25/04/2024

تنیس اوپن آمریکا ؛ قهرمانی زوج خوان سباستین کابال و روبرت فرح در دوبل مردان

  • توسط سروش
  • 07/09/2019
  • 0

رقابت‌های دوبل مردان اوپن آمریکا ، سرانجام با قهرمانی زوج کلمبیایی حاضر در این مسابقات، روبرت فرح و خوان سباستین کابال به پایان رسید.

قهرمان زوح فرح و کابال در تنیس دوبل اوپن آمریکا

شاید تنها رقابتی در یو اس اوپنِ امسال که بدان شکل شاهد شگفتی خاصی در آن نبودیم، مسابقات دوبل مردان بود. جایی که طبق انتظارات، سید شماره یک و برتر حاضر در این تورنمنت، توانستند به مقام قهرمانی این گرند اسلم دست یابند. این دومین عنوان متوالی زوج کلمبیایی فرح و کابال در رقابت‌های گرند اسلم پس از قهرمانی ماه جولای آن‌ها در ویمبلدون بود. در ساعات پایانی جمعه شب به وقت ایران و در بازی فینال مسابقات دوبل مردان یو اس اوپن، زوج تمام کلمبیایی خوان سباستین کابال و روبرت فرح مقابل هوراسیو زبالوس از آرژانتین و مارسل گرانولرز از اسپانیا قرار گرفتند که در پایان این فرح و کابال بودند که با نتیجه ۲-۰ پیروز این دیدار و فاتح مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا در بخش دوبل شدند. در دیداری که یک ساعت و ۳۳ دقیقه به طول انجامید، فرح و کابال توانستند با نتایج ۶-۴ و ۷-۵ برابر گرانولرز و زبالوس به برتری برسند تا برای دومین بار متوالی به قهرمانی در یک گرند اسلم دست یابند. روبرت فرح پس از کسب جام قهرمانی خود در این مسابقات گفت:

تمام قدرت تنیس کلمبیا با رویای یک مرد که مالک تجارت عظیمی در کشورم به‌نام « Colsanitas» است، شروع گردید. کسی که او را در کلمبیا به اسم روبرتو می‌شناسند و متاسفانه او دیگر در بین ما نیست. او ۱۸-۱۷ روز پیش درگذشت و ما به خاطر حضور در این مسابقات، نتوانستیم به مراسم خاکسپاری‌اش برویم. این برای ما بسیار سخت و دردناک بود و تصمیم گرفته بودیم با قهرمانی در این رقابت‌ها نام او را زنده نگه داریم. هیچ راهی برای این کار بهتر از قهرمانی در این مسابقات نبود و ما این جام را به او اختصاص خواهیم داد.

زوج کابال و فرح با قهرمانی در گرند اسلم اوپن آمریکا ، توانستند به شانزدهمین جام خود به عنوان یک تیم در مسابقات تور ATP دست یابند. آن‌ها در فصل جاری و رقابت‌های خود به آمار ۴۵ پیروزی و ۱۵ شکست رسیده‌اند تا همچنان به طور مشترک و با اختلاف در جایگاه نخستِ بهترین تنیسورهای مرد رده‌بندی جهانی دوبل بایستند. آن‌ها با قهرمانی در دو رویداد مهم ویمبلدون و اوپن آمریکا در کنار بزرگان دوبل تاریخ قرار می‌گیرند که موفق شدند در طول یکسال فاتح این دو گرند اسلم شوند.

اوپن آمریکا فرح کابال

روبرت فرح در ادامه صحبت‌هایش افزود:

دو هفتۀ بسیار سخت را در اینجا گذراندیم. تصمیم گرفتیم برای زنده نگه داشتن یاد «روبرتو» تا آخرین لحظه بجنگیم، به مقام قهرمانی برسیم تا جام را تقدیم او کنیم. برای Colsanitas، برای کلمبیا و برای همه. ما خوشحالیم که توانستیم در این رقابت‌ها به قهرمانی برسیم و امیدواریم که روح او به خاطر این موفقیت شاد و قرین رحمت الهی باشد.

آخرین بار مایک برایان و جک ساکِ آمریکایی در سال ۲۰۱۸ توانسته بودند در طول یک سال فاتح دو عنوان قهرمانی ویمبلدون و اوپن آمریکا در بخش دوبل شوند. تیم دیگر قبل از برایان و ساک، زوج جوناس بیورکمان و تاد وودبریج بودند که در سال ۲۰۰۳ موفق به فتح همزمان دو گرند اسلم ویمبلدون و یو اس اوپن شده بودند. زوج خوان سباستین کابال و روبرت فرح با این قهرمانی می‌توانند تا ۲۰۰۰ امتیاز به اندوخته‌های خود در رده‌بندی جهانی دوبل اضافه کنند تا همچنان در صدر قرار داشته باشند. این دو همچنین با این قهرمانی به جایزه ۷۴۰ هزار دلاری این مسابقات نیز دست یافتند تا به مساوی آن را بین خود تقسیم نمایند. مسئولین برگزار کننده یو اس اوپن به تیم نایب قهرمان که شامل هوراسیو زبالوس از آرژانتین و مارسل گرانولرز از اسپانیا بودند نیز مبلغ ۳۷۰ هزار دلار پاداش خواهند داد. روبرت فرح در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت:

بزرگترین رویای زندگی من، قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن بود و هیچ چیز نمی‌تواند شگفت‌انگیزتر از این باشد که شما در استادیومی همچون آرتور اش، به این موفقیت بزرگ دست یابید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار