26/04/2024

مروری بر دیدارهایی که در روز سوم اوپن آمریکا انجام خواهد شد

  • توسط مینا
  • 29/08/2019
  • 0

سید برتر مسابقات اوپن آمریکا و مدافع عنوان قهرمانی یعنی نواک جوکوویچ در دیدارهای مرحله دوم این رقابت‌ها شکست ناپذیر است (۱۳ بازی، ۱۳ برد) اما خوان ایگناسیو لوندرو روز چهارشنبه به‌دنبال تغییر این روند خواهد بود.

برنامه های اوپن آمریکا

راجر فدرر، سید سوم و قهرمان پنج دوره اوپن آمریکا ، سید پنجم یعنی دنیل مدودف و کی نیشیکوری که در سید هفتم قرار دارد نیز سرتیترهای مهم روز سوم بازی‌ها هستند. لوندرو اولین قهرمانی تور ATP خود را در ماه فوریه همین سال در کوردوبا با غلبه بر گارین به‌دست آورد اما پیروزی اخیرش در اوپن سینسیناتی برابر متئو برتینی که در جمع ۳۰ بازیکن برتر قرار دارد نشان داد که لوندرو در هر زمینی می‌تواند رقبای خود را به دردسر اندازد. هرچند، مرد شماره یک جهان از صربستان رقیبی بسیار سخت برای او محسوب می‌شود، مخصوصا اگر بازی در یک گرند اسلم باشد.

جوکوویچ از رقابت‌های اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۶، در مرحله دوم تمامی مسابقاتش در گرند اسلم‌ها ۵۱ پیروزی و دو شکست کسب کرده است. جوکر همچنین ۳۴ بازی از ۳۵ بازی اخیر خود در تورنومنت‌های بزرگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است. جوکوویچ همچنین در مسابقه خود نیز به‌دنبال ثبت رکوردهای دیگری است. او کسب هفدهمین گرند اسلم خود را هدف گرفته است. جوکوویچ در صورت قهرمانی در رقابت‌های یو اس اوپن امسال از نظر بیشترین قهرمانی در گرند اسلم‌ها با یک عنوان اختلاف پشت سر نادال (۱۸ گرند اسلم) قرار می‌گیرد و فاصله خود با رکورددار تمام دوران‌ یعنی فدرر (۲۰ گرند اسلم) را کاهش می‌دهد. جوکوویچ در این رابطه به خبرنگاران گفت:

هنوز یک راه طولانی در برابر من وجود دارد. همچنین سطح خاصی از مسئولیت‌پذیری را برای من ایجاد می‌کند، چون خودم هم قصد این رکوردشکنی را دارم. این کار قطعا یکی از جاه‌طلبی‌ها و اهداف من است. من ۳۲ ساله‌ام، پس اوضاع با ۱۰ پیش کمی فرق می‌کند اما هنوز چه در درون و چه در بیرون خود احساس جوانی می‌کنم. من برای ادامه دادن هنوز هم انگیزه فراوانی دارم.

اوپن آمریکا نواک جوکوویچ

فدرر نیز نوزدهمین حضور خود در مسابقات اوپن آمریکا را با رویارویی برابر دمیر دزومهور از کشور بوسنی ادامه خواهد داد. این اسطوره سوییسی نیز همانند جوکوویچ در دیدارهای مرحله دوم خود در نیویورک شکست‌ناپذیر است (۱۸ پیروزی) اما طول کشیدن پیروزی برابر سومیت ناگال هندی تا چهار ست در که از مرحله حذفی به دور اصلی مسابقات راه یافته نشان داد که رقبای فدرر معتقدند رکوردها برای شکسته شدن به‌وجود می‌آیند. این مسابقه روز دوشنبه از مرحله اول رقابت‌ها انجام شد. فدرر تاکنون در تقابل‌های رو در روی خود برابر دزومهور تاکنون ۲ پیروزی کسب کرده و شکستی نداشته است، اما در شش ستی که با هم بازی کرده‌اند ۱۶ گیم را به حریف واگذار کرده است. فدرر پیش از بازی امشب خود گفت:

در تمام سال‌های حضور مجدد خود در یو اس اوپن، امسال احتمالا بهترین حس را دارم که این برایم دلگرم‌کننده است. هرچند هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد که بردن این تورنومنت سخت است. من احساس می‌کنم عضو گروهی هستم که می‌توانند این کار را انجام بدهند.

دنیل مدودف نیز قصد دارد فرم عالی خود را برابر هوگو دلینِ بولیویایی ادامه بدهد. این تنیسور روس پس از سپری کردن بهترین سه هفته دوران حرفه‌ای خود وارد مسابقات یو اس اوپن شد. مدودف موفق شد اولین مسترز هزار امتیازی خود را با غلبه بر گوفین در سینسیناتی به‌دست آورد. وی همچنین در فینال رقابت‌های راجرز کاپ به نادال باخت و در فینال اوپن سیتی مغلوب نیک کیریوس شد. با وجود آنکه مدودف خود را یکی از شانس‌های قهرمانی این مسابقات می‌داند، اما باید به این نکته توجه کرد که مدودف تاکنون هرگز در هیچ گرند اسلمی به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده است. اگر او به فرم عالی خود ادامه بدهد قطعا می‌تواند در این روند تغییر ایجاد کند. در دیگر دیدارهای مهم دور سوم استن واورینکا به مصاف جرمی چاردی می‌رود. بورنا کوریچ در مقابل گریگور دمیتروف قرار می‌گیرد و دیوید گوفین نیز باید با گریگور بریر بازی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار