26/04/2024

رافائل نادال با صعود به مرحله چهارم اوپن استرالیا باید به مصاف کیریوس برود

  • توسط مینا
  • 26/01/2020
  • 0
رافائل نادال

رافائل نادال که در تلاش است تا رکورد ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر را بشکند، توانست در مرحله سوم مسابقات اوپن استرالیا در استادیوم راد لیور برابر پابلو کارنو باستا با نتیجه ۶-۱، ۶-۲، ۶-۴ به پیروزی برسد.

احتمال تقابل رافائل نادال با نیک کیریوس

در نتیجه این دیدار که یک ساعت و ۳۸ دقیقه طول کشید، نادال توانست برای چهل و هشتمین مرتبه به هفته دوم یک گرند اسلم راه پیدا کند. در دوران اوپن تنیس، راجر فدرر (۶۸) و نواک جوکوویچ (۵۰) از این نظر بالاتر از نادال قرار دارند. تنیسور اسپانیایی پس از پایان این دیدار گفت:

بدون هیچ شکی این دیدار بهترین مسابقه من در تورنمنت اوپن استرالیا ۲۰۲۰ بود. من از اینکه توانستم به مرحله چهارم برسم بسیار خوشحال هستم. امروز من خیلی خوب سرویس زدم و از خط انتهای زمین نیز فورهندهای خیلی خوبی زدم که این نوع ضربات برای من بسیار کلیدی هستند.

نادال در اولین گیم‌های سرویس سید بیست و هفتم مسابقات در ست‌های اول و دوم حریف خود را بریک کرد و در گیم پنجم ست سوم نیز یک بار دیگر این کار را انجام داد. او ۸۷ درصد از امتیازات سرویس اول و ۷۸ درصد از امتیازات سرویس دوم خودش را کسب کرد و در تمام طول این دیدار هرگز توسط حریف با بریک پوینت روبه‌رو نشد. او همچنین دو برابر رقیب خود ضربه وینر داشت (۴۲ در برابر ۲۱) و تنها مرتکب هفت خطای فردی شد. قهرمان سال ۲۰۰۹ اوپن استرالیا با احتساب پیروزی تعداد بردهای خود در برابر هموطنش را به ۵ پیروزی ارتقا داد. نادال تاکنون در برابر باستا شکست نخورده است و همچنین در ۱۸ دیدار اخیر خود برابر تنیسورهایی از اسپانیا بدون باخت بوده است.

رافائل نادال ۳۳ ساله حالا تنها ۱۶ برد تا رسیدن به هزار پیروزی در دوران حرفه‌ای خود در چهارچوب تور ATP نیاز دارد. نادال به دنبال آن است تا به اولین تنیسور مرد در دوران اوپن و تنها سومین مرد در تاریخ تنیس پس از راد لیور و روی امرسون تبدیل شود که در هر گرند اسلم دو قهرمانی کسب کرده‌اند. از طرف دیگر، اگر نادال در ملبورن پارک به مرحله نیمه نهایی برسد، در رده اول رنکینگ تنیس مردان باقی خواهد ماند. رافا در گام بعدی باید به مصاف نیک کیریوس برود. کیریوس توانست در دیدار خود، کارن خاچانوف را به زحمت از پیش رو بردارد. نادال تاکنون در رویارویی‌های خود برابر کیریوس چهار پیروزی کسب کرده و سه مرتبه شکست خورده است. آخرین تقابل بین این دو نفر به مسابقات سال ۲۰۱۹ ویمبلدون بازمی‌گردد که رافا طی آن در چهار ست به پیروزی رسید.

اما در جذاب‌ترین دیدار امروز، نیک کیریوس برای غلبه بر کارن خاچانوف پنج ست بسیار دشوار را پشت سر گذاشت. کیریوس در این دیدار با نتایج ۶-۲، ۷-۶ (۵)، ۶-۷ (۶)، ۶-۷ (۷)، ۷-۶ (۱۰-۸) به پیروزی رسید و توانست حضور خود در مرحله یک شانزدهم را قطعی کند. همانطور که در بالا خواندید، او یکشنبه شب به مصاف نفر اول تنیس مردان خواهد رفت. خود کیریوس پس از اتمام دیدار این بازی را یکی از بهترین پیروزی‌های دوران ورزشی خود دانست. این تنیسور استرالیایی ۲۴ ساله برای سومین مرتبه به مرحله چهارم اوپن استرالیا راه پیدا کرد و برای رسیدن به پیروزی ۹۷ ضربه وینر داشت.

رافائل نادال

قهرمان شش تورنمنت مختلف تور ATP هم در تای بریک‌های ست سوم و هم ست چهارم نتوانست مچ پوینت را تبدیل کند اما بالاخره پس از ۴ ساعت و ۲۶ دقیقه موفق شد پیروزی را از آن خود کند. کیریوس تاکنون در اولین گرند اسلم فصل تنیس ۲۰ بازی انجام داده که در ۱۴تا به پیروزی رسیده و ۶تا را به حریفان مختلف باخته است. همچنین با احتساب این پیروزی، حالا در تقابل‌های رو در روی کیریوس و خاچانوف، هرکدام یک برد دارند. کیریوس پس از این دیدار گفت:

این قطعا یکی از دیوانه‌وارترین مسابقاتی بود که من در آن شرکت کرده‌ام. این بازی دیوانه‌کننده بود. در ست سوم مچ پوینت را در اختیار داشتم و در ست چهارم نیز همینطور بود. سپس ۸/۷ عقب افتادم و تمام افکار منفی به ذهنم رسید. فکر کردم قرار است ببازم. به همه چیز فکر می‌کردم، دیوانه‌کننده بود.

همانطور که کمی بالاتر خواندید، کیریوس روز دوشنبه تلاش خواهد کرد تا چهارمین پیروزی خود برابر رافائل نادال را کسب کند. نفر شماره ۲۶ دنیا دو برد از سه برد خود مقابل قهرمان ۱۹ دوره گرند اسلم را در زمین‌های هاردکورت تنیس کسب کرده است. کیریوس درباره رویارویی با نادال نیز اینطور گفت:

راستش را بخواهید من شدیدا هیجان‌زده هستم. در زمین اصلی و در گرند اسلم خانگی با یکی از بزرگترین تنیسورها دنیا بازی خواهم کرد، این خیلی جالب است. تا فرا رسیدن آن بازی فرصت زیادی باقی مانده است. واضح است که این دیدار نیز قرار است یک نبرد جسمانی دیگر باشد. هیچ چیزی درباره بازی با نادال آسان نخواهد بود. او امروز یک بازی که برایش عادی بود را پشت سر گذاشت. او احساس خوبی خواهد داشت. من نیز نمی‌توانم برای آن بازی صبر کنم. شما به همین دلیل بازی می‌کنید.

اما در دیداری دیگر، دومینیک تیم روز شنبه توانست با بهتر عملکرد خود در اوپن استرالیا برابری کند. این تنیسور اتریشی با غلبه بر تیلور فریتز توانست به روند شکست ناپذیری خود در مقابل این حریف آمریکایی در رویدادهای گرند اسلم ادامه بدهد. تیم با نتایج ۶-۲، ۶-۴، ۶-۷ (۵)، ۶-۴ در این دیدار به پیروزی رسید تا برای سومین مرتبه به مرحله چهارم اوپن استرالیا صعود کرده باشد. دومینیک تیم در گام بعدی باید به مصاف گائل مونفیس برود.

در سایر دیدارهای روز شنبه اوپن استرلیا، دنیل مدودف در سه ست پیاپی و به راحتی الکسی پاپیرین را از پیش رو برداشت. الکساندر زورف مقابل فرناندو ورداسکو به برتری رسید، گائل مونفیس ارنست گالبیس را از پیش رو برداشت و آندری روبلف با غلبه بر دیوید گافین بسیاری را غافلگیر نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار