29/03/2024

الکس دی مینور با شکست کی نیشیکوری به دور چهارم یو اس اوپن رسید

  • توسط سروش
  • 31/08/2019
  • 0

الکس دی مینور مردی بود که روز جمعه مأموریتش در یو اس اوپن را با موفقیت انجام داد. این تنیسور ۲۰ ساله در عصر آفتابی نیویورک مقابل کی نیشیکوری شانس هفتم قهرمانی در رقابت‌ها به پیروزی رسید و راهی دور چهارم یو اس اوپن شد.

پیروزی الکس دی مینور در اوپن آمریکا

الکس دی مینور برای اولین بار در هفته دوم یک گرند اسلم حاضر خواهد بود؛ او با نتایج ۶-۲، ۶-۴، ۲-۶ و ۶-۳ برنده شد و به جمع ۱۶ تنیسور پایانی این مسابقات راه یافت. بردی که الکس دی مینور بعد از دو ساعت و ۴۸ دقیقه به دست آورد رکورد ۱۱ شکست متوالی‌اش در برابر ۱۰ تنیسور برتر جهان را هم از بین برد. الکس دی مینور که ماه گذشته با قهرمانی در مسابقات آتلانتا به اولین دستاوردش در مسابقات تور رسیده بود، گفت:

حمایت تماشاگران شگفت انگیز بود. در دیدار سال گذشته‌ام برابر چیلیچ اندکی بدشانس بودم؛ امروز هم در ابتدا دو ست از نیشیکوری پیش افتادم و خوشحالم که بازی با پیروزی من به پایان رسید.

این تنیسور استرالیایی اهل سیدنی از کناره‌ها ضربه‌ای نخورد و در حمله هم ضربات محکمی به نیشیکوری وارد ‌کرد. همه این‌ها موجب این شد که دی مینور کنترل بازی را به دست گیرد و تنیسور ژاپنی هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد. به دلیل مشکلاتی که روز چهارشنبه وجود داشت، دی مینور دیدارهای دور دوم و سومش را در دو روز متوالی انجام داد اما هیچ آثاری از خستگی در او دیده نمی‌شد. دی مینور به سرعت در تمام نقاط زمین حاضر می‌شد و در مجموع هفت بار رقیبش را برک کرد. ستاره NextGenATP در کمتر از ۴۰ دقیقه و با ۱۲ پیروزی و ۱۱ خطا برنده ست اول این بازی شد. این نتیجه اعتماد به نفس دی مینور را افزایش داد و با برک کردن نیشیکوری در ابتدای ست بعدی، در پایان نتیجه بازی را در ست شماری ۲-۰ کرد.

الکس دی مینور

در ست سوم نیشیکوری به بازی برگشت اما طولی نکشید که دی مینور در ست چهارم با پیروزی در رالی‌های طولانی بازی موفق به شکست کی نیشیکوری و رسیدن به دور یک هشتم نهایی آخرین گرند اسلم سال شد. دی مینور که در تلاش است تا برای دومین سال متوالی به فینال‌های Next Gen ATP برسد نیم نگاهی به کسب جایگاه سومی در رقابت ATP میلان دارد. او روز یکشنبه، در دور بعدی بازی‌ها به مصاف گریگو دیمیتروف می‌رود. دی مینور روز شنبه در دور اول بخش دوبل هم به همراه مت رید در مقابل گویدو پلا و دیگو شوارتزمن قرار می‌گیرد. دی مینور پیش از این بازی‌ها، در دور یک شانزدهم نهایی مسترز سینسیناتی مقابل یوشیهیتو نیشیوکای ژاپنی شکست خورده بود و از دور رقابت‌ها کنار رفته بود. الکس در حال حاضر بهترین عملکردش در گرند اسم‌های امسال را به نمایش گذاشته است؛ او در دور سوم اوپن استرالیا به رافائل نادال باخت، در دور دوم اوپن فرانسه مغلوب پابلو کارنو بوستا شد و در دور دوم ویمبلدون مقابل استیو جانسون آمریکایی شکست خورد.

دیمیتروف موفق شد در زمین شماره ۱۷، کمیل مایچرزاک لهستانی را با نتایج ۷-۵، ۷-۶ و ۶-۲ شکست دهد. مرد سابق شماره سه جهان حالا با بهترین رکوردش در یو اس اوپن برابری می‌کند؛ او پیش‌تر در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ هم به مرحله یک هشتم نهایی یو اس اوپن رسیده بود. این تنیسور بلغاری به دو ساعت و ۱۷ دقیقه زمان نیاز داشت تا با ۴۱ پیروزی در این مسابقه برنده شود. دیمیتروف اخیرا در رنکینگ جهانی سقوط کرده و به رده ۷۸ رسیده اما این هفته در فلاشینگ میدوز عملکرد خوبی داشته و برای اولین بار طی سه ماه اخیر بدون از دست دادن یک ست بازی‌اش را با پیروزی به پایان رسانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار