25/04/2024

تنیس اوپن آمریکا؛ دنیل مدودف برای نخستین بار به فینال یک گرند اسلم صعود کرد

  • توسط سروش
  • 07/09/2019
  • 0

درخشش مثال زدنی دنیل مدودف در مسابقات تور فصل جاری ATP همچنان ادامه دارد و او توانست با گذر از سد گریگور دیمیتروف، برای نخستین بار طعم حضور در فینال یک گرند اسلم را بچشد.

صعود دنیل مدودف به فینال اوپن آمریکا

این چهارمین فینال پیاپی دنیل مدودف در تورنمنت‌های معتبر تور ATP است که وی توانسته به آن راه یابد. او با حضور در سه فینال متوالی سیتی اوپن واشینگتن، مسترز مونترال کانادا (راجرز کاپ) و مسترز سینسیناتی به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانیِ یو اس اوپن، پا به فلاشینگ میدوز نیویورک گذاشته بود. مدودف در سه فینال گذشتۀ خود توانسته بود به یک عنوان قهرمانی در سینسیناتی و دو مقام نایب قهرمانی در سیتی اوپن و راجرز کاپ دست یابد. بدین ترتیب دنیل مدودف به دو تنیسور سابق شمارۀ یک جهان ملحق شد که توانسته‌اند به چهار فینال سیتی اوپن واشینگتن، مسترز راجرز کاپ، مسترز سینسیناتی و یو اس اوپن راه یابند. پیش از مدودف، ایوان لندل (۱۹۸۲) و آندره آغاسی (۱۹۹۵) موفق شده بودند، به صورت پیاپی به این چهار فینال صعود کنند.

مدودف در بامداد روز شنبه به وقت ایران، در جدال با گریگور دیمیتروف بلغار موفق شد برای نخستین بار به فینال یک گرند اسلم صعود کند تا بدین ترتیب همچنان به درخشش فوق‌العادۀ خود در مسابقات تنیس سال ۲۰۱۹ ادامه دهد. در اولین بازی دور نیمه نهایی بخش مردان، دنیل مدودف که شانس پنجم قهرمانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آید موفق شد مقابل گریگور دیمیتروف از بلغارستان در سه ست متوالی به پیروزی برسد تا با اقتدار به فینال مسابقات یو اس اوپن صعود نماید. در این دیدار که دو ساعت و ۴۱ دقیقه نیز به طول انجامید، دنیل مدودف با حساب ۳-۰ و با نتایج ۷-۶ (۷-۵)، ۶-۴ و ۶-۳ توانست برابر دیمیتروف که در جایگاه شمارۀ ۷۸ دنیا قرار دارد به برتری برسد تا پس از سال‌ها روسیه یک نماینده در بخش فینال یو اس اوپن داشته باشد.

دنیل مدودف پس از صعود تاریخی به فینال یو اس اوپن در نشست خبری پس از مسابقه‌اش گفت:

در ست نخست و لحظاتی که بازی نزدیک دنبال می‌شد، احساس کردم که می‌توانم در این ست به پیروزی برسم. این اتفاق رخ داد و باعث شد که در دو ست بعد نیز بهتر بازی کنم و برندۀ این مسابقه شوم. هنگامی که برای این مسابقات به آمریکا آمدم، نمی‌دانستم که چه چیزهای خوبی انتظار مرا می‌کشد. باید بگویم که من، عاشق ایالات متحدۀ آمریکا هستم.

دنیل مدودف

دنیل مدودف تاکنون فصل رویایی را در سال ۲۰۱۹ پشت سر گذاشته است و موفق به کسب ۵۰ پیروزی شده که ۳۷ پیروزی او در زمین های سخت (هارد کورت) به دست آمده است. تنیسور روس با کسب این ۵۰ پیروزی بالاتر از بیگ تری از نظر تعداد برد نیز در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. پس از مدودف، رافائل نادال با ۴۵، راجر فدرر با ۴۳، نواک جوکوویچ با ۴۱ و استفانوس تسیتسیپاس با ۳۷ پیروزی در جایگاه‌های بعدی از این حیث قرار می‌گیرند. مدودف در دو سفر قبلی خود برای حضور در یو اس اوپن، نتوانسته بود بیش از دور سوم این مسابقات صعود کند، اما سال ۲۰۱۹ حکایت دیگری برای این تنیسور جوان داشت.

او پس از پیروزی مقابل استن واورینکا در دور یک چهارم پایانی، علاوه بر صعود به دیدار نیمه نهایی آخرین گرند اسلم فصل، توانست حضور خود در رقابت‌های معتبر Nitto ATP Finals را نیز قطعی کند. این مسابقات مهم با حضور برترین‌های دنیای تنیس از دهم تا هفدهم ماه نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد. مدودف همچنین اولین تنیسور روسی پس از «مارات سافین» در سال ۲۰۰۵ محسوب می‌شود که توانسته گام به دیدار نهایی یک گرند اسلم بگذارد. سافین در آن سال، موفق به کسب عنوان قهرمانی اوپن استرالیا شده بود. مدودف با آرامش خاصی در دیدار برابر دیمیتروف حاضر شده بود و شاید از همان اول می‌دانست که می‌تواند به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند و برای کشورش افتخار بیافریند. او رشد قابل توجهی نیز در جدول رده‌بندی جهانی ATP نیز داشته و حتی بدون در نظر گرفتن صعودش به دیدار پایانی یو اس اوپن، او در جدیدترین رده‌بندی برترین تنیسورهای مرد در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار