20/04/2024

دومینیک تیم ، نگرشی جدید نسبت به دنیای تنیس دارد!

  • توسط مینا
  • 09/11/2019
  • 0

دومینیک تیم برای چهارمین بار در طول دوران حرفه‌ایش به فینال‌های Nitto ATP راه یافته اما این ‌بار با روحیه، مربی و اعتماد به نفس تازه‌ای پا به استادیوم O۲ لندن خواهد گذاشت.

آینده درخشان دومینیک تیم

دومینیک تیم در یکی از موفق‌ترین فصولش رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر را شکست داده است. این تنیسور ۲۶ ساله اتریشی برای چهارمین سال متوالی به فینال‌های Nitto ATP صعود کرده و این در حالی است که او در سال ۲۰۱۹ موفق به قهرمانی در پنج تورنمنت شد و برای دومین بار پیاپی به فینال رولان گاروس صعود کرد. این تنیسور اتریشی در سه تجربه قبلی‌اش در گرینویچ به تنها یک پیروزی رسیده و همواره از دور گروهی این رقابت‌ها حذف شده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به روحیه، مربی و اعتماد به نفس تازه‌ای که او دارد شاهد نتایج متفاوتی از این تنیسور اتریشی در این دوره از بازی‌ها باشیم. تیم در فوریه یکی از مهم‌ترین تصمیمات دوران ورزشی‌اش را گرفت و بعد از ۱۵ سال به همکاری‌اش با گانتر برسنیک اتریشی پایان داد.

تیم تصمیم گرفت تا دیگر با برسنیک که سابقه مربیگری بوریس بکر و هنری لکونته را هم در کارنامه دارد، کار نکند. نیکولاس ماسوی شیلیایی که سابقه قهرمانی در المپیک را هم در کارنامه دارد، به عنوان مربی جدید تیم با این تنیسور کار می‌کند. تیم از مجموع ۱۱ جام حرفه‌ای دوران تنیسش تنها به سه قهرمانی در زمین‌های خاکی دست یافته بود اما در ماه مارس امسال، موفق شد تا با شکست فدرر در فینال ایندین ولزِ کالیفرنیا به نخستین قهرمانی‌اش در یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی دست یابد. این نتایج درخشان، ثمره تلاش‌های او طی سال‌های اخیر بودند که در نهایت به موفقیت تبدیل شدند. وی در این‌باره گفت:

از آنجایی که یک برهه زمانی بسیار سخت را پشت سر می‌گذاشتم نتیجه‌ای که در ایندین ولز به دست آوردم باورنکردنی بود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در آنجا به قهرمانی رسیدم؛ این اولین قهرمانی‌ام در یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی بود و واقعا پیش‌بینی‌اش نمی‌کردم.

ماسو که در بخش انفرادی و دوبل المپیک ۲۰۰۴ آتن به قهرمانی رسیده بود، انرژی زیادی صرف هدایت تیم می‌کند. تیم درباره او می‌گوید:

خوش‌شانس بودم که همکاری‌ام با او از همان ابتدا جواب داد. او چیزهای زیادی از تنیس می‌داند و می‌‌تواند در هر موردی مرا راهنمایی کند. زمین‌های خاکی، زمین‌های مورد علاقه ماسو هستند اما بزرگ‌ترین موفقیت‌های او در زمین‌های سریع‌ترِ سخت به دست آمده‌اند. از طرفی او جوان است و با توجه به اینکه با بسیاری از تنیسورهای حال حاضر جهان سابقه بازی کردن را دارد می‌تواند نکات جالب توجهی را درباره آن‌ها به من بگوید.

راهنمایی‌های ماسو در مورد زمین‌های خاکی خیلی زود جواب دادند و علاوه بر آن تیم به روند رو به رشد سال‌های اخیرش در زمین‌های سخت ادامه داد. تیم در فصل ۲۰۱۹ به دو قهرمانی در زمین‌های سخت بیجینگ و وین و دو قهرمانی در زمین‌های خاکی بارسلونا و کیتزبول هم دست یافت. ماسو درباره استعداد بالای تیم گفته بود:

او توانایی بسیار بالایی در یادگیری سریع مسائل مختلف و لحاظ‌کردن آن‌ها در طول بازی دارد. دومینیک استعداد شگفت انگیزی دارد و بسیار خوشحالم که به عنوان یک مربی با او کار می‌کنم. حرکات پای او در زمین بازی موثر هستند. تیم به خوبی تمام زمین را پوشش می‌دهد و از بهترین زاویه ممکن شوت می‌زند. ما شخصیت‌های متفاوتی داریم و گرچه او اتریشی است و من شیلیایی، اما فکر می‌کنم به همین دلیل است که همدیگر را کامل می‌کنیم.

دومینیک تیم

اگر از عملکرد تیم در رولان گاروس که با پیروزی برابر نواک جوکوویچ و دومین صعود متوالی‌اش به فینال این رقابت‌ها (و شکست دوباره از رافائل نادال) همراه شد فاکتور بگیریم، گرند اسلم‌های سال ۲۰۱۹ تنها نقاط ضعف این تنیسور اتریشی بودند. او در دور دوم اوپن استرالیا به دلیل بیماری کناره‌گیری کرد، در دور نخست ویمبلدون به سم کوئری آمریکایی که سابقه حضور در نیمه نهایی این رقابت‌ها را در کارنامه داشت باخت و در یو اس اوپن هم مقابل توماس فابیانوی ایتالیایی شکست خورد. ماسو در مورد این مسئله گفت:

او اندکی بدشانس بوده است. دومینیک در مونترال مریض شد و به همین دلیل مسترز سینسیناتی را از دست داد. در یو اس اوپن هم با ۳۰ درصد از آمادگی‌اش وارد نیویورک شد؛ او می‌خواست بازی کند اما هیچ انرژی‌ای نداشت. بنابراین استراحت و قهرمانی‌اش در بیجینگ بسیار تاثیرگذار بود.

برخلاف سال‌های گذشته که تیم خیلی زود جواز حضور در لندن را به دست می‌آورد اما امسال پیروزی او برابر استفانوس تسیتسیپاس در بیجینگ بود که صعودش به فینال‌های Nitto ATP را قطعی کرد. ماسو افزود:

صعود به فینال‌های Nitto ATP برای من و او بسیار مهم بود. او برای چهارمین بار متوالی به این رقابت‌ها راه یافته است. سعی می‌کنیم تا در آرامش باشیم، چراکه اهداف و دستاوردهایی داریم اما باید به روند خوبمان ادامه دهیم. مثل همیشه ما وارد یک تورنمنت می‌شویم و با تمام توانمان در آن هفته تلاش می‌کنیم.

پس از سپری کردن یک سال موفقیت‌آمیز، صعود به نیمه نهایی فینال‌های Nitto ATP می‌تواند یک پیشرفت برای تیم محسوب شود. اما اگر او بیش از این‌ها پیش رفت متعجب نشوید زیرا اخیرا شاهد تغییرات بسیاری در نگرش او نسبت به تنیس بودیم. دومینیک تیم که متولد سوم سپتامبر ۱۹۹۳ می‌باشد از سال ۲۰۱۱ به طور حرفه‌ای وارد دنیای تنیس شده و به ۱۶ قهرمانی هم دست یافته است. او به دو قهرمانی در تورنمنت نیس و بوئنوس آیرس و قهرمانی در تورنمنت‌های Umag، gstaad، آکاپولکو، اشتوتگارت، ریو دو ژانیرو، لیون، سن‌پترزبورگ، بارسلونا، کیتزبوهل، پکن و وین رسیده است. تیم همچنین بهار امسال در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ایندین ولز به قهرمانی رسید. بهترین جایگاه این تنیسور اتریشی در رنکینگ جهانی به نوامبر سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که با صعود او به رده چهارم دنیای تنیس همراه شد. دومینیک تیم در حال حاضر به عنوان مرد شماره پنج دنیای تنیس پا به فینال‌های Nitto ATP خواهد گذاشت. فینال‌های Nitto ATP بین روزهای دهم تا هفدهم نوامبر به میزبانی ورزشگاه O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار