26/04/2024

راجر فدرر به ‌دنبال قهرمانی در رویدادهای باقیمانده سال است

  • توسط سروش
  • 05/09/2019
  • 0

بیش از دو دهه حضور در تور ATP، راجر فدرر یاد گرفته است که با باخت‌ها طوری کنار بیاید که انگار تنها در همان لحظه رخ داده‌اند.

راجر فدرر همچنان به دنبال قهرمانی

این تنیس‌باز سوییسی که سید سوم مسابقات امسال محسوب می‌شد، روز چهارشنبه پس از شکست برابر گریگور دیمیتروف که طی پنج ست رخ داد از دور مسابقات یو اس اوپن کنار رفت. فدرر پس از آنکه فرصتش برای کسب ششمین عنوان قهرمانی تنیس آزاد آمریکا را از دست داد نتوانست ناامیدی خود را پنهان کند. او از سال ۲۰۰۸ به این سو نتوانسته طعم قهرمانی در نیویورک را بچشد. هرچند فدرر پس از بازی به‌خوبی توانست در کنفرانس مطبوعاتی درباره این باخت توضیح بدهد. فدرر در صحبت‌هایش گفت:

اکنون بسیار ناامیدم که همه چیز به پایان رسیده است چون که پس از چند شروع خیلی خوب این احساس را داشتم که واقعا عالی بازی می‌کنم. این تنها یک فرصت از دست رفته است، بدین صورت که شما برتری را در اختیار دارید، به مرحله بعد می‌روید و پس از آن دو روز استراحت می‌کنید. من در فرم خوبی قرار داشتم. اما باید شکست‌ها را پذیرفت. آنها بخشی از بازی هستند. اکنون به زمان لازم برای خانواده و این موارد توجه می‌کنم، پس زندگی رو به راه است.

چند شکست پراکنده باعث نخواهند شد فصل برجسته فدرر زیر سایۀ آنها قرار بگیرد. این بازیکن ۳۸ ساله در ماه مارس امسال صدمین عنوان قهرمانی خود در تور ATP را در مسابقات تنیس قهرمانی دوبی دیوتی با پیروزی برابر تسیتسیپاس جشن گرفت. پس از آن چهارمین تاج قهرمانی اوپن میامی را با غلبه بر جان ایسنر بر سر گذاشت و در اوپن هاله نیز با غلبه بر دیوید گوفین دهمین قهرمانی در همین مسابقات را جشن گرفت.

اوپن آمریکا راجر فدرر

فدرر همچنین چند نتیجه قابل توجه دیگر نیز دارد؛ شکست در فینال و میبلدون برابر نواک جوکوویچ و همچنین در اولین حضور خود در رولاند گاروس به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها رسید و در اوپن BNP Paribas نیز با شکست برابر دومینیک تیم در فینال، دوم شد. این تنیسور سوییسی برای بیرون آمدن از فضای شکست برابر دیمیتروف ممکن است به یک یا دو روز استراحت نیاز داشته باشد. راجر فدرر به این مسئله خوشبین است که بتواند فصل جاری را با یک نتیجه عالی به پایان برساند:

من فکر می‌کنم با وجود شکست‌ها هنوز هم فصل مثبتی پشت سر گذاشتم. اکنون ناامیدم اما دوباره بلند خواهم شد و حالم خوب می‌شود.

از طرف دیگر، تلاش‌های فدرر در این فصل منجر شد که این بازیکن به تورنمنت Nitto ATP Finals که در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد راه پیدا کند. این مسابقات از دهم تا هفدهم نوامبر برگزار خواهد شد. این هفدهمین حضور فدرر در این مسابقات خواهد بود که خود یک رکورد محسوب می‌شود. فدرر در ادامه برای مسابقات قهرمانی آخر فصل آماده خواهد شد. هنوز رویدادهای مهمی مثل لیور کاپ و پس از آن مسترز رولکس شانگهای باقی مانده‌اند تا فدرر شانس خود را در آنها امتحان کند. فدرر در رویداد Nitto ATP Finals به‌دنبال آن خواهد بود که هفتمین عنوان قهرمانی پایان فصل خود را تجربه کند. لازم به ذکر است نواک جوکوویچ و رافائل نادال نیز پیش از این حضور خود را در لندن مسجل کرده بودند. راجر فدرر در رابطه با این رویداد گفت:

من به‌دنبال آن هستم که به لندن برگردم و در سالن O۲ بازی کنم. یکی از اهداف اصلی من همیشه این بوده است که حضور خود برای رویداد آخر سال را تضمین کنم. عاشق این هستم که در آنجا در کنار دیگر بازیکنان برتر این رشته رقابت کنم.

راجر فدرر ۳۸ ساله در بازه‌های زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در رویداد لندن شرکت کرده و رکورد ۵۷ پیروزی و ۱۵ شکست در این مسابقات را ثبت کرده است. او در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۴، ۲۰۰۶-۲۰۰۷ و ۲۰۱۰-۲۰۱۱ در این رقابت به قهرمانی رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار