28/03/2024

زندگینامۀ آنا کورنیکوا: قهرمان تنیس، مدل، ستارۀ برنامۀ تلویزیون واقع گرا

  • توسط آزاده یوسفی
  • 03/04/2019
  • 0

آنا کورنیکوا بازیکن حرفه ای سابق تنیس از کشور روسیه است که با موفقیت حرفه ای زودهنگام و زیبایی اش به شهرت دست یافت.

آنا کورنیکوا کیست؟

آنا کورنیکوا قهرمان روسی تنیس

آنا کورنیکوا در سال 1981 در روسیه به دنیا آمد. او در سن 10 سالگی به منظور دنبال کردن ورزش تنیس به صورت حرفه ای، عازم آمریکا شد و در سال 1997 تا مسابقات نیمه نهایی ویمبلدون پیش رفت و توانست یک جفت از عنوان های گرند اسلم دوبل را از آن خود کند، اما برخلاف قولی که قبلاً داده بود، هیچگاه موفق به دریافت عنوان WTA در مسابقات نهایی نشد. او که به خاطر زیبایی و رابطۀ کم حاشیه اش با خواننده و ترانه سرا، انریکه ایگلسیاس به شهرت رسیده بود، همچنین در حرفۀ مدلینگ موفق عمل کرد و در مجموعۀ تلویزیونی “بزرگترین بازنده” به عنوان مربی ایفای نقش نمود.

دوران کودکی و آغاز به کار آنا کورنیکوا:

آنا کورنیکوا بازیکن تنیس

بازیکن تنیس، آنا سرگیونا کورنیکوا در هفتم ماه جون سال 1981 در روسیه، در شهر مسکو به دنیا آمد. او که فرزند آلا و سرگی کورنیکو بود، در سن پنج سالگی ورزش تنیس را آغاز کرد و چند سال بعد شروع به شرکت در مسابقات جوانان نمود و در ده سالگی عازم آمریکا شد تا در آکادمی معروف تنیس فلوریدا به نام نیک بولتیری به تمرین بپردازد. او متعاقباً در چندین دوره مسابقات بین المللی قهرمانی تنیس جوانان برنده شد و در سال 1995در مسابقات جهانی جوانان ITF مقام قهرمانی را از آن خود نمود.

نکات برجسته حرفه ای آنا کورنیکوا:

آنا کورنیکوا در مسابقات تنیس

آنا کورنیکوا خیلی زود پس از موفقیت حرفه ای که در سال 1995 بدست آورد، تصویر قابل توجه و چشمگیری را در مسابقاتش از خود نشان داد. در سال 1996، در سن 15 سالگی، به دور چهارم مسابقات باز آمریکا و در سال بعد به دور نیمه نهایی مسابقات ویمبلدون دست یافت. در سالهای 1999 و 2002 در مسابقات دوبل باز استرالیا با همگروهی ستارۀ سوییسی مارتینا هینگیس، به مقام قهرمانی دست یافت. اگرچه او در مقابل بعضی از همتایان برتر خود توانست بدرخشد، اما هرگز موفق به دریافت عنوان قهرمانی WTA نشد. آنا کورنیکوا به مرحلۀ نهایی چهار دوره مسابقات قهرمانی راه یافت و در سال 2000 از نظر حرفه ای رتبه هشتم را از آن خود نمود.

آنا کورنیکوا به علت آسیبهای ورزشی، برای آخرین بار در اوائل سال 2003 در مسابقۀ WTA رسمی شرکت نمود، اگرچه، در مسابقات نمایشی و در مسابقات جهانی تنیس (WTT) همچنان به رقابت ادامه داد.

آنا کورنیکوا در خارج از عرصۀ ورزش:

آنا کورنیکوا و مدلینگ

علیرغم فقدان پیروزی های قابل توجه در بازیهای تک نفره، شهرت کورنیکوا به لطف حرفۀ مدلینگ و  تبلیغات پیرامون زندگی خصوصی او بطور پیوسته رو به افزایش بود. این توجه رسانه ای گاهی اوقات معطوف روابط عاشقانۀ او با افراد مشهور مانند سرگی فدورو بازیکن هاکی میشد.

آنا کورنیکوا و برنامه بزرگترین بازنده

آنا کورنیکوا توانایی خود را در بازیگری با ظاهر شدن در نقش کوتاهی در فیلم “من، خودم و ایرن” در سال 2000 به چالش کشید. او همچنین در فصل دوازدهم مجموعه تلویزیونی “بزرگترین بازنده” به عنوان مربی ایفای نقش نمود که در سال 2011 از تلویزیون پخش شد.

آنا کورنیکوا و انریکه ایگلسیاس

کورنیکوا پس از ظاهر شدن در موزیک ویدیوی انریکه ایگلسیاس با نام “فرار” در سال 2001، رابطه ای بلند مدت را با این خواننده و ترانه سرا آغاز نمود. او در 16 دسامبر سال 2017 صاحب یک دو قلو به نامهای لوسی و نیکلاس شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار