16/04/2024

بازگشت رافائل نادال به جایگاه شمارۀ یک رنکینگ تنیس مردان

  • توسط مینا
  • 04/11/2019
  • 0

در جدیدترین رده‌بندی رنکینگ جهانی مردان که توسط سازمان ATP ارائه می‌گردد، رافائل نادال اسپانیایی در صدر برترین تنیسورهای مرد قرار گرفت.

بازگشت رافائل نادال به صدر رنکینگ تنیس

رافائل نادال ، تنیسور ۳۳ سالۀ اسپانیایی که این فصل نیز درخشش فوق‌العاده‌ای در تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس داشت، توانست گوی سبقت را از نواک جوکوویچ در صدر جدول رده‌بندی تنیس مردان برباید و با ۹۵۸۵ امتیاز در جایگاه نخست این رنکینگ قرار گیرد. نادال پس از ۱۲ ماه موفق شد، مجدداً به صدر رنکینگ ATP برگردد. او یک سال قبل و در حالی که از ابتدای دوران حرفه‌ایش به مدت ۱۹۶ هفته در صدر این فهرست قرار داشت، جای خود را به نواک جوکوویچ، تنیسور سرشناس صربستانی داد و حال در تاریخ چهارم نوامبر موفق شد بار دیگر جایگاه خود را از جوکر پس بگیرد. نادال به عنوان دومین تنیسور مسن پس از راجر فدرر (۳۶ سال در ۲۰۱۸) و از سال ۱۹۷۳ به حساب می‌آید که در این سن و سال توانسته به ردۀ نخست رنکینگ مردان برسد.

تنیسور اسپانیایی اکنون ۳۳ ساله است و قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ را با پیشی‌گرفتن از جوکوویچ به عنوان مرد شمارۀ یک جهان به پایان برساند. نادال چهار بار و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ موفق شده بود فصل را با جایگاه نخست به اتمام برساند و اگر امسال نیز موفق به این امر مهم شود، وی در کنار نواک جوکوویچ، راجر فدرر و جیمی کانرز توانسته پنج بار به این افتخار مهم دست یابد. رافا نادال همچنین درصدد قهرمانی در مسابقات پایان فصل فینال‌های Nitto ATP در شهر لندن است. نادال اگر بتواند فاتح رقابت‌های لندن در سال جاری شود، لقب مسن‌ترین قهرمان این تورنمنت را ازآن خود می‌کند. رافائل نادال پس از رسیدن به جایگاه شمارۀ یک تنیس مردان در مصاحبه‌ای کوتاه گفت:

از فصلی که تا اینجا پشت سر گذاشته‌ام، راضی و خوشحال هستم. این یک شروع دشوار بود، اما در ادامه من توانستم خودم را با شرایط وفق دهم و در بالاترین سطح ممکن بازی کنم. حال در وضعیتی قرار دارم که شاهد آن هستید. برای سالی که گذشت، به خودم و دستاوردهایم افتخار می‌کنم.

رافائل نادال

تنیس باز متولد ایالت مایورکای اسپانیا، برای نخستین بار در سن ۲۲ سالگی و تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ توانست به صدر جدول رده‌بندی مردان برسد. او ۴۶ هفتۀ متوالی نیز این جایگاه را تا ۵ جولای ۲۰۰۹ در اختیار داشت. نادال تاکنون در شش دورۀ زمانی دیگر پس از این تاریخ نیز مجدداً موفق شده به عنوان شمارۀ یک جهان برسد که عبارتند از:

از ۷ ژوئن ۲۰۱۰ تا ۳ جولای ۲۰۱۱ (۵۶ هفته)
از ۷ اکتبر ۲۰۱۳ تا ۶ جولای ۲۰۱۴ (۳۹ هفته)
از ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۸ فوریه ۲۰۱۸ (۲۶ هفته)
از ۲ آوریل تا ۳ می ۲۰۱۸ (۶ هفته)
از ۲۱ می تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ (۴ هفته)
از ۲۵ ژوئن تا ۴ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۹ هفته)

کریس کرمود، مدیرعامل و رئیس اجرایی سازمان ATP دربارۀ نادال می‌گوید:

رافا عادت کرده که همیشه بالاترین استانداردها را در طول دوران حرفه‌ایش تعیین کند و بازگشت مجدد او به عنوان برترین تنیسور رنکینگ، یک نمونۀ تازه از آن‌هاست. این یک دستاورد باورنکردنی است و او همچنان با ماندگاری‌اش در دنیای تنیس و ارائه بازی‌های جذاب، همۀ ما را شگفت‌زده می‌سازد. به او و اعضای تیمش، تبریک می‌گویم.

فوق‌ستارۀ اسپانیایی دنیای تنیس، فصل ۲۰۱۸ را خیلی زود و به دلیل مصدومیت به اتمام رساند و در سال ۲۰۱۹ با بازی‌های فوق‌العاده‌ای که به نمایش گذاشت، شکوه و عظمتش را بار دیگر به رخ کشید. در این فصل و تابدین‌جا، نادال موفق به کسب آمار ۵۱ پیروزی و ۶ شکست و تصاحب چهار جام ارزشمند شده است. او در سال ۲۰۱۹، برای دوازدهمین بار فاتح مسابقات رولان گاروس شد، برای چهارمین بار کاپ ارزشمند مسابقات یو اس اوپن را با پیروزی برابر مدودف به دست آورد و دو بار هم فاتح مسترزهای رم و راجرز کاپ در مونترال شد تا با ۳۵ قهرمانی در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی به رکورد جدیدی در این مسابقات دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار