20/04/2024

راجر فدرر صاحب سکه مخصوص خود می‌شود!

  • توسط ملیسا
  • 08/08/2020
  • 0
راجر فدرر
آیا به دنبال هدیه کریسمس برای طرفداران راجر فدرر هستید؟ شاید جستجوی شما به پایان خود نزدیک شده باشد.
شرکت معتبر Swissmint که حق انحصاری ضرب سکه‌های فرانک سوئیس را در اختیار دارد یک سکه نقره ۲۰ فرانکی را به افتخار این افسانه دنیای تنیس ضرب کرده است. این کار برای اولین بار برای یک فرد در قید حیات انجام می‌شود و عدد ۲۰ نیز به دلیل کسب ۲۰ گرنداسلم توسط راجر فدرر است.
شما می‌توانید این سکه را به قیمت ۳۰ فرانک سوئیس خریداری کنید. در یک طرف این سکه تصویری از فدرر ضرب شده است که در حال زدن یک ضربه بک‌هند است.
این شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: «بدون شک راجر فدرر موفق‌ترین ورزشکار سوئیسی دنیاست و البته یکی از بهترین سفیران این کشور نیز می‌باشد. همین دلایل کافی است که شرکت ما با ضرب سکه‌های نقره ۲۰ فرانکی این افتخار را برای راجر فدرر قائل باشد».
آن‌ها در ادامه افزودند: «هیچ سوئیسی دیگری در دنیا وجود ندارد که به اندازه راجر فدرر از شهرت و اعتبار این چنینی برخوردار باشد. گاهی‌اوقات حساب قهرمانی‌های وی در دنیای تنیس از دست آدم در می‌رود».
نماینده شرکت به ۲۳۷ هفته متوالی حضور وی در رتبه یک مردان تنیس دنیا و رکورد گرنداسلم‌های وی نیز اشاره کرده و از فعالیت‌های غیرورزشی وی نظیر تأسیس بنیاد خیریه راجر فدرر نیز نام برد.
«او در خارج از میدان نیز به اندازه داخل میدان فعال و پویاست».
مرحله پیش فروش این سکه‌ها دوشنبه آغاز شده و تا ۱۹ دسامبر ادامه پیدا کرد و اگرر ۵۵،۰۰۰ عدد سکه پیش فروش شوند، فروش آن‌ها زودتر از موعد آغاز خواهد شد.
آغاز فروش رسمی در ۲۳ ژانویه شروع شده و سپس پیش‌فروش سکه طرح طلایی ۵۰ فرانکی نیز با طراحی متفاوت در می ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.
فدرر در توییتی نوشت: «از کشور سوئیس و شرکت Swissmint به خاطر این افتخار بزرگ و اولویتی که برای من قائل شدند، کمال تشکر را دارم».
یک نمونه برای اینکه این ورزشکار سوئیسی تا چه حد در دنیا از محبوبیت برخوردار است، مسابقه وی در مقابل الکساندر زویرف در مکزیکوسیتی است که حدود ۴۲،۰۰۰ نفر به تماشای مسابقه این دو تنیسور خواهند پرداخت؛ این رقابت پرتماشاگرترین مسابقه تاریخ لقب گرفته است. حال احتمال این وجود دارد که این رکورد در ماه فوریه در رقابتی که راجر فدرر با رافائل نادال در کیپ تاون خواهند داشت شکسته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار