29/03/2024

سرنا ویلیامز و کارولین وزنیاکی در بخش دوبل تورنمنت اوکلند شرکت خواهند کرد

  • توسط مینا
  • 26/12/2019
  • 0

سرنا ویلیامز و کارولین وزنیاکی که دوستانی قدیمی هستند اعلام کردند که به عنوان یک تیم دوبل در WTA Tour’s ASB Classic که از روز ۶ ژانویه در اوکلند برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. همچنین بیانکا آندرسکو به دلیل مصدومیت قادر به حضور در این مسابقات نخواهد بود.

حضور سرنا ویلیامز و کارولین وزنیاکی در بخش دوبل تنیس اوکلند

وزنیاکی که سابقه قرارگیری در صدر رنکینگ جهانی تنیس بانوان را هم در کارنامه دارد از سال ۲۰۱۵ به بعد هرساله فصل را از اوکلند آغاز می‌کند و حضور در زمین سخت این تورنمنت را اولین هدف هر فصلش قرار می‌دهد. این تنیسور ۲۹ ساله بعد از قهرمانی‌اش در اوپن استرالیای ۲۰۱۸ با تشخیص پزشکان به روماتیسم مفصلی مبتلا بود و بعد از حضور در اوپن ملبورن در ماه بعد خودش را بازنشسته خواهد کرد. سرنا ویلیامز که سابقه ۲۳ قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد بعد از حضور در پلی آف ۲۰۱۵ گروه چهانی فدکاپ که با خواهرش ونوس ویلیامز هم‌تیمی بود، در هیچ مسابقه دوبلی شرکت نکرده است. آخرین تورنمنت دوبلی که او بدون حضور خواهرش و زیر نظر WTA بازی کرده است به سال ۲۰۰۲ باز می‌گردد.

وزنیاکی هم بیش از سه سال است که در هیچ مسابقه دوبلی شرکت نکرده است. این دو تنیسور کارکشته دوستان صمیمی یکدیگر هستند. سرنا ویلیامز یکی از ساقدوش‌های عروسی وزنیاکی در ابتدای امسال بود و علاوه بر این یکی از مهمانان ویژه آخرین مسابقه وزنیاکی پیش از بازنشستگی‌اش در ماه می و در کپنهاگنِ دانمارک خواهد بود. وزنیاکی در این باره گفت:

مدت زمان زیادی است که دوست داریم با یکدیگر در یک مسابقه دوبل شرکت کنیم اما موفق به انجام این کار نشدیم، بنابراین بسیار خوشحالم که سرانجام چنین اتفاقی خواهد افتاد؛ آن هم در یکی از تورنمنت‌های مورد علاقه‌ام در طول فصل. احتمالا شاهد مسابقات جالبی خواهیم بود.

کارل باج، مدیر برگزاری این مسابقات افزود:

فکر می‌کنم این ترکیبی است که بسیاری از هواداران دنیای تنیس مدت‌هاست منتظرش هستند. اینکه سرنا و کارولین در یک زمین و یک طرف تور قرار داشته باشند، فرصت فوق العاده‌ای است که هواداران دنیای تنیس شاهد لحظاتی تاریخی باشند.

سرنا ویلیامز کارولین وزنیاکی

در ادامه اخبار تورنمنت اوکلند می‌توان به مصدومیت بیانکا آندرسکو، قهرمان یو اس اوپن اشاره کرد؛ این تنیسور بااستعداد کانادایی به سبب مصدومیت زانوی پای چپش از شرکت در ASB Classic انصراف داد. آندرسکو طی ویدئویی که در صفحه رسمی این مسابقات در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، با نهایت ناامیدی اعلام کرد که ناچار است زمان بیشتری را به ریکاوری مصدومیتش اختصاص دهد؛ آندرسکو در فینال‌های WTA که اواخر ماه اکتبر در شنزنِ چین برگزار می‌شد دچار این مصدومیت شد. او به همین دلیل ناچار به کناره‌گیری از شرکت در دیدارش مقابل کارولینا پلیسکووا شد. این تنیسور ۱۹ ساله کانادایی در ویدئویِ مذکور اظهار کرد:

با تیمم صحبت کردم و از این رو باید بهترین تصمیم ممکن را برای زانوی آسیب دیده‌ام بگیرم. من خاطرات فوق العاده زیادی از اوکلند دارم و امیدوارم در سال ۲۰۲۱ به خاطره‌سازی‌هایم در این رقابت‌ها ادامه دهم.

آندرسکو فصل ۲۰۱۹ را با نایب قهرمانی در تورنمنت اوکلند بسیار خوب شروع کرد. او در فینال این مسابقات مقابل جولیا جورجس شکست خورد اما پیش از آن برابر بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس یعنی کارولین وزنیاکی و ونوس ویلیامز به پیروزی رسیده بود. بیانکا آندرسکو پس از حضور در تورنمنت اوکلند موفق به قهرمانی در سه تورنمنت مختلف از جمله کسب نخستین قهرمانی‌اش در یک گرند اسلم در یو اس اوپن شد. آندرسکو فصل ۲۰۲۰ را از روز ۲۰ ژانویه در ملبورن و مسابقات اوپن استرالیای آغاز خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار