26/04/2024

تصمیم راجر فدرر برای شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو

  • توسط سروش
  • 15/10/2019
  • 0

راجر فدرر ، فاتح بیست گرند اسلم دنیای تنیس از تصمیم خود برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیویِ ژاپن صحبت به میان آورده است.

حضور راجر فدرر در المپیک

راجر فدرر ۳۸ ساله، تصمیم دارد برای پنجمین بار در رقابت‌های المپیک شرکت کند. استاد سوئیسی اگرچه رکوردار قهرمانی در گرند اسلم‌هاست و در کارنامۀ دوران حرفه‌ای خود تاکنون، ۱۰۲ جام را می‌بیند اما در مسابقات المپیک و به خصوص بخش انفرادی آن به قهرمانی نرسیده است. تنها عناوین قابل ذکر فدرر در این بازی‌ها، قهرمانی در رقابت‌های دوبل المپیک ۲۰۰۸ پکن و مدال نقره مسابقات انفرادی المپیک ۲۰۱۲ لندن می‌باشد. حال این تنیسور برجسته تاریخ، قصد دارد تا به طلسم ناکامی و قهرمان نشدنش در مسابقات انفرادی تنیس المپیک در توکیویِ ژاپن پایان دهد. فدرر دراین‌باره و در بازدید از نمایشگاهی در شهر توکیو گفته است:

دوست دارم که مجدداً در بازی‌های المپیک در قالب تیم ملی کشورم سوئیس، حضور داشته باشم.

اولین دوره‌ای که راجر فدرر موفق به حضور در مسابقات المپیک شد، به ۱۹ سال قبل و بازی‌های سیدنی استرالیا در سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. او در آن رقابت‌ها با همسرش «میرکا» آشنا شد و در نهایت در سیدنی به مقام چهارم رسید. در آتن او به همراه استن واورینکا حاضر شد که البته توفیق آن‌چنانی نیز به دست نیاورد. در مسابقات پکن ۲۰۰۸ و بازهم در کنار واورینکا حضور پیدا کرد که این‌بار به مدال طلای دوبل این رقابت‌ها رسید.

راجر فدرر

چهار سال بعد و در بازی‌های لندن ۲۰۱۲، فدرر با شکست برابر اندی ماری بریتانیایی به مدال نقره این مسابقات قناعت کرد. استاد سوئیسی، مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریویِ برزیل را به علت مصدومیت از دست داد و حال به دنبال پنجمین حضورش در رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیویِ ژاپن است. تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی در ادامه گفته است:

قطعاً اگر سالم باشم و دچار مصدومیت نشوم، در مسابقات المپیک توکیو شرکت می‌کنم. من هفته‌ها در مورد آن فکر و با همسر و چهار فرزندم نیز دراین‌باره مشورت کرده‌ام.

سال ۲۰۱۶ برای فدرر به بدترین شکل ممکن گذشت. او به دلیل مصدومیت زانویش نه تنها نتوانست در مسابقات المپیک ریو حاضر شود، بلکه نتوانست در رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون نیز شرکت کند و آن سال را بدون کسب قهرمانی در گرند اسلم‌ها به پایان رسانید. فدرر در پایان می‌گوید:

حضور در بازی‌های المپیک برای هر ورزشکاری از جمله من افتخار بزرگی است. حضور در هر دوره‌ای از این مسابقات برایم خاص بوده و خوشحالم که خبر حضورم در المپیک توکیو را اینجا اعلام می‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار