20/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی؛ قهرمانی مدیسون کیز در بخش انفرادی زنان

  • توسط سروش
  • 19/08/2019
  • 0

مدیسون کیز با بازگشت دوباره به میادین تنیس، موفق شد نخستین قهرمانی خود در مسابقات مسترز سینسیناتی را کسب کند. کیز با این قهرمانی روحیه فراوانی کسب کرده است، یک پیروزی که هیچکس حتی خودش هم انتظار آن را نداشت.

مدیسون کیز قهرمان تنیس سینسیناتی شد

شماره ۱۸ رنکینگ تنیس زنان، مدیسون کیز، پس از سه شکست پیاپی به شهر میسون در ایالت اوهایو آمد و با فائق آمدن بر تمام مشکلات، موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات تنیس مسترز سینسیناتی را کسب کند. قهرمانی یکشنبه شب کیز، پنجمین قهرمانی این تنیسور در دوران حرفه ایش و دومین قهرمانی در فصل جاری پس از مسابقات چارلزتون بود. در انتهای بازی فینال، مدیسون کیز توانست اسوتلانا کوزنتسوا را در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ (۷-۵) شکست بدهد. این مبارزه یک ساعت و چهل و چهار دقیقه به طول انجامید. کیز شش امتیاز بیشتر از حریف روس خود کسب کرد و در هر دو ست در حالی به پیروزی رسید که ۵-۳ عقب افتاده بود. مدیسون کیز با کسب این پیروزیِ نزدیک و به دست آوردن هزار امتیاز قهرمانی سینسیناتی، برای اولین بار در ۱۵ ماه اخیر توانست به جمع ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ بازگردد. تقابل این دو تنیسور، چهارمین رویارویی کوزنتسوا و کیز در تورنمنت های مختلف WTA بود که در هر چهارتای آن تنیسور آمریکایی به پیروزی رسیده است. او در این دیدارها حتی یک ست را هم به رقیب باتجربه خود واگذار نکرده است. مدیسون کیز به لطف عملکردی بهتر در مراحل پایانیِ هردو ست، به سختی توانست رکورد خوب خود برابر کوزنتسوا را حفظ کند. مدیسون کیز در زمین، دست بالاتر را در اختیار داشت و توانست ۴۵ ضربه وینر یا بدون بازگشت و ۲۹ خطا ثبت کند. کوزنتسوا نیز نسبت ۱۵-۱۰را ثبت کرد. کیز از هفت امتیاز پایانی پنج تا را دفع کرد و با سه برک مقابل حریف به پیروزی رسید تا بدین شکل، بزرگ ترین عنوان دوران ورزشی خود را جشن بگیرد.

مدیسون کیز

اسوتلانا کوزنتسوا در اولین گیم بازی پس از آن که ضربه فورهند کیز به تور برخورد کرد، موفق شد امتیاز پایانی برک را کسب کند. سرویس های خوب این تنیسور روس موجب شد تا سه بر یک از رقیب پیش بیفتد. کوزنتسوا در گیم ششم از دو فرصت برک استفاده کرد تا برتری خود را حفظ کند، اما سه فرصت را که می‌توانست موجب شود ۵-۲ جلو بیفتد از دست داد. همین امر به کیز اجازه داد تا پس از آن گیم، نبض بازی را در دست بگیرد و مسابقه را در نتیجه ۵-۵ به تساوی برساند و در نهایت با یک ضربه بک هند موفق شد خود را در بازی نگه دارد. تنیسور آمریکایی در گیم یازدهم، موفق شد در امتیاز ۱۵ یک ضربه پایانی و یک بریک دیگر با ضربه فور هند ثبت کند تا پس از ۵۰ دقیقه با نتیجه ۷-۵ به پیروزی برسد. او با کسب چهار گیم پیاپی امیدوار بود که در ست دوم بازی هم چنین عملکردی را تکرار کند. به جای آن، در گیم سوم کوزنتسوا پس از یک فور هند ضعیف از کیز گیم سوم را کسب کرد و در بازی بعد یک فرصت بریک را حفظ کرد تا ۵-۳ جلو بیفتد. کوزنتسوا در گیم هشتم اجازه نداد رقیب اصلا امتیازی کسب کند. مدیسون کیز که برای شکست نخوردن در ست دوم تلاش می‌ کرد، موفق شد در گیم دهم درست همانند گیم اول در حالی که رقیب در امتیاز ۱۵ بود بریک کرد و سپس در گیم بعد نیز بریک پوینت را کسب کرد تا در تای بریک با یک سرویس وینر ۷-۵ به پیروزی برسد. حال مدیسون کیز تا قبل از برگزاری رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن، می تواند این قهرمانی را جشن بگیرد و به رنکینگ ده تنیسور برتر دنیا برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار