29/03/2024

بیانکا آندرسکو با غلبه بر بلیندا بنچیچ به فینال اوپن آمریکا راه یافت

  • توسط مینا
  • 06/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو ، تنیس‌باز جوان کانادایی در ادامه روند پیشرفت شگفت‌انگیزش موفق شد در یو اس اوپن به اولین فینال گرند اسلم خود راه یابد. این دستاورد پس از پیروزی در دو ست برابر بلیندا بنچیچ برای آندرسکو حاصل شد.

صعود بیانکا آندرسکو به فینال اوپن آمریکا

هجوم بیانکا آندرسکو به رده‌بندی زنان نخبه تنیس با حرارت تمام ادامه دارد و به نظر این تنیسور جوان قصد ندارد در مسیر پیشرفت خود در تنیس زنان وقفه‌ای ایجاد کند. بیانکا آندرسکو که سید شماره پانزده مسابقات است، بامداد امروز جمعه، در مسابقات یو اس اوپن موفق شد برای اولین بار، حضور در فینال یک گرند اسم را تضمین کند. آندرسکو پنجشنبه شب به وقت نیویورک، موفق شد در یک بازی سخت سید سیزدهم مسابقات یعنی بلیندا بنچیچ از کشور سوییس را با نتایج نزدیک ۷-۶ (۳)، ۷-۵ شکست دهد و به مرحله نهایی تنیس آزاد آمریکا راه یابد. آندرسکو در ست نخست هرگز موفق به کسب حتی یک بریک پوینت نشد اما این ست را پس از سیو کردن تمام بریک پوینت‌های علیه خودش، در تای بریک برد. یکی از بریک پوینت‌هایی که بنچیچ موفق نشد طی آن از آندرسکو امتیاز بگیرد، ست پوینت بود! نماینده کانادا در مسابقات، در حالی که در ست دوم دوبار بریک شده بود، پنج گیم آخر را به نفع خود تمام کرد تا پس از دیداری که دقیقا دو ساعت و دوازده دقیقه به طول انجامید، صعود به فینال مسابقات را جشن بگیرد. آندرسکو که ۱۹ ساله است، طی اولین حضور خود در جدول قرعه‌کشی اصلی مسابقات یو اس اوپن موفق شد اولین صعود به فینال یک تورنمنت اصلی تنیس را تجربه کند. نکته جالب آن‌که سال گذشته و در همین زمان، آندرسکو در میان ۲۰۰ نفر برتر رنکینگ تنیس WTA جایی نداشت و همچنین در مرحله اول مسابقات انتخابی برای همین تورنمنت گرند اسلم آمریکا حذف شده بود. اما این ستاره نوظهور صبح امروز به دومین بازیکن کانادایی تبدیل شد که به فینال یک گرند اسلم می‌رسد. پیش از این، یوژنی بوشارد موفق شده بود در سال ۲۰۱۴ به فینال تنیس ویمبلدون راه یابد.

بیانکا آندرسکو

بیانکا آندرسکو اکنون باید در مسابقه فینال آخرین گرند اسلم سال برابر سید شماره هشت مسابقات و قهرمان شش دوره یو اس اوپن یعنی سرنا ویلیامز قرار بگیرد و روز یکشنبه بر سر قهرمانی با حریف قدرتمند آمریکایی مبارزه کند. سرنا ویلیامز نیز همین امروز و پیش از آغاز مسابقه آندرسکو-بنچیچ، در مسابقه مرحله نیمه نهایی خود توانست سید شماره پنج مسابقات یعنی الینا اسویتولینا را به‌راحتی و در دوست پیاپی شکست دهد. ویلیامز، قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم و بیانکا آندرسکو پیش از این تنها در فینال مسابقات راجرز کاپ برابر یکدیگر قرار گرفته بودند. در این دیدار که ماه گذشته برگزار شده بود ویلیامز به دلیل مصدومیت کمر در حالی که در گیم شماری سه بر یک از رقیب عقب بود از ادامه مسابقه انصراف داد. آندرسکو که روز دوشنبه برای اولین ‌بار در دوران حرفه‌ای خود وارد جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ WTA خواهد شد، اکنون به هفتمین تنیسور زن تبدیل شده که پیش از آن‌که پنجمین حضور خود در قرعه‌کشی اصلی یک گرند اسلم را تجربه کند، حضور در فینال این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد. این جوان کانادایی که در حال حاضر چهارمین حضور خود در قرعه‌کشی اصلی یک گرند اسلم را تجربه می‌کند، در کنار مارکتا وندروسووا که در رولاند گاروس نایب قهرمان شد، دومین نوجوانی است که در مسابقات امسال تنیس به فینال یک گرند اسلم می‌رسد. بیانکا آندرسکو در دیدار برابر بنچیچ ۴۰ ضربه وینر را در زمین حریف خواباند و ۳۸ اشتباه فردی داشت در حالی که بنچیچ در مقابل ۱۶ ضربه وینر خود، مرتکب ۳۲ اشتباه فردی شده بود. آندرسکو از هفت بریک پوینت خود چهار تا را تبدیل به امتیاز کرد و بنچیچ نیز از ۱۳ بریک پوینت سه ‌تا را به نفع خود ثبت کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار