18/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ صعود راجر فدرر به نیمه نهایی

  • توسط سروش
  • 11/07/2019
  • 0
راجر فدرر

راجر فدرر با پیروزی برابر کی نیشیکوری در یک چهارم نهایی ویمبلدون، تاریخ سازی کرد. راجر پس از عقب افتادن از تنیسور ژاپنی با کامبکی عالی تنیسور ژاپنی را از پیش رو برداشت و برای سیزدهمین بار به نیمه نهایی ویمبلدون رسید.

راجر فدرر با پیروزی برابر نیشیکوری به نیمه نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون صعود کرد

پس از شروعی ضعیف و شکست ۶-۴ در ست نخست، راجر فدرر در سه ست بعدی با نتایج ۶-۱، ۶-۴ و ۶-۴ نیشیکوری را شکست داد تا برای صدمین بار در ویمیلدون به پیروزی برسد. این پیروزی فدرر را به نخستین بازیکنی تبدیل کرد که در یک گرند اسلم به ۱۰۰ پیروزی رسیده است. راجر فدرر روز جمعه در نیمه نهایی باید با رافائل نادالی مصاف دهد که امشب در سه ست پی در پی سم کوئری را شکست داد.

او درباره دیدار امروزش گفت:

این پیروزی بسیار سخت بود. در ابتدای بازی نیشیکوری بی رحمانه عمل کرد. اِسمَش های کی در ست اول خیلی خوب بود و من کار سختی برای سازگار کردن خودم با آن داشتم و در کل او بهتر بازی کرد و به پیروزی در آن ست رسید. امروز در سرویس ها عملکرد خوبی را داشتم؛ آن هم در برابر تنیسوری که برگشت های خوبی می دهد.

راجر در فاصله بیست و پنج روز به تولد ۳۸ سالگی اش، پس از جیمی کانرز ۳۹ ساله در سال ۱۹۹۱ که به نیمه نهایی یو اس اوپن رسید، به مسن ترین تنیسوری تبدیل شد که به نیمه نهایی یک گرند اسلم رسیده است. در مجموع، فدرر به ۴۵ نیمه نهایی انفرادی گرند اسلم ها رسیده است و بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی ویمبلدون، نواک جوکوویچی قرار دارد که رکورد ۳۶ حضور در نیمه نهایی انفرادی گرند اسلم ها را داراست.

راجر فدرر

نیشیکوری در دیدار قبلی اش با فدرر در فینال ATP موفق به شکست این فوق ستاره سوییسی شده بود اما در مجموع ۱۰ مصاف پیشینش تنها ۳ بار موفق به شکست دادن برنده ۲۰ دوره گرند اسلم ها شده بود. آخرین دیدار روی چمن آنها هم به سال ۲۰۱۴ و در هال باز می گشت که در آنجا هم این فدرر بود که بخش پیروزی رسید. با این حال نیشیکوری طی سالیان گذشته ما را شگفت زده کرده بود و همین می توانست احتمال شکست خوردن فدرر را بالا ببرد؛ او در یو اس اوپن ۲۰۱۴ جوکوویچ را شکی داده بود و نوامبر گذشته هم موفق به شکست راجر فدرر در فینال ATP شده بود. هرچند که موفق به تکرار چنین نتایجی نشد و به مانند سال گذشته که در این مرحله پس از گرفتن یک ست از جوکوویچ با شکست در سه ست بعدی از دور رقابت ها کنار رفت، شاهد تکرار همین سناریو بود. بازی با سرویس های فوق العاده نیشیکوری در ست اول همراه شد و او توانست تا ۳-۰ هم از فدرر پیش بیفتد و در نهایت ست را از آن خودش کند. فدرر در این ست سه دبل-فول کرد و ۱۲ بار هم خطا کرد و عملکرد پراشتباهی از خودش برجای گذاشت. در ست دوم اما شرایط تغییر کرد و فدرر شروع پرقدرتی داشت با نتیجه ۳-۰ از نیشیکوری پیش افتاد و در ۲۳ دقیقه کار نیشیکوری را در این ست تمام کرد. در گیم نخست ست سوم فدرر فرصت برِک کردن نیشیکوری را از دست داد. در ست سوم دو تنیسور رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند و در نهایت این فدرر بود که با نتیجه ۶-۴ نیشیکوری را شکست داد. در پایان، فدرر با دوازدهمین امتیاز سرویسش، کار نیشیکوری را در ست سوم یکسره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار