19/04/2024

زانو زدن مرد شماره یک برابر دومینیک تیم ؛ پسر اتریشی در فینال رولان گاروس

  • توسط ملیسا
  • 09/06/2019
  • 0

رقابت‌های رولان گاروس ۲۰۱۹ در مرحله نیمه نهایی به پایان رسید و نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان برابر دومینیک تیم از دور این رقابت ها حذف شد.  دومین «گرند اسلم» از گرند اسلم‌های چهارگانه سالانه تحت عنوان مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۱۹ رولان گاروس، که از روز ۵ خرداد ۱۳۹۸ آغاز شده است به پله نهایی خود رسید.

در بازی برگزار شده در نیمه نهایی رولان گاروس بین نواک جوکوویچ صربستانی و دومینیک تیم اتریشی که دیروز به دلیل شرایط بد جوی و بارندگی به امروز موکول شد، دومینیک بود که با غلبه بر این تنیسور مشهور به فینال این رقابت ها صعود کرد و حریف رافائل نادال اسپانیایی در مرحله فینال شد. دومینیک تیم با شکستی که بر نواک جوکوویچ تحمیل کرد نوار پیروزی های او را بعد از ۲۶ بازی پاره کرد. این بازی که ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه طول کشید در نهایت با نتایج ۵-۷، ۷-۵، ۵-۷، ۶-۳ ۲-۶ به پایان رسید و دومیینیک به فینال صعود کرد.


جالب است بدانید فینال سال ۲۰۱۸ نیز بین همین دو بازیکن سال گذشته برگزار شد و امسال هم تیم باز نشان داد اگر بازیکنی بخواهد نادال را در خاک رس شکست دهد خود این بازیکن اتریشی است.

در مورد سال گذشته این رقابت ها در بخش های مختلف جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸، رافائل نادال اسپانیایی با غلبه بر دومینیک تیم اتریشی، یازدهمین عنوان قهرمانی خود در اپن فرانسه را به دست آورد. در بخش زنان، سیمونا هالپ رومانیایی توانست با پیروزی مقابل اسلون استیونس آمریکایی، برای نخستین بار در یک تورنمت گرند اسلم به قهرمانی دست یابد. در قسمت دونفرۀ مردان، پیر-اوگ اربر و نیکولاس ماهوت از کشور میزبان با برتری مقابل اولیور ماراخ و ماته پاویچ، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. در بخش دونفره زنان نیز تیم باربورا کریچیکووا و کاترینا سینیاکووا از جمهوری چک موفق شدند تیم ژاپنی اری هوزومی و ماکوتو نینومیا را شکست دهند و فاتح رولان گاروس شوند.

شکست نواک جوکوویچ و دومینیک تیم یک پای فینال رولان گاروس

شکست نواک جوکوویچ و دومینیک تیم یک پای فینال رولان گاروس
بد نیست بدانید نواک جوکوویچ مرد شمارۀ یک تنیس جهان امسال در پاریس برای کسب چهارمین گرند اسلم متوالی خود و ثبت یک رکورد تاریخی دیگر تلاش می کرد و اکنون خود را حذف شده می بیند. فتح مسابقات چهارگانه گرند اسلم به صورت متوالی یکی از دشوارترین دستاوردها در تنیس محسوب می‌شود که حتی فدرر و نادال نیز تا به حال موفق به انجام آن نشده‌اند. جوکوویچ در سال ۲۰۱۶ توانست این کار را انجام دهد و این بار قصد داشت با تکرار آن، به دومین بازیکن تاریخ پس از راد لیور افسانه‌ای (اولین در دوران مدرن) تبدیل شود که توانسته دو بار در دوران ورزشی‌اش چهار گرند اسلم تنیس را به صورت متوالی فتح ‌‌‌کند ولی او با حذف خود نتوانست این کار را انجام دهد. او در مصاحبه با خبرنگاران پس از بازی گفت:

امروز در بهترین سطحم نبودم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم، اما در گیم آخر که ۳۰-۰ جلو بودم خودم به تیم اجازه دادم که در این گیم پیروز شود. به دومینیک تبریک می‌گویم؛ فوق‌العاده‌ بازی کرد و ضرباتش بی‌نظیر بودند. او همیشه مرا به دردسر می‌اندازد.

در آخرین دیداری که این دو بازیکن به مصاف هم رفتند به تورنمنت بارسلون برمی گردد که تیم موفق شد در ۲ ست پیاپی نادال را مغلوب کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار