29/03/2024

زندگی نامۀ کوکو گاف (Coco Gauff)

  • توسط محمد رضا شیری
  • 18/02/2020
  • 0

تولد: 13 مارس2004

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: کوری گاف

زادگاه: آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده

شهرت: تنیسور

کوکو گاف یک تنیسور نوظهور آمریکایی است که با شکست الگوی خود و قهرمان پنج دورۀ ویمبلدون، ونوس ویلیامز، در ست های مستقیم در اولین مسابقات خود در مسابقات گرند اسلم، تاریخ 1 ژوئیه 2019، تاریخ سازی کرد. او جوانترین زنی بود که توانست در قرعه کشی اصلی مسابقات گرند اسلم حضور یابد. وی پیش از این جوانترین فینالیست تاریخ فینال دختران در سال 2017 در US Open در سال 2017 شد و در سال 2018 Junior French Open را به دست آورد. به دنبال این وقایع پیشنهاداتی از نایک و نیو بالانس دریافت کرد، که سرانجام قرارداد چند ساله با حامی مالی در اکتبر2018 امضاء کرد. یک قرارداد چندین ساله حامی مالی با شرکت غذایی ایتالیایی Barilla در مارس 2019 امضا کرد.

ظهور

  • پدر کوکو گاف راه مشابه پدر خواهران ویلیامز، ریچارد ویلیامز، دنبال کرد، شامل تمرین های یک پایگاه آموزشی مشترک پارک پومپی در دلاایر بیچ، فلوریدا. مادرش که به سی ان ان گفت: با اینکه کوکو در هفت سالگی در اردوگاه تابستانی بدترین بازیکن تنیس بود، متوجه پتانسیل خود در دنبال کردن و جمع کردن توپ شد. در همان سال، خانواده وی از جورجیا به فلوریدا نقل مکان کردند و در آنجا با ژرارد لوگو در آکادمی تنیس نسل جدید تمرین کرد.
  • در سال 2012، او برنده Little Mo 8-under Nationals شد و دو سال بعد، در سن 10 سال و 3 ماه، عنوان USTA Clay Court National 12-under را کسب کرد. کوکو که ونوس و سرنا ویلیامز را مانند بت می پرستید، توسط پاتریک موراتوگلو مربی سرنا به عنوان بخشی از بنیاد قهرمانی خود در سن 11 سالگی انتخاب شد و دو بار در آکادمی تنیس Mouratoglou در نیس، فرانسه آموزش دید. در 12 سالگی، در مسابقات قهرمانی بین المللی ادی هیر زیر 16 سال اولین مسابقۀ انفرادیش را برد. در حالی که از آن زمان او مشغول ساختن و شکستن رکورد ها بود، سرانجام پس از انتخاب برای بازی در قرعه کشی اصلی ویمبلدون به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ، در اواخر سال 2019 به آرزوی خود دست یافت. در اولین حضور خود در گرند اسلم در تاریخ 1 ژوئیه 2019، ونوس ویلیامز را در ست های مستقیم شکست داد تا یک پیروزی برجسته را به ثبت برساند. پرش از جایگاه 874، او در ژوئیه 2019 به 313 مین بازیکن رده بندی تبدیل شد.

دوران حرفه ای کوکو گاف

کوکو گاف

  • در ژوئیه سال 2017، کوکو دومین مسابقۀ مقدماتی خود را در مسابقات قهرمانی ویمبلدون جوانان در انگلیس از دست داد. ماه بعد، او به فینال مسابقات بین المللی تنیس جونیور بین المللی زمین سخت پرنس جورج رسید. در ماه سپتامبر، او دوباره در مسابقات قهرمانی تنیس ایالات متحده آمریکا به فینال رسید. در ژانویه سال 2018 به نیمه نهایی مسابقات AGL Loy Yang Traralgon Junior International رسید. در ژوئن همان سال، موفق شد اولین قهرمانی خود را در مسابقات قهرمانی فرانسه Roland Garros Junior Junior در پاریس، فرانسه کسب کند. ماه بعد، او برندۀ Junior International Roamampton در رهامپتون، انگلیس شد. در مسابقات قهرمانی نوجوانان ویمبلدون 2018، در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های تک و مرحله نیمه نهایی دونفره حذف شد. پس از آن در ماه سپتامبر در Junior US Open و Mundial Juvenil Yucatan HSBC FMT در ماه نوامبر موفق به کسب دو عنوان دونفره شد. در دسامبر سال 2018، برنده مسابقات معتبر تنیس جونیور، مسابقات بین المللی تنیس اورنج بول شد و حریف چینی خود کوینگ ژنگ را شکست داد.
  • کوکو گاف بعد از ناکامی در صعود به US Open در بخش های انفرادی، کار حرفه ای خود را با حضور در مسابقات دونفره مختلط در سپتامبر 2018 آغاز کرد. او در فینال رویداد دونفره در W100 میدلند، میامی در فوریه 2019 باخت. درW25 Surprise آریزونا، او عنوان دوبل را به دست آورد، اما در فینال رویداد انفرادی باخت. در ماه ژوئن، پس از ورود به وایلد کارت، در هر سه دور مقدماتی در ست های مستقیم پیروز شد تا به تساوی اصلی در ویمبلدون برسد. در اولین بازی گرند اسلم، در دور اول خود ونوس ویلیامز را شکست داد.

خانواده و زندگی شخصی

  • کوری کوکو گاف در 13 مارس 2004 در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده، از کوری و کاندی اود گاف متولد شد. وی دو برادر کوچکتر به نام های کددی و کامرون دارد. پدرش در دانشگاه ایالتی جورجیا بسکتبال بازی می کرد، در حالی که مادرش ورزشکار دو و میدانی در دانشگاه ایالتی فلوریدا بود. کوکو از سه یا چهار سالگی با پسر عموهای بزرگ تر خود به دور زمین دو می چرخید. او در هفت سالگی بازی تنیس را شروع کرد و توسط پدرش تعلیم دید. برای ادامه برنامه های شلوغ خود، توسط مادرش که معلم بود، در خانه درس خواند و مدرسه نرفت. پدر او صاحب نوار ورزشی Paradise Sports Lounge در Delray Beach، فلوریدا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار