19/04/2024

با پیروزی سرنا ویلیامز ، آمریکا در آستانه صعود به مرحله نهایی فد کاپ

  • توسط سروش
  • 08/02/2020
  • 0

تقریباً ۵ سال از زمانی که سرنا ویلیامز در مسابقات انفرادی فد کاپ شرکت می‌کرد می‌گذرد. اگرچه او در مسابقه جمعه شب ضعف‌هایی داشت اما همانقدر فوق‌العاده باقی ماند.

پیروزی سرنا ویلیامز در فد کاپ

سرنا ویلیامز در مسابقات انفرادی فد کاپ آمار شکست ناپذیری و ۱۴ پیروزی را در کارنامه دارد و در مسابقه جمعه شب توانست در ۲ ست متوالی یلنا اوستاپنکو را از پیش رو بردارد و تیم ملی آمریکا با نتیجه ۲ بر ۰ از لیتوانی پیش بیفتد. ویلیامز با نتایج ۷-۶ (۴) و ۷-۶ (۳) اوستاپنکو را شکست دادتا آمریکا را در آستانه صعود به مرحله نهایی فدکاپ قرار دهد که در ماه آوریل در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد. آمریکا فقط به یک پیروزی نیاز دارد در سه دیدار برنامه‌ریزی شده در شنبه نیاز دارد تا به مرحله فینال صعود کند. سرنا ویلیامز در پایان بازی اظهار داشت:

فقط می‌خواهم به میدان بروم و خوب ظاهر شوم. شما برای کشورتان بازی می‌کنید، پس فقط بازی برای شخص شما نیست.

در بازی اول آمریکا سوفیا کنین، قهرمان تنیس اوپن استرالیا یک پیروزی زودهنگام مقابل آناستازیا سواستووا بدست آورد و در ۲ ست به ترتیب با نتایج مشابه ۶-۲ این تنیسور را شکست داد. با توجه به برد ۲-۰ آمریکا، شاید کتی رینالدی، کاپیتان این تیم کوکو گاف را به زمین بفرستد تا اولین بازی خود را در فد کاپ تجربه کند. رینالدی در این باره اظهار داشت:

مشخصاً عاشق این هستم که به او در فد کاپ فرصتی بدهم، مخصوصاً این که اولین تجربه‌ او در فدکاپ خواهد بود اما هدف ما باید تیمی باشد و این هدف پیروز شدن است.

ویلیامز در مقابل اوستاپنکو، قهرمان تنیس اوپن فرانسه در سال ۲۰۱۷ به سختی پیروز شد. اوستاپنکو با قدرت ویلیامز برابری می‌کرد، بهتر سرو انجام می‌داد و ضربات پیروزمندانه‌تری می‌زد. اما سرنا ویلیامز در تای بریکرها در بهترین فرم خود ظاهر شد. او در هر دو تای بریک با نتیجه ۲-۰ عقب افتاد اما موفق شد از هر ۲ سربلند بیاید. این اولین فدکاپ او از سال ۲۰۱۸ بود. او در آن فدکاپ در تنیس دو نفره با خواهرش ونوس بازی می‌کرد و بازی با استاپنکو اولین بازی انفرادی او از سال ۲۰۱۵ بود. سرنا ویلیامز در این باره اظهار داشت:

مشخصاً در تای بریکر خوب ظاهر شدم. حداقل با رفتن به تای بریکر توانستم بهتر ظاهر شوم.

سرنا ویلیامز

مهم‌ترین لحظه تای بریکر فورهند سرنا ویلیامز بود که او را ۵-۲ پیش انداخت. اوستاپنکو پس از پایان بازی اظهار داشت:

فکر می‌کنم بیش از حد هجومی ظاهر شدم. در جریان بازی، وقتم را کنترل کردم. در تای بریکر بیش از حد هجومی بودم و نتوانستم زمان را مدیریت کنم.

سوفیا کنین، شش روز بعد از کسب عنوان قهرمانی در تنیس اوپن استرالیا کمی عصبی به نظر می‌رسید و در این باره گفت:

احساس خستگی کردم اما تلاش کردم تا مسابقات تنیس اوپن را از ذهن خود خارج کنم و بهترین عملکرد خود را ارائه دهم.

کنین که بالاترین رنک تنیسورهای آمریکایی را با قرار گرفتن در رتبه هفتم در اختیار دارد برای دومین بار در یک ماه و بعد از پیروزی برابر سواستوا در ماه گذشته در بریسبین بار دیگر این تنیسور را شکست داد. کنین در پایان این بازی اظهار داشت:

از آن مسابقه استفاده کردم تا به خودم کمک کنم. من به دقت روی بازی او مطالعه کردم و بازی خودم مقابل او را دوباره آنالیز کردم. احساس کردم که اتفافات آن بازی دوباره برایم تکرار خواهد شد.

کنین ۲ بار در ست اول مقابل سواستوا برتری یافت و هر دو بار مشابه روشی بود که در ملبورن با استفاده از آن قهرمان شده بود. کنین در ست سوم مسابقه عقب افتاد اما ۵ امتیاز بعدی را دریافت کرد تا ۲-۱ پیش بیفتد. این تنیسور در گیم بعدی با سرو خود ۳-۱ پیش افتاد. کنین در گیم بعد از آن ۱۵-۴۰عقب بود و ناگهان ۶ بار در امتیاز مساوی ۴۰ بازی را به نفع خود کرد. در ششمین دوث، کنین در شرایطی بازی را به نفع خود کرد که بک هند او به الای تو برخورد کرده بود. نهایتاً کنین با تصمیمات درست دفاعی خود در این ست ۴-۱ پیش افتاد و با یک فورهند پیروزی را از آن خود ساخت. کنین در پایان بازی اظهار داشت:

احساس کردم نیروی حرکتی زمان زیادی را به من داد.

کنین در گیم اول ست دوم بر سواستوا برتری یافت و بار دیگر ۴-۱ پیش افتاد و باز هم با یک فورهند پیروزی را از آن خود ساخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار