19/04/2024

تونی نادال: رافائل نادال زمانی که جوان تر بود، بسیار تهاجمی بازی می‌کرد

  • توسط مینا
  • 21/08/2019
  • 0

تونی نادال، عموی رافائل نادال و مربی سابق این تنیس باز در مصاحبه ای با روزنامه ال ترانسیتور، درباره اظهار نظرهای جنجالی خود راجع به رافا صحبت کرده است.

صحبت های تونی نادال در خصوص رافائل نادال

تونی اخیرا گفته بود که برادرزاده اش، قهرمان ۱۸ گرند اسلم، یک فرد مصدوم است که تنیس بازی می کند. تونی نادال در مصاحبه خود گفت:

از حرف هایم منظور دیگری داشتم. چیزی که می‌خواستم بگویم، این است که من در واقع راجب تنیس رافائل صحبت نمی کردم، بلکه منظورم از روزهای جوانی او بود. با وجود مشکلاتی که رافائل نادال در بچگی داشت توانست در آینده به شماره یک رنکینگ تبدیل شود و در بالاترین سطح مسابقات رقابت کرد. رافائل نادال مانند افراد بسیاری با وجود مشکلات زیادی که داشت، بازی می کرد، اما همیشه بهترین سطح خود را به نمایش می گذاشت. این مسئله او را تبدیل به یک الگو کرد و من به همین خاطر او را ستایش می کنم. بالاترین ارزش در یک ورزش آن است که سختی ها را پشت سر بگذارید.

مربی سابق رافائل نادال با انتقاد ضمنی از رسانه ها اظهار داشت:

برای من، رد کردن یک توپ از روی تور ارزش خاصی دارد، اما نه بیشتر از غلبه کردن بر سختی ها و به همین خاطر است که رافا را ستایش می کنم. گاهی اوقات شما خبرنگاران به دنبال یک تیتر بزرگ هستید. گاهی اوقات من از اینکه در آکادمی تنیس افرادی را می بینم که دائما از شانس بد خود گله می کنند خسته می شوم. آنهایی که بیشترین شکایت را دارند همان افرادی هستند که کمتر از دیگران می خواهند وضعیت خودشان را تغییر بدهند و من به رافائل نادال به عنوان مثالی نگاه می کنم که نمی خواهد این گونه باشد.

تونی در ادامه صحبت هایش گفت:

رافائل در مسابقات ایندین ولز برابر شماره ۱۲ جهان یعنی کارن خاناچوف دچار مصدومیت شد اما با وجود آن که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد باز هم توانست بازی را ببرد. گاهی اوقات ممکن است منظور خودم را بد منتقل کنم اما فکر نمی کنم رافا از من ناراحت شده باشد. برنامه مسابقات رافائل نادال؟ اگر شما در نُه رویداد شرکت کنید، تنها به این خاطر که می خواهید در آنها حضور داشته باشید خوب است اما اگر شما در نُه رویداد تنیس شرکت کنید چون که با مشکلات زیادی روبرو بوده اید، در آن حالت وضعیت فرق می کند.

رافائل نادال

تونی در پایان گفت‌و‌گوی خود با روزنامه ال ترانسیتور گفت:

باید سعی کنید چنین حالتی در تقویم مسابقاتتان به وجود نیاید. زمانی که در این مسیر قرار می گیرید همیشه باید به این فکر کنید که چه چیزی برای آینده خودتان و بدنتان بهتر است. پس بهتر است روز به روز پیش بروید. شما باید یک هدف برای خودتان تعیین کنید و زمانی که مشغول کار می شوید برای دستیابی به آن تلاش کنید. زمانی که رافائل یک قهرمانی کسب می کند من به او می گویم سال بعد هم به مسابقات برمی گردی و این جام دیگر ارزشی نخواهد داشت.

چند روز پیش، تونی در مصاحبه ای راجع به ابتدای دوران تنیس رافائل نادال گفت:

زمانی که رافائل بازی کردن تنیس را آغاز کرد به خوبی به یاد دارم. کاری که در روز اول انجام داد را به خاطر دارم، فکر می کنم او سه ساله بود. برمی گردد به زمانی که در ماناکور یک مدرسه تنیس را اداره می کردم. من برای رفائل توپ می انداختم. او سن کمی داشت و خیلی خوب کار می کرد. در تمام آن سال ها تکامل رافائل کاملا عادی و طبیعی بود. زمانی که هشت یا نُه سالش بود، فکر می کردم با حساسیت بالایی بازی می کند. زمانی که جوان تر بود، بسیار تهاجمی بازی می کرد. او به طور کاملا مستقیم به توپ ضربه می زد اما زمانی که به مسابقات ATP ملحق شد و در تقابل با بازیکنان باتجربه تر بازی کرد، ضربات فورهندش نیز بهتر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار