18/04/2024

بعد از فدرر، انصراف رافائل نادال از مسابقات یو اس اپن آمریکا ۲۰۲۰

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 11/08/2020
  • 0

رافائل نادال اسپانیایی مرد شماره دو تنیس جهان از رقابت‌های تنیس یو اس اپن آمریکا ۲۰۲۰ انصراف داد. او علت کناره گیری خود از این رقابت‌ها را شیوع ویروس کرونا و عواقب مربوط به آن اعلام کرده است.

پس از سال‌ها، اولین گرند اسلم بدون حضور رافائل نادال و راجر فدرر

رافائل نادال که سال گذشته در مسابقات یو اس اپن آمریکا ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی رسیده بود، با اعلام کناره گیری خود مشخص است که نمی‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. نادال که بارها نگرانی خود را در خصوص شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است، بار دیگر نیز به همین علت از این مسابقات انصراف داد تا هواداران او از این موضوع ابراز ناراحتی کنند. بد نیست بدانید نادال که سال گذشته در این رقابت‌ها قهرمان شده بود، با توجه به تغییراتی که در نحوه محاسبه رنکینگ در دوران کرونا صورت گرفته، امتیازی از او بابت کناره‌گیری از بازی‌ها کسر نخواهد شد. نادال این خبر را در توییتر خود اعلام کرد و نوشت:

تصمیم درست آن بود که این کار را انجام دهم. شرایط را از جهت‌های مختلف مورد بررسی قرار دارم و بعد به این نتیجه رسیدم که بهترین کار انصراف است و در مسابقات یو اس اپن شرکت نخواهم کرد. شرایطی که در حال حاضر مردم در سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار دردناک است و هم چنان نیز این مشکلات روز به روز زیادتر می‌شوند و بر شمار مردمی که ویروس کرونا مبتلا مبتلا می‌شوند، اضافه شده است. ما هنوز نتوانستیم این ویروس را مهار کنیم به همین خاطر تصمیم گرفتم فعلا از حضور در این رقابت مهیج خودداری کنم. برای مسئولین فدراسیون تنیس آمریکا و دست‌اندرکاران رقابت‌های یو اس اپن و ATP که در تلاش هستند مسابقات برگزار شود و همچنین هواداران در سراسر دنیا که بازی‌ها را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنند احترام زیادی قائل هستم. به‌هیچ‌وجه نمی‌خواستم این تصمیم را بگیرم اما این بار خواستم به آنچه احساسم می‌گوید گوش دهم و در این لحظه ترجیح می‌دهم که به آمریکا سفر نکنم. می‌دانم که همیشه هواداران به من لطف داشتند و از عدم حضورم ناراحت شده‌اند ولی باتوجه به شرایط فعلی که هیچ چیز حالت نرمالی ندارد، این تصمیم از نظر خودم بهترین انتخاب است و از همه عزیزانی که به من لطف داشتند تشکر می‌کنم.

رافائل نادال
از تنیسورهای مطرحی که در حال حاضر اعلام کردند که در مسابقات یو اس اپن آمریکا ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند می‌توان به دومینیک تیم، دنیل مددوف و نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان اشاره کرد که وی چندی پیش به همراه همسر و مربی‌اش به ویروس کرونا مبتلا شد ولی توانست آن را شکست دهد و مجددا به میادین بازگردد.

لازم به ذکر است چندی پیش نیز راجر فدرر سوییسی مرد شماره سه تنیس جهان به دلیل مصدومیت کناره گیری خود را از تمامی مسابقات سال ۲۰۲۰ اعلام کرده و گفته بود که به هواداران قول می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ پس از پشت سر گذاشتن دوره مصدومیت، قوی تر از قبل در رقابت‌ها شرکت کند. با انصراف نادال و نبود فدرر برای اولین بار است که این دو بازیکن پس از حدود ۲۲ سال در یک گرند اسلم مهم حضور ندارند چرا از سال‌ها یپش هر ساله در همه مسابقات شرکت کرده‌اند و باید دید در غیاب این دو بازیکن مطرح، جوکوویچ می‌تواند یک قهرمانی دیگر به کارنامه پر افتخار خود اضافه کند یا خیر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار