25/04/2024

بیانکا آندرسکو با پیروزی بر وزنیاکی به دور چهارم اوپن آمریکا صعود کرد

  • توسط مینا
  • 02/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو نوزده ساله پس از غلبه بر فینالیست دو دوره از مسابقات یو اس اوپن یعنی کارولین وزنیاکی طی دو ست پیاپی به هفته دوم این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

صعود بیانکا آندرسکو به دور چهارم اوپن آمریکا

بیانکا آندرسکو ، سید شماره ۱۵ مسابقات یو اس اوپن، بامداد روز یکشنبه در شهر نیویورک با اقتدار هرچه تمام‌تر به مرحله چهارم آخرین گرند اسلم فصل راه یافت. آندرسکو بازیکن شماره ۱۹ رنکینگ زنان یعنی کارولین وژزنیاکی را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴، ۶-۴ شکست داد تا به بهترین حضور خود در یک گرند اسلم ادامه دهد. آندرسکو در نشست خبری پس از بازی درباره دیدار خود با وزنیاکی به خبرنگاران گفت:

احساس خیلی خوبی داشتم. مسابقه را عالی آغاز کردم و سپس در ست دوم نیز همین روند را ادامه دادم. در ست دوم ۳-۰ جلو بودم اما همان‌طور که انتظار می‌رفت او (وزنیاکی) یک راه‌حل پیدا کرد و چند چیز در بازی خودش را تغییر داد. احساس می‌کنم در ست دوم کمی استراحت کردم اما پس از آن خودم را جمع و جور نموده و در نهایت موفق شدم به پیروزی برسم.

بیانکا آندرسکو ، این نوجوان کانادایی، یک سال پیش در مرحله اول مسابقات انتخابی یو اس اوپن حذف شد و امسال پس از کسب یک رشته نتایج درخشان در طول فصل که منجر به راهیابی وی به جمع بیست بازیکن برتر WTA شد، در اولین حضور خود در قرعه‌کشی اصلی رقابت‌ها، تمام توجهات را به سمت خود جلب کرده است. پیش از این، آندرسکوی ۱۹ ساله در مسابقات تنیس ایندین ولز نمایشی درخشان داشت و اولین عنوان قهرمانی خود در سطح تور را کسب کرد و پس از آن نیز در مسابقات اوکلند به فینال راه پیدا کرد. او پیش از بالا بردن اولین جام خود در مجموعه رویدادهای موسوم به Premier Mandatory موفق شد انجلیک کربر، الینا اسویتولینا و گابرین موگوزورا را از گردانه رقابت‌های ایندین ولز حذف کند. هرچند، اندرسکو دو ماه پس از تورنمنت اوپن فرانسه، به علت مصدومیت شانه از مسابقات دور ماند اما زمانی که مجددا به میادین تنیس بازگشت، هیچ نشانی از بازیکنی ناآماده نداشت و در نهایت پس از نیم قرن، به اولین بانوی کانادایی تبدیل شد که در تورنتو به قهرمانی می‌رسد.

بیانکا آندرسکو

تا پیش از دیدار با فینالیست دو دوره گرند اسلم آمریکا یعنی وزنیاکی، آندرسکو بی‌صبرانه منتظر بود تا رکورد جالب توجه خود برابر بهترین بازیکنان WTA را ارتقا دهد؛ آندرسکو در دوران حرفه‌ای خود برابر بازیکنان «تاپ تن» رنکینگ ۷ پیروزی را کسب کرده و اصلا شکست نخورده است. تمام این پیروزی‌ها در سال ۲۰۱۹ به ‌دست آمده‌اند. بیانکا در حالی پا به میدان مسابقه گذاشت که پیش از این نیز طعم پیروزی برابر وزنیاکی را چشیده بود، او حریف دیشب خود را در تنها رویارویی اخیرشان در اوکلند شکست داده بود. آندرسکو دربارۀ بازی در استادیوم آرتور اش آن هم برای اولین بار گفت:

من با خود می‌گفتم خدای من آیا این اتفاق واقعا در حال رخ دادن است؟ بازی کردن در آرتور اش رویایی بود که محقق شد و من هم خودم را به خوبی آماده کردم. من امروز کاملاً بر احساساتم مسلط بودم.

بیانکا آندرسکو در بازی بعدی خود از مرحله چهارم، باید به مصاف تیلور تاونسند آمریکایی برود که از مسابقات انتخابی وارد قرعه اصلی یو اس اوپن امسال شده بود. هردو بازیکن در این دیدار به‌دنبال اولین حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم خواهند بود. نکته جالب آن‌که این دیدار، اولین رویارویی آندرسکو و تیلور در بخش انفرادی محسوب می‌شود، اما دومین تقابل آنها در مسابقات امسال یو اس اوپن خواهد بود؛ تاونسند پس از هم‌تیمی شدن با ویتنی اوسیگوری موفق شد در ابتدای همین هفته و در بخش دوبل بر آندرسکو و شارون فیچمن با نتایج ۶-۲، ۶-۳ به پیروزی برسد. آندرسکو درباره دیدار با تیلور گفت:

من برای این دیدار مثل هر مسابقۀ دیگر آماده خواهم شد، همان‌گونه آماده می‌شوم که همیشه آماده می‌شدم. من می‌دانم که او دوست دارد به نزدیک تور بیاید و ضربات والی بزند. حتما برای آن تمرین خواهم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار