20/04/2024

سیستم رنکینگ جدید تنیس اعلام شد

  • توسط فرزین
  • 07/07/2020
  • 0

ATP  سیستمی جدید برای رده بندی بازیکنان پس از شروع دوباره رقابت ها طراحی کرده است.

رنکینگ‌های تنیس معمولا توسط هجده عملکرد برتر بازیکن در طول 12 ماه انجام می‌شد ولی قرار است که مدت آن به 22 ماه افزایش یابد. رقابت های تنیس از ماه مارس میلادی به علت شیوع ویروس کرونا لغو شدند. ویمبلدون در سال 2020 برگزار نخواهد شد و دیدارهای اوپن فرانسه به ماه سپتامبر میلادی منتقل شده است.

این قوانین جدید، به نوواک جوکوویچ این فرصت را داده تا 282 هفته صدرنشینی اش در رنکینگ تنیس را افزایش دهد. البته در این مدت، یک تورنومنت نمی‌تواند دو بار محاسبه شود بنابراین رافائل نادال که در رده دوم قرار دارد، حتی با قهرمانی در اوپن آمریکا وو اوپن فرانسه نیز نمی‌تواند به صدر جدول برگردد که همین موضوع ممکن است انگیزه های او برای سفر به نیویورک را کاهش دهد.

قهرمان 19 گرند اسلم از جمله بازیکنانی بود که اعلام کرده بود حضورش در رقابت های آمریکا قطعی نیست. دلایل او برای این موضوع، شیوع شدید یروس در آمریکا، قوانین سفت و سخت و پروتکل های بهداشتی و همچنین برگزاری فینال رقابت ها، درست دو هفته پیش از رقابت های اوپن فرانسه است.

با این حال، جوکوویچ در نیمه نهایی اوپن فرانسه و دور چهارم اوپن آمریکا شکست خورده بود و این بدین معناست که او فرصت خوبی خواهد داشت تا بتواند امتیازاتش را در رنکینگ افزایش دهد. رقابت های مردان، روز 14 آگوست شروع خواهد شد و رقابت های اوپن واشنگتن برگزار می‌شود.

دیگر تغییری که توسطATP  اعمال شده این است که ترکیب فینالیست های ATP بر اساس رنکینگ آنها از ماه نوامبر خواهد بود. این بدین معناست که بازیکنان نه فقط توسط عملکردشان در این فصل، بلکه از ماه نامبر 2019 بررسی می‌شوند. این قانون به نفع بازیکنان حاضر در یک چهارم نهایی رقابت های سال گذشته خواهد بود و کار را برای بازیکنانی مثل مانفیلز  دن ایوانز دشوار خواهد کرد.

با این حال، WTA هنوز سیستم جدید خود برای رده بندی بازیکنان را اعلام نکرده ولی انتظار می‌رود از سیستمی مشابه ATP بهره گرفته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار