28/03/2024

راجر فدرر به دلیل جراحی زانو مسابقات تنیس اوپن فرانسه را از دست خواهد داد

  • توسط سروش
  • 19/02/2020
  • 0

راجر فدرر بعد از انجام عمل جراحی روی زانوی راست خود مسابقات تنیس اوپن فرانسه و حداقل سه تورنمنت دیگر را از دست خواهد داد و حداقل برای 4 ماه خانه‌نشین خواهد شد.

مصدومیت راجر فدرر

این فقط دومین جراحی راجرر فدرر 38 ساله است (عمل دیگر در سال 2016 بر روی زانوی چپ او انجام شد) و این عمل دوم به طور حتم ابهاماتی در آینده این بازیکن در ورزش تنیس ایجاد خواهد کرد. او پنجشنبه در شبکه اجتماعی پستی گذاشت با این مضمون که به دلیل مصدومیت و جراحی زانو تا مدتی می‌تواند در میادین حاضر باشد و گفت که امیدوار است به زودی این مسئله مرتفع شود. این بازیکن که 1 هفته بیشتر از سایر تنیسورها، تنیسور شماره 1 جهان بود و رکورد قهرمانی در 20 گرند اسلم مردان را از آن خود کرده است گفت که عمل جراحی روز چهارشنبه در کشور مادری‌اش سوئیس برگزار خواهد شد. او هم‌اکنون پشت سر نواک جوکوویچ و رافائل نادال در جایگاه سوم جهان قرار دارد. راجر فدرر نوشت:

بعد از این روند، دکترها تأیید کردند که این عمل اقدام درستی است که باید انجام شود و به ریکاوری کامل بسیار مطمئن بودند.

او چهار سال پیش و بعد از عمل جراحی روی زانوی چپش 6 ماه آخر از فصل را از دست داد. وقتی او به میادین بازگشت توانست عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیا و ویمبلدون را در سال 2017 بدست بیاورد و سپس بار دیگر قهرمان تنیس اوپن استرالیا در سال 2018 شد و این قهرمانی معتبرترین قهرمانی اخیر راجرر فدرر است. ماه گذشته در ملبورن، راجرر فدرر از مصدومیت عضله خود رنج می‌برد. او در مرحله یک چهارم نهایی به حذف 7 امتیاز پایانی بازی برای گذر از تنیس سندگرن نیاز داشت اما پس از آن نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نواک جوکوویچ ایستادگی کند. حالا راجرر فدرر که سال‌ها مورد سؤال واقع می‌شد که چه هنگام با میادین تنیس خداحافظی می‌کند، مسابقات تنیس دوبی امارات متحده عربی؛ ایندین ولز کالیفرنیا و تنیس میامی را از دست خواهد داد و در کنار آن‌ها مسابقات تنیس بوگوتا کلمبیا را که به دلیل شورش در ماه نوامبر لغو شده بود و حالا دوباره می‌خواهد برگزار شود از دست خواهد داد.

او همچنین قصد ندارد که در تورنمنت گرند اسلم بعدی یعنی تنیس رولند گاروس فرانسه از 24 می آغاز می‌شود حاضر باشد. این بدان معنی است که فدرر برای چهارمین بار در 5 سال اخیر نمی‌تواند در مسابقه معتبری که سال 2009 عنوان قهرمانی آن را بدست آورد حاضر باشد. مسابقات تنیس اوپن فرانسه تنها مسابقه معتبری است که او فقط 1 بار در آن قهرمان شده است؛ در حقیقت، تنها موردی است که او کمتر از 5 بار نتوانسته در آن قهرمان شود.

راجر فدرر

فدرر پیام روز پنجشنبه خود را اینگونه به پایان رساند:

شما را در چمن تنیس خواهم دید.

چمن، سطحی است که او بیشترین برتری را در آن از آن خود کرده است که شامل 8 قهرمانی در ویمبلدون می‌باشد که 4 نائب قهرمانی نیز در این مسابقات تجربه کرده است. یکی از این نائب قهرمانی‌ها مربوط به سال 2019 است که او دو امتیاز قهرمانی را در فینال مقابل نواک جوکوویچ حفظ کرد اما در تای بریکر ست پنجم بازی را به این تنیسور واگذار کرد. مسابقات تنیس ویمبلدون از 29 ژوئن آغاز می‌شود. فدرر معمولاً تمرینات خود برای این مسابقات را از 15 ژوئن در زمین هاله آلمان شروع می‌کند. او 10 عنوان قهرمانی در هاله به دست آورده است. راجرر فدرر 38 ساله این را نیز گفت که اگر امکان داشت می‌خواست از انجام عمل جراحی اجتناب کند اما مشکل زانوی چپ او هیچ راه حل دیگری ندارد.

وی حالا برنامه دارد تا خود را به مسابقات ویمبلدون که در زمین چمن برگزار می‌شود برساند و بعد از رسیدن به فینال 2019 مسابقات و شکست برابر نواک جوکوویچ حالا به دنبال نهمین عنوان قهرمانی خود باشد. غیبت او در پاریس بدان معنی است که رافائل نادال، رقیب دیرینه او که 12 بار قهرمانی را در این مسابقات تجربه کرده می‌تواند با رکورد 20 قهرمانی گرند اسلم فدرر مساوی کند. فدرر با عمل جراحی قبلی خود نیز 7 تورنمنت را از دست داد. او در سال 2020 فقط در یک تورنمنت شرکت کرد و در نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا مقابل نواک جوکوویچ تن به شکست داد. آخرین حضور او به دیدار دوستانه در کیپ تاون آفریقای جنوبی برمی‌گردد که پنجاه هزار هوادار در این دیدار خیریه حاضر شدند و یک رکورد جهانی از این حیث ثبت شد. مسابقات المپیک نیز در سال جاری برگزار خواهد شد و راجر فدرر هنوز نتوانسته در تنیس انفرادی این مسابقات عنوان قهرمانی را بدست بیاوردو. او در المپیک 2012 لندن مدال نقره را بر گردن آویخت و در بیجینگ نیز با استان واورینکا، هموطن خود موفق شد عنوان قهرمانی تنیس دو نفره بدست بیاورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار