19/04/2024
  • صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • راهنمای مسابقات تنیس آزاد آمریکا – نکته هایی در مورد تنیس آزاد آمریکا

راهنمای مسابقات تنیس آزاد آمریکا – نکته هایی در مورد تنیس آزاد آمریکا

  • توسط محمد رضا شیری
  • 30/11/2019
  • 0

اگر برای رفتن به مسابقات گرند اسلم تنیس آزاد آمریکا برنامه ریزی میکنید امیدوارم این مقاله بتواند کمکی باشد برای صرفه جویی در زمان و هزینه و تهیه بلیط مناسب که در نتیجه از بازی لذت ببرید.

در سال 2011، من در این مسابقات شرکت کردم و دوست دارم تجربیاتم را با شما شریک شوم.

برنامه ریزی

باید حداقل از 45 روز قبل بلیط خود را رزرو کنید (بخصوص اگر جایگاه خوبی میخواهید یا اینکه میخواهید در جایگاه ویژه بنشینید) البته به نظر من دو ماه یا حتی چندماه زودتر باید اقدام کنید.

اگر اهل اروپا هستید بلیط هواپیما خیلی زود تمام میشود و هرچه به آخر آگوست نزدیک شویم قیمتها بالاتر می رود. من بلیط خودم را اواسط جون رزرو کردم که تقریبا برای بلیط با قیمت مناسب خیلی دیر شده بود (بازی ها هفته آخر آگوست شروع میشوند).

تا قبل از ماه جون بلیط هواپیما را رزرو کنید.

همین مسئله در مورد هتل ها هم صادق است. من در منزل یکی از دوستانم ماندم اما قیمت هتل ها را بررسی کردم در نیویورک در منطقه منهتن بیشتر قیمت ها شبی 200 دلار بودند.

مرکز تنیس بیلی جین در منطقه کویینز قیمت های مناسب تری دارد البته نه آنچنان ارزان ولی مناسب تر هستند.

درکل باید از دوماه قبل باید برای این سفر اقدام کنید که البته پیشنهاد شخصی من سه ماه قبل است.

خردن بلیط تنیس آزاد آمریکا

زمانی که میخواهید بلیط این مسابقات را تهیه کنید باید به یک سوال جواب دهید، اینکه میخواهید بازی چه کسی را ببینید!

اگر میخواهید بازی سه شخص برتر را ببینید مانند نوواک جوکوویچ، رافائل نادال، و یا راجر فدرر باید بلیط های استادیوم آرتور اش را بخرید.

بلیط های استادیوم آرتور اش به شما اجازه دسترسی به کل زمین های بیرونی را نیز میدهند.

نکته مهم: در استادیوم آرتور اش بازی ها روز و شب دارند که معمولا تا لحظه قبل بازی (نهایتا یک یا دو روز قبل بازی) اطلاع نمی دهند که بازی کن مورد علاقه شما کجا بازی خواهد کرد.

جدول زیر برنامه مکان و زمان بازی های 10 بازیکن برتر در مسابقات آزاد آمریکا در سال 2011 است.

AA : استادیوم آرتور اش

LA : استادیوم لویس آرمسترانگ

GS : گرند استند

C13 or C17 : زمین سی 13 یا سی 17

برنامه بازی های تنیس آزاد آمریکا - 2011

NS – DS مخفف های بازی روز و بازی شب هستند. در آرتور اش بازی روز از ساعت 11 صبح تا پایان مسابقات صبح ادامه دارد.

مسابقات شب از ساعت 7 غروب شروع میشود اما بلیط های ارتور اش به شما از ساعت 5 اجازه ورود میدهد. میتوانید به زمین های دیگر بروید و ساعت 7 وارد استادیوم ارتور اش شوید.

یک مثال از جدول بالا: اولین بازی نووک جوکوویچ در AA (DS) شروع میشود، یعنی بازی روز در استادیوم آرتور اش.

حتما متوجه شده اید که سه بازیکن تراز اول (جوکوویج، نادال و فدرر) همیشه در یکی از زمین های اصلی (آرتور اش یا لویس آرمسترانگ) بازی میکنند. در حالی که اندی موری بازیکن رتبه چهارم یکبار در زمین گرنداستند بازی کرد.

برای بازیکنان با رتبه پایین احتمال اینکه در زمین های اصلی بازی کنند خیلی کم است که البته محال نیست.

پس نکته قابل توجه این بود که اگر حتما میخواهید مسابقه یکی از بایکنان برتر را ببینید بلیط استادیوم آرتور اش را بخرید.

بین سه بازیکن برتر فقط یکبار جوکوویچ در زمین آرمسترانگ بازی کرد. در طول کل مسابقات تمامی بازی های این سه ورزشکار در زمین آرتور اش بود.

و چون مشخص نیست که انها در روز یا شب بازی خواهند کرد پس بهتر است که برای چهار بازی صبح بلیط تهیه کنید یا چهار بازی شب.

البته همانطور که در جدول میبینید این سه بازیکن اکثرا روز مسابقه داشتند فقط یکبار در دورهای اول شب مسابقه دادند.

اگر بلیط چهار بازی شب از دوشنبه تا پنجشنبه را تهیه کنید مطمئنا میتوانید بازی های دو بازیکن از سه بازیکن برتر را ببینید. البته با فرض بر اینکه در دور اول نبازند.

بهترین جایگاه برای تماشای بازی در استادیوم آرتور اش

از نظر من بهترین جایگاه، دقیقا جایگاه  پشت سر بازیکن است. به این ترتیب شما می توانید دقت ضربه ها، مسیر توپ، سرعت بازی و به طور کلی تاکتیک های هر بازیکن را ببینید.

منظره پیش رو از صندلی من در جایگاه ویژه:

زاویه دید

اگر در دو طرف زمین نشسته باشید، درک خوبی از آنچه که واقعا در مسابقه اتفاق می افتد نخواهید داشت. فقط توپی را میبینید که به سرعت چپ و راست میرود.

استادیوم آرتور اش چهار قسمت برای تماشاچیان دارد: صندلی های کنار زمین، صندلی های لوکس، جایگاه ویژه، طبقه بالا.

صندلی های کنار زمین در نزدیک ترین فاصله ممکن از محدوده ی بازی قرار دارند که البته از گرانترین ها هم هستند. حتی برای بازی دور اول حدودا 600 دلار قیمت دارند.

جایگاه ویژه کمی بالاتر قرار دارد – تقریبا میان ورزشگاه ، از نظر من بهترین جایگاه برای دیدن بازی است. من بلیط جایگاه ویژه در ردیف الف را خریدم که نزدیکترین ردیف به زمین است. هر بلیط 160 دلار.

طبقه بالا، بالایی ترین قسمت جایگاه است که برای مسابقات دور اول حدودا 40 تا 60 دلار قیمت دارند.

پیشنهاد من به شما این است که برای سه یا چهار شب پشت سرهم بلیط جایگاه ویژه بازی شب را تهیه کنید(دوشنبه تا پنجشنبه) چون هر بازیکن حداقل یکبار در دو دور اول شب مسابقه میدهد و همینطور دید بهتری خواهید داشت.

میتوانید از طریق یک درگاه اینترنتی جالب به نام seat viewer روی صندلی مورد نظر کلیک کنید و در ویدئو نمایش داده شده فیلم زاویه دید از آن صندلی را ببینید.

البته اگر در کناره های زمین صندلی پشت سر بازیکن بگیرید هم خوب است همچین زاویه دیدی خواهید داشت.

این عکس زمین هفدهم است که بازی دیوید نالباندیان در مقابل بابی رینالدز را دیدم. زاویه دید من این چنین بود:

زاویه دید

خب اگر در کناره ها هم صندلی نبود راه دیگر برای بهتر دیدن بازی نشستن در ردیف اول است. البته باید فقط روی یک بازیکن و حرکات او تمرکز کنید و لذت ببرید.

چگونه بلیط بازی های تنیس آزاد آمریکا را تهیه کنیم

انتخاب های متفاوتی برای نحوه ی خرید بلیط دارید. اگر بخواهید اینترنتی از سایت usopen.org بلیط تهیه کنید سریعا متوجه میشوید که برای یک بلیط فقط ردیف های اول یا آخر طبقه بالا قابل خریداری هستند. (در استادیوم آرتور اش)

میتوانید از طریق دلالان اینترنتی بلیط بخرید که البته برای سود بردن آنها پول بیشتری از شما میخواهند.

نکته آخر: اگر درجایگاه ویژه بلیط مخرید یادتان باشد که ردیف الف، نزدیکترین به زمین، شامل دو ردیف میشود. ردیف اول از 1-3 و ردیف دوم از 4-6، پس اگر شما در ردیف الف صندلی چهار را گرفتید یعنی صندلی شما در ردیف دوم قرار دارد. خوبی ردیف اول این است که کسی دید شما را مختل نمیکند.

رفتن به مسابقات آزاد آمریکا

اگر میخواهید از گوگل مپ برای آدرس استفاده کنید، نام استادیوم آرتور اش در نیویورک را جست و جو کنید.

سریع ترین مسیر از مرکز شهر تا آنجا مترو شماره 7 IRT است، چه از گرند سنترال و چه از میدان تایمز به وایلست استیشن یا استادیوم شیا.

یا با قطار E و یا F به خیابان روزولت بروید و در آنجا سوار مترو شماره هفت شوید.

9 نکته برای نهایت استفاده از مسابقات تنیس آزاد آمریکا

1. برای بازی های صبح از ساعت ده صبح و برای بازی های شب از ساعت پنج غروب میتوانید وارد USTA شوید. اگر برای بازی صبح ساعت یازده بروید که مسابقه شروع میشود یا برای بازی شب ساعت هفت بروید باید در صفهای طولانی منتظر باشید. یا باید خیل زودتر وارد استادیوم شوید یا خیلی دیر.

2. میتوانید برای بازی های دور اول در همان در ورودی بلیط عمومی با 60 دلار تهیه کنید. البته ممکن است همه پیش فروش شوند – برنامه قبلی داشته باشید. میتوانید بلیط دست دوم (آزاد) هم بخرید که البته قیمتش دوبرابر است.

3. حتما لیست وسایل مجاز برای بردن به داخل مرکز را چک کنید.

4. اگر کیفی همراه خود ندارید میتوانید سریع تر وارد مرکز ملی تنیس شوید.

5. اگر دوتا از بازیکنان تراز اول باهم رقابت میکنند و میخواهید آن بازی را ببینید باید نیم ساعت زودتر از شروع مسابقه آنجا باشید. به محض شروع شدن مسابقه همه چیز جمع میشود و باید مدت خیلی زیادی برای وارد شدن به زمین منتظر باشید چه برسد که صندلی خود را پیدا کنید.

6. در استادیوم آرمسترانگ میتوانید مجانی بازی ها را نگاه کنید اما باید در صف های بسیار طولانی منتظر بمانید. پس زودتر حرکت کنید. زمان انتظار برای بازی دور دوم بین جان ایسنر و مارکوس باداتیس در استادیوم آرمسترانگ حدودا سه ساعت تخمین زده شده است.

7. برای خودتان نوشیدنی بیاورید اما فقط بطری های پلاستیکی را میتوانید با خود به داخل زمین ببرید.

8. یک لباس گرم همراه خود داشته باشید چون در مسابقات شب هوا سردتر میشود. تماشای بازی در مرکز زمین بسیار متفاوت تر از کناره ی زمین است.

9. برنامه روزانه بازی ها را پرینت بگیرید (برنامه را از وبسایت رسمی دانلود کنید) و برای مسابقاتی که میخواهید ببینید برنامه ریزی کنید. اگر اشخاص سرشناس مسابقه دارند و دیر برسید نمیتوانید آن بازی ها را ببینید. همه بازی ها را نمیتوانید ببینید اما برنامه ریزی کنید که از صندلی هایی با زاویه دید خوب بازی را تماشا کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار