18/04/2024

زندگی نامۀ ساشا باجین (Sascha Bajin)

  • توسط محمد رضا شیری
  • 02/03/2020
  • 0

تولد: 4 اکتبر 1984

ملیت: صربستانی

نام دیگر: بیگ ساشا (ساشا گنده)

زادگاه: صربستان

شهرت: مربی تنیس

قد: 188 سانتی متر

ساشا باجین، که با نام مستعار بیگ ساشا شناخته می شود، مربی و تنیسور سابق آلمانی است. او خود را به عنوان مربی برجسته هدف قرار داده است که با نام های بزرگی در مدار تنیس بانوان از جمله سرنا ویلیامز، ویکتوریا آزارنکا و نائومی اوزاکا همکاری کرده است. از کودکی تحت آموزش پدرش بازی تنیس را شروع کرد و می خواست حرفه ای در این ورزش ایجاد کند، اما به دنبال فوت پدرش در یک تصادف انگیزه خود را از دست داد. وی در دومین بوندس لیگای تنیس برای ایفیتوس مونیخ بازی کرد. سرانجام، در سال 2007 با ویلیامز همتیمی شد و تا سال 2015 ادامه یافت. در این دوره ویلیامز چندین عنوان کسب کرد، از جمله 13 گرند اسلم انفرادی. پس از آن، باجین با ویکتوریا آزارنکا، اسلون استفن و کارولین وزنیاکی همکاری کرد. او بعداً تا اواسط فوریه 2019 مربی اوساکا شد. با اوجین به عنوان مربی اوساکا، او به عنوان اولین ژاپنی در تاریخ تنیس شد که با پیروزی در برابر ویلیامز در مسابقات 2018 ایالات متحده، قهرمان گرند اسلم شد. پس از پیروزی پیاپی در دومین گرند اسلم خود در مسابقات استرالیا 2019 در رتبه برتر جهانی قرار گرفت. باجین به عنوان مربی سال توسط انجمن تنیس بانوان در سال 2018 مورد تقدیر قرار گرفت.

کودکی و جوانی

ساشا و نئومی اسکات

  • ساشا باجین در چهارم اکتبر 1984 در الرباندر در خانواده ای صرب و آلمانی متولد شد. وی در مونیخ-فلدموچینگ بزرگ شد. در مورد پیشینه خانواده و والدینش چیزهای زیادی نمی دانیم. او فرزند ارشد والدینش است و یک برادر کوچکتر نیز دارد که در آلمان زندگی می کند.
  • باجین از سن 6 سالگی تنیس را شروع کرد. او توسط پدرش آموزش دید. وی به این ورزش علاقه نشان داد و می خواست یک تنیسور حرفه ای شود. با این حال، پس از درگذشت ناگهانی پدرش در یک تصادف، باجین 15 ساله علاقه خود را از دست داد، و نتوانست یک تنیسور حرفه ای شود.
  • او تحصیل خود را در کالج ایالتی پالم بیچ به پایان رساند.

دوران حرفه ای ساشا باجین

  • باجین در دومین بوندس لیگا تنیس شرکت کرد و برای باشگاه تنیس و تورنمنت مونیخ ایفیتوس بازی کرد، که در بین مشهورترین باشگاه های تنیس آلمان است.
  • با گذشت زمان، باجین به عنوان مربی فعالیت کرد. در نتیجه توصیه یکی از همکاران مونیخ، باجین به همتیمی تنیسور آمریکایی سرنا ویلیامز تبدیل شد. در آن زمان ویلیامز نامی بزرگ در دنیای تنیس بود.
  • باجین بخشی از تیم ویلیامز از سال 2007 تا 2015 بود و چند سال در فلوریدا ساکن بود. در طول این دوره، ویلیامز سیزده عنوان انفرادی گرند اسلم، هفت عنوان دونفرۀ گرند اسلم، یک مدال طلای دونفره در بازی های المپیک تابستانی 2008، یک مدال طلا در المپیک تابستانی 2012 کسب کرد. او همچنین در این دوره پنج بار مقام برتر در رده بندی جهانی را به خود اختصاص داده است.
  • ساشا در حالی که با ویلیامز کار می کرد، سابقۀ کاری خوب با بازیکن آس برای خود ایجاد کرد. باجین به غیر از ایفای نقش خود، در ورزشگاه نیز با او تمرین کرد. او بارها در جریان وقایع بازاریابی با او دیده می شد و گهگاهی بعنوان محافظ وی در کنار او می ایستاد.
  • در یک مناسبت، ساشا باجین خاطرنشان کرد: وقتی اوقات فراغت را سپری می کند، به ویلیامز می گوید که با او تماس نگیرد. با این حال، هنگامی که ویلیامز در مسابقات ویمبلدون در سال 2014 نمایشی ناامید کننده داشت، در دور سوم باخت و در دور دوم با ونوس از بازی ها کنار رفت، باجین به مدت دو هفته او را به کرواسی برد. ویلیامز پس از بازگشت به رقابت ها، اولین تورنمنتی را که در آن بازی کرده بود برد.
  • وی همچنین به عنوان همکار ویکتوریا آزارناکا (بین سال های 2015 تا 2016)، اسلون استفن تنیس باز آمریکایی (در سال 2016) و کارولین وزنیاکی تنیسور دانمارکی (2017 تا 2018) در کنار آن ها بود.

ساشا باجین مربی نئومی اسکات

  • وی سپس مربی تنیسور ژاپنی نائومی اوزاکا شد و تا اواسط فوریه 2019 مربیگری وی را انجام داد. در این دوره اوساکا در سپتامبر 2018 با شکست دادن سرنا ویلیامز در ایالات متحده موفق شد. این برد او را به عنوان اولین بازیکن ژاپنی در تاریخ ثبت کرد که موفق به کسب یک عنوان گرند اسلم شد. او همچنین در رده بندی جهانی به رده هفتم صعود کرد، برای اولین بار در بین ده بازیکن برتر جهان قرار گرفت.
  • در اواخر دسامبر سال 2018، انجمن تنیس بانوان باجین را به عنوان مربی سال معرفی کرد.
  • پس از استرالیا 2019، اوساکا به رده های برتر در رده بندی های جهان دست یافت. وی اما در 11 فوریه 2019 از جدایی با باجین از طریق توییتر خبر داد.

خانواده و زندگی شخصی

  • براساس منابع، ساشا باجین در روزهای دانشگاه خود با بسیاری از دختران رابطه داشته است. شایعه می شود که وی در ارتباط با مدل فدریکا ریولتا بوده و چند بار با او در مکان های عمومی دیده شده است. با این حال، هیچ تائیدیه ای از سوی باجین یا ریولتا صورت نگرفت. به نظر می رسد که باجین ترجیح می دهد زندگی شخصی خود را در کانون توجه قرار ندهد.
  • باجین عاشق ماهیگیری در اوقات فراغت است. از ورزش لذت می برد، غذاهای قاره ای را دوست دارد و از سوئیس به عنوان مقصد تعطیلات رویایی خود یاد می کند. مشاهیر محبوب وی بازیگر، تهیه کننده و خواننده آمریکایی کوین اسپیسی، و بازیگر و تهیه کننده فیلم و فیلم سینمایی آفریقای جنوبی و شارلیز ترون هستند.
  • حامیان مالی فعلی وی Nissin and Yonex هستند. ساشا در توییتر از محبوبیت مطلوبی برخوردار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار