19/04/2024

راجر فدرر پس از ۲۱ سال حضور در مسابقات تنیس از موفقیت‌هایش انرژی می‌گیرد

  • توسط مینا
  • 03/09/2019
  • 0

راجر فدرر بعد از بیست و یک سال رقابت در تور ATP هنوز هم با قدرت تمام پیش می‌رود، سوخت ماندگاری راجر فدرر در این سطح از مسابقات با دو دهه موفقیت تامین می‌شود.

صحبت های راجر فدرر در خصوص دوران حرفه ای وی

استاد سوییسی از فداکاری‌هایی که در دوران بچگی به منظور دنبال کردن رویای خود در تنیس انجام داد اصلا پشیمان نیست اما جدا از آن، زمانی که شما در تورنمنت‌های ATP می‌توانید ۱۰۲ پیروزی کسب کرده و بیش از ۱۲۶ میلیون دلار جایزه جمع کرده باشید، بعید است که از پشیمانی برای زحماتی که کشیده‌اید صحبت کنید. راجر فدرر پس از پیروزی در مرحله چهارم یو اس اوپن برابر دیوید گافین، در مصاحبه کنار زمین خود با شوخی گفت:

این که اکنون تنها شادی‌هایم در زحماتی که کشیدم را ببینیم آسان است اما شما به موفقیت هم نیاز دارید. این که فقط بگویید من عاشق تنیس هستم و هر روز برایش تا بیشترین حد ممکن زحمت می‌کشم چیز فوق‌العاده‌ای نیست. شما مقداری هم به موفقیت نیاز دارید و من نیز در طول مسیرم آن را به‌دست آوردم که برایم مفید بود.

معنای موفقیت برای هرکدام از بازیکنان حاضر در تور متفاوت است. بعضی از بازیکنان از بازی کردن تا زمانی که رنکینگ‌شان در ATP به حدی سقوط کند که ادامه دادن دیگر به‌صورت عملی امکان‌پذیر نباشند خوشحال می‌شوند. بقیه بازیکنان به بازی کردن ادامه نمی‌دهند مگر تا وقتی که مطمئن باشند می‌توانند در بزرگ‌ترین رویدادهای تنیس به قهرمانی برسند. فدرر به‌طور مشخصی در دسته دوم تنیس‌بازان قرار می‌گیرد. اما او اکنون در موقعیت خاصی قرار دارد که به‌عنوان یک بازیکن ۳۸ ساله همان موفقیت‌هایی را جشن می‌گیرد که در اوایل بیست سالگی خود هم کسب کرده بود. راجر فدرر در کنفرانس خبری پس از بازی برابر گافین گفت:

شاید اگر زمانی برسد که تورنومنت‌های مختلف صعود کنم و تنها در پجاه درصد از بازی‌های تور به پیروزی برسم، در آن صورت دیگر از بازی کردن دست بردارم. اما من هنوز هم می‌توانم بهترین‌ها را شکست دهم و در بزرگ‌ترین تورنومنت‌ها به قهرمانی برسم پس در این حالت کاملا ارزشش را دارد که اینجا بمانید و ببینید که آیا می‌توانید به این احساسات بازگدید، ببینید ایا قادرید همین کارها را در مراحل بعدی دوران ورزشی خود نیز انجام بدهید در حالی که به یک شخصیت کاملا متفاوت تبدیل شده‌اید، یک بازیکن متفاوت بیست سال بعد. این تجربه در واقع به طور خاصی هیجان انگیز است.

راجر فدرر

همچنین موفقیت‌های راجر فدرر پس از این همه سال با کمک افرادی که دور و برش قرار دارند به‌دست آمده است. او خود به‌طور واضح اعلام کرد که اگر همسرش، میرکا و پهار فرزندشان همراه او به مسابقات سفر نمی‌کردند، الان دیگر در مسابقات تور حضور نداشت. فدرر همچنین، گروهی از افراد قابل اطمینان در کنار خود دارد که بیشتر نقشی در پشت صحنه را ایفا می‌کنند و وضعیت راحتی در مسیر مسابقات برای او مهیا می‌کنند. شاید دوستان و خانواده او در سوییس در هر مسابقه بر روی سکوهای تماشاگران حضور نداشته باشند اما هر زمان که لازم باشد قادرند در زندگی جدا از مسابقات روحیه او را مجددا بازیابی کنند. راجر فدرر در ادامه صحبت‌هایش گفت:

فکر می‌کنم چیزی که خیلی به من کمک کرد پایداری در رابطه‌ام با همسرم و همچنین رابطه با خواهر، پدر و مادرم بود. پس از آنها نیز دوستانی قرار دارند که ما توانستیم در طول دوران ورزشی‌ام رابطه‌مان را با هم حفظ کنیم. هرگز به من این احساس دست نداد که به خانه بیایم و کسی را نداشته باشم. همیشه این احساس را داشتم که دوستان‌مان برای دیدن ما چه در تورنمنت‌ها و چه در خانه نمی‌توانند صبر کنند. همین موجب شده چه در مسابقات و چه در خانه زمان به خوبی سپری شود.

فدرر در ادامه رقابت‌های یو اس اوپن باید در پنجاه و ششمین حضورش در مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم به مصاف گریگور دمیتروف بلغار برود. فدرر رکوردهای بسیاری را هم‌اکنون در اختیار دارد اما این رکوردها توسط خبرنگاران به وی یادآوری می‌شوند. او در حال حاضر تمام تمرکزش را بر روی مسابقات گذاشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار