را به عنوان بازیکنی سرسخت نشان داده و فکر می‌کنم سبک او مبتنی بر بازی تهاجمی و رالی‌های کوتاه است. به هر حال خودم را برای این مسابقه آماده خواهم کرد.

الیسون ریسک هم خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ این تنیسور آمریکایی با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ مقابل جلنا استاپنکو قهرمان سابق اوپن فرانسه شکست خورد. استاپنکو در مورد این دیدار گفت:

به نظرم در مقایسه با بازی اولم، در مجموع بهتر بودم. فکر می‌کنم در یکی از گیم‌ها ۷ بار دبل فول کردم اما در نهایت آن گیم را بردم. مهم‌ترین مسئله پیروزی در بازی بود که به آن رسیدم.

اوپن آمریکا بنچیچ

استاپنکوی لاتویایی در مجموع ۱۷ بار دبل فول کرد که ۷ تای آن را در گیم اول انجام داد. او در مجموع به ۲۵ پیروزی رسید، ۵۳ بار خطا کرد و از ۱۰ فرصتی که برای برک کردن ریسکه داشت ۶ بار او را برک کرد. استاپنکو در مرحلۀ بعدی به مصاف یکی دیگر از تنیسورهای آمریکایی یعنی کریستی آن می‌رود؛ آن پیش‌تر در تورنمنت بوگوتا با نتایج ۲-۶، ۷-۶ و ۷-۵ استاپنکو را شکست داده است. استاپنکو درباره این مسابقه گفت:

در بازی قبلی‌مان فرصت پیروزی داشتم و آن را از دست دادم و قطعا در اینجا شاهد بازی سختی خواهیم بود. با این‌حال فکر می‌کنم که همه چیز به من و بازی‌ام بستگی دارد؛ اگر به خوبی بازی کنم، احتمال رخ دادن هر چیزی وجود دارد.

علاوه بر بنچیچ و استاپنکو، دایانا یاسترمسکا که شانس سی و دوم قهرمانی محسوب می‌شود در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ ربکا پترسون را شکست داد و راهی دور سوم شد. او در این مرحله باید به مصاف الینا اسویتولینای اوکراینی که شانس پنجم قهرمانی است برود. این درحالی است که کارولینا موچووا با نتایج ۶-۱، ۴-۶ و ۷-۶ مقابل شانس بیست و نهم قهرمانی، هسیه سو وی به پیروزی رسید و در مرحله بعد باید در ورزشگاه آرتور اش با قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها یعنی سرنا ویلیامز رو به رو شود. موچووا در مورد مصافش با ویلیامز گفت:

انگیزه بسیاری از برد امروزم گرفتم و رویارویی با سرنا در دور بعد فوق العاده خواهد بود. بازی کردن در ورزشگاه آرتور اش جذاب است و مشتاقم تا این بازی را انجام دهم. می‌دانم که شرایط این بازی کاملا فرق می‌کند و او با سرعتی که دارد از چیزی که فکر می‌کنم بهتر خواهد بود. از این رو تلاش می‌کنم تا بهترینِ خودم را به نمایش بگذارم و از این بازی لذت ببرم.

از دیگر مسابقات مهم دور دوم اوپن آمریکا می‌توان به پیروزی شانس هجدهم قهرمانی وانگ کیانگ برابر الیسون فن اویتوانک اشاره کرد؛ کیانگ در دور سوم مقابل فیونا فرویی قرار می‌گیرد که در دیداری تمام فرانسوی برابر کریستینا ملادنوویچ با نتایج ۶-۴، ۶-۷ و ۶-۳ به پیروزی رسید. آناستازیا سواستووا شانس دوازدهم قهرمانی، برابر ایگا سویاتک ۱۸ ساله کامبک زد و با نتایج ۳-۶، ۶-۱ و ۶-۳ به پیروزی رسید. ماریا ساکاری شانس سی‌ام قهرمانی هم با نتایج ۶-۷، ۶-۴ و ۶-۲ مقابل پنگ شوای به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار