29/03/2024

عبور دومینیک تیم از راجر فدرر در رنکینگ جهانی و بازگشت کی نیشیکوری

  • توسط سروش
  • 04/03/2020
  • 0

دومینیک تیم در تازه‌ترین رنکینگ جهانی صعود داشت و کی نیشیکوری برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به میدان می‌رود.

صعود دومینیک تیم در رده بندی تنیس

اسوشیتد پرس نگاهی به نکات قابل ذکر هفته ورزش تنیس می‌اندازد:

او هنوز باید برای پیوستن به سه تنیسور بزرگ جهان در قهرمانی گرند اسلم منتظر بماند اما دومینیک تیم حداقل حالا میان رتبه‌های نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر فاصله انداخته است. روز دوشنبه، دومینیک تیم، نائب قهرمان تنیس اوپن استرالیا به رتبه سوم تنیسورهای جهان آمد و بهترین رتبه دوران حرفه‌ای خود را بدست آورد و راجر فدرر را پشت سر گذاشت. این تنیسور ۲۶ ساله اتریشی هفته گذشته بازی نکرد اما وقتی توانست بالاتر از راجر فدرر قرار بگیرد که این تنیسور سوئیسی نتوانست از مقام قهرمانی سال گذشته خود در مسابقات دوبی دفاع کند. راجر فدرر ۳۸ ساله زانوی خود را به تیغ جراحان سپرده است و انتظار نمی‌رود که تا فصل زمین‌های چمنی به تورها بازگردد.

نواک جوکوویچ و رافائل نادال نیز برای کسب عنوان تنیسور اولی جدال دارند. اگرچه هر دو تنیسور هنوز برای شکستن رکورد تاریخ تنیس به زمان بیشتری نیاز دارند، نواک جوکوویچ پنجمین عنوان قهرمانی مسابقات دوبی خود را بدست آورد و این در حالی است که رافائل نادال سومین عنوان قهرمانی آکاپولکو را بدست آورد. نواک جوکوویچ اکنون ۷۹ عنوان قهرمانی و رافائل نادال ۸۵ عنوان قهرمانی را در اختیار دارد. ایوان لندل ۹۴ عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و راجر فدرر اکنون ۱۰۳ عنوان قهرمانی در کارنامه خود دارد، ۶ قهرمانی کمتر از جیمی کونورز با ۱۰۹ عنوان قهرمانی!

تنیسور شماره ۴ سابق جهان، کی نیشیکوری برای اولین بار از زمان مسابقات تنیس اوپن آمریکا در سال قبل پای به میدان رقابت‌ها می‌گذارد. او آخر همین هفته در مسابقات تنیس جام دیویس در قالب تیم ملی ژاپن به میدان می‌رود. اما به خاطر ترس از کروناویروس، بازی روزهای جمعه و شنبه پشت درب‌های بسته برگزار خواهد شد. کی نیشیکوری به دلیل جراحی آرنج از مسابقات دور بوده است.

دومینیک تیم

آریانا سابالنکا ششمین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات قطر بدست آورد و در دیدار فینال توانست پترا ویتووا را در ۲ ست و با نتایج مشابه ۶-۳ از پیش رو بردارد. او این عنوان قهرمانی را به پدر فقید خود تقدیم کرد که در ماه نوامبر دیده از جهان فروبست. این تنیسور ۲۱ ساله اهل بلاروس در این باره اظهار داشت:

من به تازگی پدر خود را در پیش‌فصل از دست دادم و او بزرگترین انگیزه من در این راه بود و من این عنوان قهرمانی را برای وی بدست آوردم.

کیم کلیجسترز، برنده ۴ عنوان قهرمانی معتبر تنیس جهان با بدست آوردن وایلد کارت و بازی در مسابقات تنیس مونترری این هفته دومین کامبک خود را رقم می‌زند. این تنیسور ۳۶ ساله ماه گذشته بعد از گذشت بیش از ۷ سال اولین مسابقه خود را برگزار کرد و در مسابقات تنیس دوبی مقابل گابرین موگوروزا تن به شکست داد. کلیجسترز که هنوز در رنکینگ جایی ندارد در راند اول مسابقات مکزیک مقابل یوهانا کونتا که در سید دوم حضور دارد به میدان خواهد رفت. او به خبرنگار wtatennis.com در این باره گفت:

من تنیس را این‌گونه احساس می‌کنم که در عین بازی کردن پیشرفت خواهم کرد. هنوز سطح خوبی را برای خود متصور هستم. هنوز در جایگاهی هستم که حساس کنم برای بازی به ریتم نیاز دارم.

آخرین رده‌بندی جهان:
ATP:
۱- نواک جوکوویچ (صربستان) با ۱۰۲۲۰ امتیاز
۲- رافائل نادال (اسپانیا) با ۹۸۵۰ امتیاز
۳- دومینیک تیم (اتریش) با ۷۰۴۵ امتیاز (یک رتبه صعود)
۴- راجر فدرر (سوئیس) با ۶۶۳۰ امتیاز (یک رتبه سقوط)
۵- دنیل مدودف (روسیه) با ۵۸۹۰ امتیاز
۶- استفانوس تسیتسیپاس (یونان) با ۴۷۴۵ امتیاز
۷- الکساندر زورف (آلمان) با ۳۶۳۰ امتیاز
۸- متئو برتینی (ایتالیا) با ۲۸۶۰ امتیاز
۹- گائل مونفیلز (فرانسه) با ۲۸۶۰ امتیاز
۱۰- دیوید گوفن (بلژیک) با ۲۵۵۵ امتیاز
WTA

۱- اشلی بارتی (استرالیا) با ۸۷۱۷ امتیاز
۲- سیمونا هالپ (رومانی) با ۶۰۷۶ امتیاز
۳- کارولینا پلیسکوا (جمهوری چک) با ۵۲۰۵ امتیاز
۴- بیانکا آندریسکو (کانادا) با ۴۵۵۵ امتیاز
۵- سوفیا کنین (ایالات متحده آمریکا) با ۴۳۶۵ امتیاز
۶- کیکی برتنز (هلند) با ۴۳۳۵ امتیاز
۷- الینا اسویتولینا (اوکراین) با ۴۳۰۱ امتیاز
۸- بلیندا بنکیچ (سوئیس) با ۴۰۱۰ امتیاز (یک رتبه صعود)
۹- سرنا ویلیامز (ایالات متحده آمریکا) با ۳۹۱۵ امتیاز (یک رتبه سقوط)
۱۰- نائومی اوساکا (ژاپن) با ۳۶۲۵ امتیاز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار