25/04/2024

جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس؛ هفته های پیشتازی نواک جوکوویچ به ۲۶۵ رسید

  • توسط مینا
  • 19/08/2019
  • 0
نواک جوکوویچ دنیل مدودف

با اعلام جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس در بخش مردان، دنیل مدودف به جمع پنج تنیسور برتر جهان راه یافت. نواک جوکوویچ همچنان در صدر باقی ماند.

ادامه صدرنشینی نواک جوکوویچ در رنکینگ جهانی تنیس

همانطور که انتظار می رفت، رقابت های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی، فرصت بزرگی را برای بسیاری از تنیسورها ایجاد کرد تا با کسب امتیازات لازم، جایگاهشان را در رنکینگ جهانی ارتقا بخشند. دنیل مدودف و دیوید گوفین که به فینال این رقابت ها رسیدند، قاعدتا امتیازات بیشتری کسب کردند. نواک جوکوویچ پس از اینکه در نیمه نهایی این مسابقات با قبول شکست برابر دنیل مدودف روس از دور رقابت ها کنار رفت و نتوانست از عنوان قهرمانی سال گذشته اش در این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی دفاع کند، حالا با ۳۷۴۰ امتیاز به یو اس اوپن خواهد رفت و بالاتر از رافائل نادالی قرار دارد که بعد از قهرمانی در راجرز کاپ مونترال، در سینسیناتی شرکت نکرد. این دویست و شصت و پنجمین هفته پیشتازی نواک جوکوویچ در این لیست است و او حالا سه هفته تا شکستن رکورد جیمی کانورز و پنج هفته تا شکستن رکورد ایوان لندل فاصله دارد که احتمالا تا حداکثر دو ماه آینده به آن ها می رسد. همانند نواک جوکوویچ ، راجر فدرر هم موفق به کسب امتیازات سال گذشته اش در سینسیناتی نشد؛ این تنیسور سوئیسی با شکستی زودهنگام برابر آندره روبلف روس از دور رقابت ها کنار رفت و تلاش خواهد کرد تا عملکرد ضعیفش را در یو اس اوپن ۲۰۱۸ جبران کند. راجر از دومینیک تیمی که به دلیل سرماخوردگی از حضور در سینسیناتی بازماند، همچنان ۲۰۰۰ امتیاز پیش است. جایگاه چهارمی تیم هم امن است؛ او اختلاف زیادی با دنیل مدودفی دارد که پس از قهرمانی در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی، مرد شماره پنج دنیای تنیس شده است.

نواک جوکوویچ

این تنیسور روس که طی سه هفته اخیر ۲۰۰۰ امتیاز به دست آورده، به اولین تنیسور کشورش تبدیل شد که بعد از نیکولای داویدنکو در ژوئن ۲۰۱۰، بین پنج نفر برتر رنکینگ جهانی قرار گرفته است. دنیل مدودف بالاتر از الکساندر زوروف، کی نیشیکوری و استفانوس تسیتسیپاسی قرار دارد که نتوانستند از دورهای آغازین سینسیناتی بالاتر روند. کارن خاچانوف، مرد شماره نُه تنیس جهان هم بالاتر از روبرتو باوتیستا آگوتی قرار گرفته که پس از سپری کردن دو هفته دشوار در مونترال و سینسیناتی در رده دهم بهترین تنیسورهای جهان قرار دارد. باوتیستا آگوت به صد و شصت و هشتمین تنیسور حرفه ای از سال ۱۹۷۳ تا به امروز تبدیل شد که در بین ده نفر اول رنکینگ جهانی قرار گرفته است. بورنا کوریچ، گائل مانفیلس، جان ایسنر و فینالیست سینسیناتی ۲۰۱۹ یعنی دیوید گوفین رتبه هایشان را بهبود بخشیدند و خوان مارتین دل پوترو و کوین اندرسونی که طی ماه های گذشته به دلیل مصدومیت تورنمنت های مهمی را از دست دادند، پشت سر گذاشتند. با وجود حذف زودهنگام فلیکس آگر آلیاسیم در سینسیناتی، این تنیسور کانادایی برای اولین بار در جمع ۲۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی قرار گرفت و پس از رافائل نادال، لیتون هویت، اندی رادیک و ریچارد گاسکت به پنجمین بازیکن (و البته جوان ترین) ۱۹ ساله هزاره جدید تبدیل شد که در بین ۲۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفته است. ریچارد گاسکه فرانسوی که به نیمه نهایی سینسیناتی رسید، برای اولین بار پس از ماه آوریل بین ۳۵ تنیسور برتر رنکینگ جهانی حضور دارد و آندره روبلفی که با شکست راجر فدرر تا یک چهارم نهایی این رقابت ها هم پیش رفت، بار دیگر پس از دوران سخت مصدومیتش به جمع ۵۰ تنیسور برتر رنکینگ بازگشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار