29/04/2024

سرانجام فرا رسید؛ شکست داوید فرر در مسترز مادرید و خداحافظی با دنیای تنیس

  • توسط مریم
  • 13/05/2019
  • 0

داوید فرر ، تنیس‌باز باتجربه و خوش‌ اخلاق اسپانیایی پس از شکست برابر الکس زورف آلمانی در مرحله دوم مسترز مادرید، به تصمیمی که از قبل اعلام کرده بود عمل کرد و رسما از دنیای ورزش حرفه‌ ای تنیس کناره‌گیری کرد.

در جریان مسابقات مسترز مادرید داوید فرر اسپانیایی که اخیرا تصمیم خود را مبنی بر خداحافظی از دنیای تنیس بعد از مسابقات مادرید اعلام کرده بود به مصاف الکساندر زورف آلمانی رفت. تنیسور اسپانیایی که پس از پیروزی مقابل بائوتیستا در مرحله قبل به این دیدار رسیده بود ست اول را با قدرت آغاز کرد و توانست با نتیجه ۴-۱ از حریف جوان خودش پیش بیوفتد. اما مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات قصد تجربه کردن یک حذف زودهنگام دوباره مانند تورنمنت های اخیرش را نداشت و رفته رفته به بازی برگشت و با بالا بردن تمرکزش و استفاده از سن بالا و اشتباهات فرر یک کامبک فوق العاده بزند و ست اول را با نتیجه ۴-۶ به سود خودش به پایان برساند. زورف بر خلاف دیدار رو در روی قبلی مقابل فرر در میامی این بار توانست از برتری خودش دفاع کند و ست دوم را هم با نتیجه ۱-۶ پیروز شود تا داوید فرر در همین مرحله از مسابقات کنار برود.

مسترز مادرید ، آخرین حضور داوید فرر در دنیای تنیس

داوید فرر مسترز مادرید

فرو پس از این بازی در مراسمی که برای خداحافظی او تدارک دیده شده بود، گفت:

انتظار یک بازی خداحافظی مثل امشب را نداشتم با اینکه فردا یک روز کاری است اما همه در استادیوم ماند‌ه‌اند تا از من حمایت کنند و این چیزی است که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد و برای همیشه در قلب و ذهن من باقی خواهند ماند.

او ادامه داد:

امشب برای اولین بار بود که وقتی باختم احساس ناراحتی نکردم. همیشه وقتی مسابقه‌ای را می‌باختم خیلی ناراحت می‌شدم. ولی امروز می‌خواهم لذت ببرم و از این بابت خوشحالم.

وی هم‌چنین در توضیح تصمیم خود برای بازنشستگی عنوان کرد:

راستش این بود که از لحاظ بدنی و شرایط سنی، دیگر نمی‌توانستم بیش از ۲ مسابقه متوالی در سطح خوبی که خودم دوست دارم بازی کنم و همین باعث شد تا یک تصمیم جدی بگیرم و برای لذت بردن بیشتر از این ورزش و دوران کاری ام از تنیس خداحافظی کنم.

فرر ۳۷ ساله در طول دوران ورزشی خود ۲۷ عنوان قهرمانی به دست آورد و به همراه تیم اسپانیا ۳ بار فاتح جام دیویس شد. او در سال ۲۰۱۳ به فینال رولند گاروس صعود کرد و توانست به جمع ۳ بازیکن برتر جهان راه پیدا کند. تنیس‌ باز اهل اسپانیا گرچه هرگز نتوانست در مسابقات گرند اسلم صاحب قهرمانی شود ولی در سه رده دیگر مسابقات حرفه‌ای تنیس (مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، ۵۰۰ امتیازی و ۲۵۰ امتیازی) موفق به کسب جام شد. او مهم‌ترین عنوان خود را سال ۲۰۱۲ با قهرمانی در مسترز پاریس کسب کرد و سال ۲۰۱۷ در باشتاد آخرین قهرمانی خود را جشن گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار