20/04/2024

تنیس اوپن استرالیا؛ شکست راجر فدرر و سیمونا هالپ (۳۰ ژانویه ۲۰۲۰)

  • توسط مینا
  • 31/01/2020
  • 0
راجر فدرر

در مهم‌ترین دیدارهای برگزار شده تنیس اوپن استرالیا در ۳۰ ژانویه در تنیس انفرادی مردان راجر فدرر سوئیسی مقابل نواک جوکوویچ صربستانی تن به شکست داد تا جوکوویچ برای مشخص شدن حریف خود در فینال منتظر برنده دیدار دومینیک تیم اتریشی و الکساندر زورف آلمانی باشد.

سیمونا هالپ رومانیایی نیز باخت غیرمنتظره‌ای را مقابل گابرین موگوروزا از اسپانیا تجربه کرد تا در رسیدن به فینال مسابقات انفرادی بانوان محروم شود. همچنین فینال تنیس با ویلچر نیز برگزار شد و قهرمانان این دوره از کشور میزبان بودند.

اوپن استرالیا؛ حذف راجر فدرر از رقابت ها

رقابت‌های برگزار شده در زمین رود لاور آرنا

در مرحله نیمه‌نهایی تنیس دو نفره مردان مارکس پورسل و لوک ساویل از استرالیا بر ایوان دودیگ کروات و فیلیپ پلاشک از اسلواکی غلبه کردند. در این دیدار ست اول با برتری دودیگ و پلاشک به پایان رسید اما پورسل و ساویل در ۲ ست بعدی به ترتیب با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مقابل حریف خود به برتری رسیدند. در مرحله نیمه‌نهایی تنیس انفرادی بانوان سوفیا کنین آمریکایی در ۲ ست توانست بر اشلق بارتی استرالیایی غلبه کرد. دی دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تنیس انفرادی بانوان گابرین موگوروزا از اسپانیا به پیروزی بسیار مهمی دست یافت و موفق شد در ۲ ست مقابل سیمونا هالپ رومانیایی به برتری برسد. در مرحله نیمه‌نهایی تنیس انفرادی مردان نواک جوکوویچ صربستانی به مصاف راجر فدرر سوئیسی رفت و موفق شد حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد. در این دیدار جوکوویچ در سه ست متوالی برابر راجر فدرر پیروز شد. در تنیس دو نفره مردان تامی هاس آلمانی و مارات سافین از روسیه موفق شدند از سد لیتون هویت استرالیایی و گوران ایوانیسویچ از کرواسی عبور کنند. در این دیدار ابتدا هویت و ایوانیسویچ ست اول را به سود خود به پایان رساندند و در دو ست دیگر هاس و سافین با نتایج مشابه ۴-۲ به پیروزی رسیدند.

راجر فدرر نواک جوکوویچ

رقابت‌های برگزار شده در زمین مارگارت کورت آرنا

در مرحله نیمه‌نهایی تنیس دو نفره مردان راجیو رام از آمریکا و جوئه سالیزبری از بریتانیا مقابل الکساندر بابلیک و میخائیل کوکوشکین از قزاقستان به پیروزی دست یافتند. در این دیدار ابتدا بابلیک و کوکوشکین در ست اول با نتیجه ۴-۶ به پیروزی رسیدند اما رام و سالیزبری در ۲ ست دیگر و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ پیروزی را از آن خود کردند. در مرحله یک چهارم نهایی تنیس میکس دو نفره باربورا رجسیکوا از جمهوری چک و نیکولا مکتیچ از کرواسی در ۲ ست و با نتایج ۶-۰ و ۶-۲ مقابل نادیا کیچنوک از اوکراین و روهان بوپانا از هند به برتری دست یافتند. در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی تنیس میکس دو نفره گابریلا دابروسکی از کانادا و هنری کونتینن فنلاندی در مقابل لاتیشا چان از چین تایپه و ایوان دودیگ از کرواسی صف‌آرایی کردند که در پایان دابروسکی و کونتینن با پیروزی در ۲ ست پیاپی پیروز این دیدار لقب گرفتند. در دیدار فینال تنیس با ولیچر دایلان آلکوت و هیس دیویدسون از استرالیا موفق شدند در ۲ ست پیاپی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ مقابل اندرو لپسورن بریتانیایی و دیوید واگنر آمریکایی به برتری برسند و قهرمان این رقابت‌ها لقب گیرند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار