19/04/2024

بیگانه با انصراف؛ چرا باید برای راجر فدرر کلاه از سر برداشت؟

  • توسط مینا
  • 31/01/2020
  • 0
راجر فدرر نواک جوکوویچ

باید برای راجر فدرر احترام قائل شد چراکه او همیشه در میادین حاضر می‌شود و بدون توجه به این‌که ممکن است مصدومیت به سراغ او بیاید تا پایان به کار خود ادامه می‌دهد.

تقابل راجر فدرر برابر نواک جوکوویچ

او نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی تنیس اوپ استرالیا از سد نواک جوکوویچ صربستانی بگذرد. او با مصدومیت ماهیچه دست و پنجه نرم می‌کرد که در راند قبلی که ۵ ست به طول انجامید دچار آن شده بود. این مصدومیت شعاع حرکتی این تنیسور ۳۸ ساله را محدود کرده بود و اجازه نداد در چهارشنبه تمرینی روی زمین داشته باشد. وی به همین خاطر در دیدار مرحله یک چهارم نهایی درخواست تایم‌اوت پزشکی داد و بعد از ست اول مقابل نواک جوکوویچ نیز این قضیه تکرار شد. راجر فدرر در پایان این بازی اظهار داشت:

روز افتضاحی را از نظر عملکرد سپری کردم. می‌دانستم که فقط ۳ درصد شانس پیروزی دارم. باید برای همین تلاش می‌کردم. هرگز نمی‌توانید این شرایط را تصور کنید.

هنوز، دارنده ۲۰ عنوان قهرمانی گرند اسلم در این مسابقات حاضر بود. فدرر هیچ‌گاه دیدار گرند اسلمی را رد نکرد و در مراحل مقدماتی آن حذف نشد. او در ۱۵۱۳ بازی در سطح تور بازی کرد و نخواست که در جریان یکی از آن‌ها بازنشست شود. او از سال ۱۹۹۹ در ۴۲۱ بازی تورنمنت‌های معتبر حاضر شده بود و اجازه نداد تا رقبایش نفس راحتی بکشند. در طول دوران طولانی حضورش در تنیس فقط ۴ بار و در تورنمنت‌های کم اهمیت مجبور شد قبل از شروع یک بازی از حضور در آن انصراف بدهد. یکی از آن‌ها زمانی بود که باید برای کسب عنوان قهرمانی در تور جهانی ATP مقابل نواک جوکوویچ می‌ایستاد اما به خاطر شرایط بد کمرش انصراف داد. فدرر روز پنجشنبه با یادآوری این اتفاق گفت:

لندن بدترین مصدومیت من بود، عذرخواهی کردم چون اصلاً نمی‌توانستم راه بروم. پس صادقانه قبول کردم که باید انصراف بدهم.

راجر فدرر

نواک جوکوویچ پس از حصول اطمینان از حضور در هشتمین فینال تنیس اوپن استرالیا و نزدیک شدن به کسب هفدهمین عنوان قهرمانی معتبر با احترام از راجر فدرر یاد کرد. جوکوویچ درباره او اظهار داشت:

مشخص بود که او مصدوم است. می‌توانستید نشانه‌های مصدومیت را در حرکات او ببینید.

اما همین فدرر مصدوم تا امتیاز آخر در میدان ایستادگی کرد و او همیشه همین کار را انجام می‌داد. جوکوویچ نیز در تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا که در ماه سپتامبر برگزار شده بود از ناحیه شانه سمت چپ مصدوم شد. او در تنیس اوپن فرانسه در سال ۲۰۰۵ (مصدومیت کمر)، تنیس اوپن ۲۰۰۶ (مشکل در تنفس)، تنیس ویمبلدون ۲۰۰۷ (مصدومیت پا)، ۲۰۱۷ (مصدومیت آرنج) و تنیس اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۹ (بیماری) غایب بود. جوکوویچ دراین باره گفت:

من در طول دوران حرفه‌ای خود در چند تورنمنت غایب بودم. می‌دانم که وقتی در زمین مصدوم می‌شوید چه حسی دارد. می‌دانم که چه افکاری به ذهن شما می‌آید. فقط یک بازیکن می‌داند که شما چه شرایطی در آن لحظات دارید. مشخصاً بسیار سخت است که مصدومیت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید چون هرکسی نسبت به مصدومیت شرایط خاص خودش را دارد. اما فکر می‌کنم یک حقیقت شگفت‌انگیز وجود دارد که او هیچ‌گاه در طول دوران حرفه‌ای خود از بازی انصراف نداده است. این واقعاً احترام‌برانگیز است.

فدرر درباره عدم انصراف از این بازی گفت:

باور داشتم که امروز می‌توانم کاری انجام دهم و می‌دانستم که حداقل شرایط از این بدتر نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار