29/03/2024

سوفیا کنین برابر الیسون ریسک در مسابقات ژوهای به پیروزی رسید

  • توسط مینا
  • 24/10/2019
  • 0

سوفیا کنین ، کار خود در تورنمنت تنیس جام ژوهای، از مسابقات الیت WTA را با پیروزی در دو ست پیاپی مقابل آلیسون ریسک آغاز کرد. کنین موفق شد با نتایج مشابه ۶-۴، ۶-۴ حریف خود را از پیش رو بردارد.

پیروزی سوفیا کنین برابر الیسون ریسک

سوفیا کنین آمریکایی، هرگز در گیم سرو خود شکست نخورد و حتی یک ‌بار هم با بریک پوینت حریف روبه‌رو نشد. کنین برای کسب این پیروزی در هردو ست در گیم سرو ریسک با نتیجه مشابه ۴۰/۰ به پیروزی رسید. این دیدار یک ساعت و چهارده دقیقه طول کشید. کنین بیست ساله موفق شد در گیم پنجم از ست نخست بازی، هم‌وطن بزرگتر خود را بریک کرد و در گیم سوم از ست دوم بازی نیز این کار را تکرار نمود تا در اولین رویارویی بین این دو آمریکایی پیروزی را به‌نام خود ثبت کنم. کنین پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران گفت:

من این احساس را داشتم که واقعاً خوب بازی کردم. من به ‌خوبی سرویس زدم. الی (الیسون ریسک) یک بازیکن سرسخت است. او یک سال بسیار خوب را سپری کرد و بازی کردن در برابرش اصلاً برای من آسان نبود. ما دوستان خیلی خوبی هستیم و او یک انسان مهربان است. این بازی بسیار دشوار بود، اما من موفق شدم آن را به سلامت پشت سر بگذارم. من این احساس را داشتم که انگار می‌دانستم او قرار است چگونه بازی کند. چند باری با او تمرین کرده بودم و در این مسابقات از اشتباهاتی که در طول تمرینات داشتم استفاده کردم تا کیفیت بازی خودم را بالاتر ببرم. من از عملکردی که در این دیدار داشتم بسیار خوشحالم.

سوفیا کنین با احتساب این پیروزی اکنون صدرنشین گروه خود است. هردو تنیسور آمریکایی بدین ترتیب باید در گام بعدی به مصاف کارولینا موچووا بروند تا بدین ترتیب مشخص شود که در این گروه از بین این سه تنیسور کدام‌ یک به مرحله حذفی راه پیدا خواهد کرد.

سوفیا کنین

کنین در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من از بودن در اینجا حقیقتاً احساس افتخار می‌کنم. در اواسط سال من حتی از وجود این تورنمنت نیز خبر نداشتم. سپس پدرم به من گفت که آیا می‌دانی اگر در میان بیست بازیکن برتر رنکینگ تنیس زنان قرار داشته باشی، قادر خواهی بود تا در تورنمنت ژوهای به میدان بروی؟ و من نیز پاسخ دادم: خدای من! چرا این را به من گفتی؟ حالا فشار بیشتری بر روی خودم احساس می‌کنم. من فکر می‌کنم حضور در این مسابقات تجربه خیلی خوبی باشد. من از حضور در اینجا بسیار خوشحالم و این برایم یک افتخار محسوب می‌شود. بازیکنان برتر زیادی در این مسابقات حضور دارند. اینجا تمام بازیکنان کیفیت خوبی دارند و همه قرار است برای جایگاه خود مبارزه کنند.

کنین که در تمام طول بازی عملکرد بسیار خوبی در خط انتهایی زمین از خود نشان داده بود، در ۱۰ گیم سرو خود تنها ۱۲ امتیاز به حریف واگذار کرد و موفق شد ۸۴ درصد از امتیازات مربوط به سرویس اول خودش را کسب کند. او در این رابطه گفت:

من در تمرینات به این خوبی سرویس نمی‌زدم. من احساس می‌کنم که از نظر تاکتیکی با بازی ریسک تطبیق پیدا کردم. این که چگونه سرویس می‌زند و آن را به کجای زمین می‌فرستد متوجه شدم. فکر می‌کنم در پوشش سرویس‌های او عملکرد خوبی داشتم. البته که او شایسته کسب امتیازات ایس بود، چون که سرویس‌های بسیار خوبی دارد اما به نظرم من به خوبی با سبک بازیش هماهنگ شدم. شرایط این بازی زیاد مثل تمرینات نبود. در تمرینات، زمانی که با آلیسون ریسک بازی می‌کنم چندان باثبات نیستم. پس از اینکه امروز ثبات بیشتری داشته باشم خوشحال هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار