25/04/2024

صعود دشوار سرنا ویلیامز به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس ABS Classic

  • توسط سروش
  • 11/01/2020
  • 0

سید برتر مسابقات تنیس ASB Classic یعنی سرنا ویلیامز در دیداری که یک ست از حریف خود عقب افتاده بود به بازی برگشت و کریستینا مک‌هیل آمریکایی را از پیش رو برداشت تا به مرحله یک چهارم نهایی این رویداد صعود کند.

صعود دشوار سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز که بخت اول قهرمانی در مسابقات ASB Classic محسوب می‌شود در دیداری سخت با یک حریف قدرتمند روبه‌رو شد و در حالیی که یک ست از حریف خود عقب افتاده بود در انتها توانست پیروزی را از آن خود کند و به مرحله یک چهارم نهایی این تورنمنت صعود کند. در دیداری که دقیقاً دو ساعت طول کشید، سرنا ویلیامز هم‌وطن آمریکایی خود یعنی کریستینا مک‌هیل را با نتیجه ۳-۶، ۶-۲، ۶-۳ شکست داد. تنیسور جوان آمریکایی موفق شد در چهارمین دیدار خود برابر حریف بزرگ خود برای سومین‌بار یک ست را از آن خود کند و بازهم نتوانست یک پیروزی غیرمنتظره مقابل ویلیامز را رقم بزند. ویلیامز پس از این دیدار در مصاحبه درون زمین خود گفت:

این یک مسابقه خیلی خوب برای من بود چون برای آنکه بتوانم به هدف‌های خودم برسم باید در بازی‌هایی مثل این به پیروزی برسم. زمان تورنمنت خیلی مهم است و زمان بازی نیز خوب است. پس از آنکه در ست اول شکست خوردم حالا خوب است که در نهایت به پیروزی رسیدم. من خوشحالم که هنوز در این تورنمنت حضور دارم. در طول بازی به این فکر کردم که باید حتماً راهی برای پیروزی پیدا کنم.

بر خلاف حریف سرنا ویلیامز در مرحله اول مسابقات تنیس ASB Classic یعنی کامیلا جورجی، کریستینا مک‌هیل ۲۷ ساله که بومی آمریکا است با استفاده از مهارت‌های خود در ضدحمله و سرعت جابه‌جایی بالای خود این فرصت را داشت که در طول نیمه اول مسابقه تأثیرگذاری بالایی از خودش نشان بدهد. مک‌هیل رالی‌های طولانی را با ویلیامز انجام داد و گاهی اوقات توانست قهرمان ۲۳ دوره مسابقات گرند اسلم را به اشتباه وادار کند.

سرنا ویلیامز

ویلیامز در چند مورد هم مرتکب اشتباه فردی شد و امتیاز از دست داد و هم مجبور شد سرویس خود را یک بار دیگر کند. با این وجود، تنیسور شماره ۱۰ رنکینگ تنیس زنان در اواخر ست ابتدایی بازی پس از آنکه از پنج گیم اول در چهار گیم شکست خورده بود، توانست به خودش بیاید و در ست‌های دوم و سوم پیروزی را از آن خودش کند. ویلیامز در ادامه صحبت‌های خود گفت:

خود من بودم که خودم را به دردسر انداختم اما در نهایت موفق شدم خودم را از این مخمصه خلاص کنم. پس پیروزی در این دیدار لذت‌بخش بود. فکر می‌کنم امروز قضیه این بود که من عصبانی شدم اما راستش را بخواهید من تنها می‌خواستم به چیزی بیشتر از یک پیروزی اینجا در نیوزیلند دست پیدا کنم. من گاهی اوقات اینطور فکر می‌کنم و به نظرم بعضاً همین راه بهترین روش برای پیدا کردن انگیزه است. مشکل من این بود که اشتباهات زیادی انجام داد و در ادامه سعی کردم این اشتباهات را متوقف کنم و بیشتر از قبل تهاجمی باشم. من در مقابل بازیکنی قرار گرفته بودم که باورنکردنی بازی می‌کرد پس باید بهتر از این عمل می‌کردم.

ویلیامز به منظور تکمیل کامبک خود، در مجموع پنج مرتبه مک‌هیل را بریک کرد و در طول ست‌های دوم و سوم سرویس خودش را تنها یک‌بار به حریف واگذار کرد. اما سرنا در دیدار بعدی خود در این مسابقات مجبور نیست به مصاف یک آمریکایی دیگر برود. او برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید برابر تنیسور کهنه‌کار آلمانی یعنی لارا سیگموند قرار بگیرد. سیکموند که پیش از این در جمع ۳۰ بازیکن برتر رده‌بندی تنیس زنان قرار داشت، روز پنجشنبه در دیداری که طی آن یک ست از حریف عقب افتاده بود مقابل کوکو گاف، پدیده آمریکایی و ۱۵ ساله تنیس زنان به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار