29/03/2024

تنیس مسترز کانادا ۲۰۱۹؛ قهرمانی بیانکا آندرسکو با پیروزی مقابل سرنا ویلیامز

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

پس از نیم قرن، یک تنیسور زن کانادایی موفق به قهرمانی در رقابت های انفرادی زنان در تورنمنت راجرز کاپ شد. بیانکا آندرسکوی ۱۹ ساله از کانادا و سرنا ویلیامز ۳۷ ساله از ایالات متحده، برگزار کننده دیدار نهایی مسابقات تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ در شهر تورنتو بودند.

آندرسکو با شکست دادن سرنا ویلیامز ، قهرمان تنیس مسترز کانادا شد

این دیدار در پایان و به علت مصدومیت سرنا ویلیامز نیمه تمام باقی ماند تا بدین ترتیب، شگفتی ساز این رقابت ها و دختری ۱۹ ساله از کشور میزبان به مقام قهرمانی مسابقات راجرز کاپ در بخش انفرادی زنان دست یابد. آندرسکو با این قهرمانی تاریخ ساز شد، چرا که او تنها بانوی کانادایی است که پس از گذشتِ ۵۰ سال توانسته به عنوان قهرمانی این رقابت ها برسد. پیش از او و در سال ۱۹۶۹، دو تنیس باز زنِ کانادایی بنام های فایِ اوربان و ویکی برنر برگزار کننده دیدار پایانی رقابت های زنان راجرز کاپ بودند که در آن دیدار اوربان پیروز و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. در همان ست نخست بازی پایانی و در حالی که بیانکا آندرسکو با نتیجه ۳-۱ از حریف صاحب نامش پیش بود، سرنا ویلیامز به علت مصدومیت، درخواست کمک پزشکی نمود. کمتر از یک دقیقه پس از اعلام این درخواست، مسئول برگزاری مسابقات راجرز کاپ اعلام کرد که سرنا ویلیامز دیگر قادر به ادامه این بازی نیست تا آندرسکویِ جوان در نهایت پیروز دیداری شود که تنها ۱۶ دقیقه به طول انجامید. این دومین عنوان قهرمانی این دختر تنیس باز در این فصل رقابت های WTA به حساب می آید.

در لحظه اعلام خبر مصدومیت سرنا ویلیامز ، او بر روی نیمکت شروع به گریه کرد که در این لحظه آندرسکو به سمت او رفت و سرنا را در آغوش گرفت. آندرسکو به فاتح ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس یادآور شد که تا چه اندازه به او افتخار می کند و وی را الگوی ورزشی خود می داند. سرنا ویلیامز هم در مقابل از این حرکت آندرسکو تشکر کرد و گفت که متاسف است که نتوانسته این دیدار را به پایان برساند. اقدام این دو تنیسور، مورد تحسین تماشاگران حاضر در استادیوم قرار گرفت و آن ها یکصدا این دو بازیکن را مورد تشویق شدید خود قرار دادند. سرنا ویلیامز تنها مصدومِ بزرگ این مسابقات نبود که بازی خود را نیمه تمام ترک کرد.

سرنا ویلیامز

در بازی مرحله یک چهارم پایانی، سیمونا هالپ که چند هفته قبل موفق به قهرمانی در رقابت های گرند اسلم ویمبلدون شده بود و یکی از بخت های مسلم قهرمانی در بخش زنان راجرز کاپ هم به حساب می آمد، به علت مصدومیت نتوانست بازی خود برابر ماریا بوزکووا از جمهوری چک را تا آخر ادامه دهد و بدین ترتیب او نیز بخت قهرمانی در این تورنمنت تنیس را از دست داد. در بخش مردان هم، گائل مونفیسِ فرانسوی که در جایگاه شماره ۲۰ رده بندی جهانی تنیس قرار دارد، به علت خستگی مفرط و احتمال مصدومیت نتوانست در دیدار نیمه نهایی مقابل رافائل نادال حاضر شود تا نادال بدون انجام این بازی راهی بازی فینال برابر دنیل مدودف روس شود. بیانکا آندرسکو به نوعی در سالیان اخیر به عنوان یک غول کش مطرح بوده است. این تنیسور جوان توانسته ۷ از ۱۰ تنیسور برتر رده بندی جهانی دنیای تنیس را شکست دهد. قهرمانی در رقابت های راجرز کاپ خبر بسیار خوبی برای این تنیسور کانادایی است، چرا که او می تواند در روز دوشنبه و اعلام رده بندی جدید تنیس بازان از سوی سازمان WTA از جایگاه ۲۷ به رده ۱۴ صعود نماید. پیش از این بهترین جایگاه آندرسکو رتبه ۲۲ بوده است و اگر او به روند رو به رشد خود در تورنمنت های آتی تنیس ادامه دهد می تواند به زودی در بین ۱۰ تنیسور برتر جهان نیز قرار بگیرد.

بیانکا آندرسکو پس از قهرمانی در این مسابقات در صحبت های کوتاهی اظهار داشت:

باورنکردنی است. من اولین زن کانادایی هستم که پس از ۵۰ سال توانسته ام به مقام قهرمانی در تورنتو برسم. هفته سختی را پشت سرگذاشتم و مسابقات سنگین و سختی را مقابل بازیکنان بزرگی انجام دادم. همیشه به خودم می گفتم که هرگز تسلیم نشو و خوشحالم که پس از مصدومیت سختی که داشتم، توانستم امروز در کشورم به قهرمانی برسم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار