20/04/2024

دومین پیروزی و صعود راجر فدرر به مرحلۀ یک چهارم پایانی مسابقات بازل

  • توسط سروش
  • 24/10/2019
  • 0

آیا کسی می‌تواند راجر فدرر را در زادگاهش، شهر بازل سوئیس متوقف سازد؟ سید برتر مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن بازل سوئیس، با پیروزی برابر حریفی از مولداوی به دور سوم این رقابت‌ها صعود کرد.

پیروزی راجر فدرر در تنیس بازل

راجر فدرر ، مرد شمارۀ سه دنیای تنیس در دومین دیدار خود مقابل رادو آلبوت از مولداوی قرار گرفت و توانست در دو ست پیاپی به پیروزی برسد. فدرر در دیداری کاملا برتر و یکطرفه که ۶۲ دقیقه به طول انجامید موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۰ و ۶-۳ برابر رادو آلبوت به برتری برسد تا به مرحلۀ یک چهارم نهایی تورنمنت بازل سوئیس صعود کند. فدرر که خود را برای دهمین قهرمانی رقابت‌های بازل آماده می‌کند، پس از پیروزی در این دیدار گفت:

از کسب این پیروزی بسیار خوشحالم. من قبلاً در مسابقات میامی نیز برابر رادو قرار گرفته بودم که به سختی توانستم به پیروزی برسم و تنها یک امتیاز با شکست فاصله داشتم. به همین خاطر این دیدار، تمام توجهم را به خود معطوف ساخته بود. برایم مهم بود که نسبت به آن بازی واکنش نشان دهم و عملکرد بهتری را به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم از آن دیدار چیزهای زیادی آموختم. من واقعاً به رادو احترام می‌گذارم و او همیشه برای کسب پیروزی نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهد. من از روشی که در این دیدار به‌کار بستم، رضایت دارم و برای هر ترفندی که او برای برد به‌کار بست من جواب خوبی داشتم.

فدرر تاکنون در مسابقات بازل سوئیس توانسته به رکورد ۷۳ پیروزی و ۹ شکست دست یابد و ۲۲ بازی گذشته در استادیوم مرکزی این تورنمنت را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی در دور نخست این رقابت‌ها توانست ۱۵۰۰امین بازی خود را در تورهای حرفه‌ای ATP انجام دهد.

راجر فدرر

استاد سوئیسی در ادامۀ صحبت‌های خود می‌گوید:

اولین بازی‌ها در تورنمنت‌ها همیشه سخت است و من هم فشار زیادی را در دیدار نخستم، آن‌هم در نزد دوستان و خانواده‌ام حس کردم. هر چند شرایط به سختی ۱۷ سال گذشته و اولین حضورم در این مسابقات نیست. از لحظه لحظۀ حضور در این رقابت‌ها لذت می‌برم و همیشه سعی کردم که درک کنم چگونه باید در خانه بازی کنم.

در مسابقات میامی و در جدالی سه سته، رادو آلبوت در آستانۀ کسب یک پیروزی بزرگ مقابل فدرر بود. فاتح بیست گرند اسلم دنیای تنیس با آگاهی به وضعیت این بازیکن مولداویایی، از همان شروع دیدارش کار را محکم شروع کرد. در ست نخست فدرر ۱۳ ضربه وینر زد و بدون اینکه گیمی را از دست بدهد حریفش را بیگل کرد و کار را در ۲۲ دقیقه به پایان رسانید. رادو آلبوت تمام تلاش خود را به‌کار بست تا در ست دوم بازی بهتری را به نمایش بگذارد. اما با وجود اینکه این بازیکن ۲۹ ساله توانست در گیم‌های ابتدایی پابه‌پای فدرر بازی کند اما باز هم این استاد سوئیسی و سرویس‌های قدرتمندش بود که عرصه را بر رادو سخت کرد.

در این دیدار راجر فدرر ۵ ضربۀ ایس زد و در ۷۷% از سرویس‌های نخستش موفق عمل کرد که این آمار برای آلبوت به ۰ ضربۀ ایس و موفقیت در ۵۱% از سرویس‌های اولش می‌رسید. فدرر در مرحلۀ یک چهارم پایانی به مصاف برنده مسابقۀ فرانسیس تیافوی آمریکایی و استن واورینکای سوئیسی می‌رود. تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی تاکنون سه بار مقابل تیافو قرار گرفته که در هر سه دیدار نیز به پیروزی رسیده و برابر هموطنش استن واورینکا نیز آمار ۲۳ پیروزی و ۳ شکست را به ثبت رسانده است. فدرر در هفت دیدار اخیر خود مقابل واورینکا به پیروزی رسیده و در مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های بازل در سال ۲۰۱۱ نیز پیروز و راهی بازی فینال شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار