28/04/2024

سرنا ویلیامز با صعود به مرحله یک چهارم پایانی یو اس اوپن، حریف وانگ چینی شد

  • توسط سروش
  • 02/09/2019
  • 0

عزم سرنا ویلیامز برای قهرمانی در رقابت‌های یو اس اوپن و پایان دادن به ناکامی‌های اخیرش در گرند اسلم‌ها جدی است و او در این مسیر توانست مقابل پترا مارتیج از کرواسی به برتری دست یابد.

صعود سرنا ویلیامز به دور بعد اوپن آمریکا

سرنا ویلیامز تنها برای یک هدف مشخص عازم نیویورک و مسابقات یو اس اوپن شده و آن هم قهرمانی در این بازی‌هاست. سرنایِ ۳۷ ساله می‌کوشد با کسب مقام نخست در این رقابت‌ها به بیست و چهارمین عنوان خود در گرند اسلم‌ها دست یابد تا بدین ترتیب با رکورد مارگارت کورتِ افسانه‌ای برابری کند. این تنیسور استرالیایی که هفتاد و هفتمین سال زندگی خود را می‌گذراند با فتح ۲۴ گرند اسلم در میان تمامی تنیسورهای مرد و زن تاریخ رکوردار بوده و پس از او سرنا ویلیامز آمریکایی با ۲۳ گرند اسلم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. چیزی که تماشاگران حاضر در استادیوم آرتور اش نیویورک در دیدار سرنا ویلیامز و پترا مارتیچ به عینه دیدند، آمادگی، تلاش و انگیزۀ بالای سرنا برای پیروزی در این دیدار و راهیابی به دور بعد مسابقات بود. سرنا ویلیامز در دیداری که یک ساعت و ۲۹ دقیقه به طول انجامید، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ برابر مارتیچ که در جایگاه شماره ۲۲ دنیا قرار دارد به پیروزی برسد و راهی دور یک چهارم پایانی شود.

قهرمان شش دورۀ مسابقات یو اس اوپن، با صعود به این مرحله در روز سه شنبه به مصاف سید هجدهم این رقابت‌ها وانگ کیانگ از کشور چین می‌رود. وانگِ ۲۷ ساله که در رتبه ۱۸ دنیا قرار دارد، در دیدار مرحله یک هشتم پایانی این مسابقات دست به کار بزرگی زد و توانست اشلی بارتی استرالیایی را با حساب ۲-۰ و نتایج ۶-۲ و ۶-۴ شکست دهد تا حریف سرنا ویلیامز برای صعود به مرحله نیمه نهایی شود. اشلی بارتی که در جایگاه شماره ۲ تنیس زنان قرار گرفته است، بسیار امید داشت تا با قهرمانی در این مسابقات بتواند بار دیگر به جایگاه شماره یک خود که اکنون در اختیار نائومی اوساکایِ ژاپنی است، برگردد. اما بازی فوق‌العادۀ وانگ کیانگ در دیداری که تنها یک ساعت و ۲۳ دقیقه طول کشید، تمام آرزوهای بارتی را نقش بر آب کرد تا سریال ناکامی‌های اخیر این تنیسور استرالیایی در ماه‌های اخیر تکمیل گردد.

سرنا ویلیامز در ست دوم دیدار برابر مارتیج از ناحیه مچ پای راستش دچار آسیب دیدگی شد، به‌طوری که در هنگام زمان استراحت خود، درخواست کمک پزشکی کرد و با کمک مربی‌اش و پزشکان توانست به بازی خود مقابل حریف کرواتش ادامه دهد.

سرنا ویلیامز

سرنا پس از پایان دیدارش در مورد صحنه آسیب دیدگی‌اش در این مسابقه گفت:

من در صحنه‌ای از مسابقه در نزدیکی تور قرار داشتم و قصد داشتم مانع ضربه والی حریفم شوم. نمی‌دانم چه اتفاقی پس از آن افتاد، من فقط پایم را چرخاندم تا بتوانم آن ضربه را مهار کنم. همه چیز سریع اتفاق افتاد و پس از آن بود که من درد زیادی را در ناحیه مچ پایم احساس کردم.

سرنا ویلیامز که به عنوان شانس هشتم قهرمانی پا به این مسابقات گذاشته است، قبل از حضور در یو اس اوپن نیز با مصدومیت‌های متعددی از ناحیۀ کمر و زانو روبرو شده است. او در ماه گذشته و به علت درد از ناحیه کمر تنها ۱۶ دقیقه توانست در بازی فینال مسترز تورنتو مقابل بیانکا آندرسکوی کانادایی دوام بیاورد. شدت درد کمر سرنا به حدی بود که او دیگر قادر به ادامۀ این دیدار نشد تا آندرسکوی ۱۹ ساله بتواند برای اولین بار فاتح یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شود. حال در آستانۀ دیدار با وانگ کیانگِ چینی در دور یک چهارم پایانی، مصدومیت مچ پای او می تواند بدترین خبر برای این تنیسور آمریکایی در رسیدن به رویای فتح بیست و چهارمین گرند اسلم دوران حرفه‌ایش باشد. ویلیامز اولین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها را ۲۰ سال پیش و در همین مسابقات یو اس اوپن بدست آورد و برای شانزدهمین بار توانسته بود گام به دیدار مرحلۀ یک هشتم پایانی این بازی‌ها بگذارد. سرنا در پایان گفت‌و‌گوی خود گفت:

من سال سختی را همراه با مصدومیت گذراندم و مجدداً در یک تورنمنت دیگر این آسیب دیدگی‌ها به سراغم آمده است. اوه خدای من؛ امیدوارم که مشکلم جدی نباشد و بتوانم با قدرت به مسابقاتم ادامه دهم.

سرنا ویلیامز پس از تولد دخترش و به عنوان یک مادر، توانسته به سه فینال گرند اسلم‌های اوپن آمریکایِ ۲۰۱۸، اوپن استرالیا و ویمبلدونِ ۲۰۱۹ برسد، اما هرگز نتوانسته در آن‌ها به قهرمانی برسد. حال او انگیزۀ بالایی دارد تا جام قهرمانی این مسابقات را در کنار دخترش «الکسیس اولیمپیا اوهانین جونیور» بالا ببرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار