20/04/2024

لیست ثروتمندترین تنیسور های جهان

  • توسط محمد رضا شیری
  • 21/12/2019
  • 0

ثروتمندترین بازیکنان تنیس جهان چه کسانی هستند؟

اگر طرفدار تنیس هستید پس قطعاً از این مقاله لذت خواهید برد.

احتمالاً بعد از خواندن این لیست از افرادی که در آن هستند متعجب خواهید شد زیرا بازیکنانی که همه انتظار دارند بسیار ثروتمند باشند در این لیست حضور ندارند.

لیست 25 نفرۀ ثروتمندترین تنیسور ها

  1. جاستین هنین (Justine Henin)

ارزش خالص ثروت: 14 میلیون دلار

بازیکن اسبق شماره یک جهان. او از سنین پایین تنیس بازی می کرد و مادرش مرتب او را به تماشای مسابقات آزاد فرانسه می برد. در سال 1992 با الگوی خود استفی گرف ملاقات کرد. او دارای 43 قهرمانی WTA و هفت عنوان گرند اسلم است. وی در سال 2011 بازنشسته شد.

  1. ویکتوریا آزارنکا (Victoria Azarenka)

ارزش خالص ثروت: 15 میلیون دلار

ویکتوریا اهل مینسک، بلاروس است. مانند دیگر تنیسورها او هم از سنین پایین وارد این حرفه شد و موفق به کسب عنوان بازیکن نونهال شماره یک جهان شد. از افتخارات او می توان به حضورش در یک چهارم مسابقات فرانسه، دوبار قهرمانی استرالیا و مدال برنز المپیک 2012 اشاره کرد.

مارتینا

  1. مارتینا ناوراتیلوا (Martina Nvaratilva)

ارزش خالص ثروت: 15 میلیون دلار

او یک بازیکن بازنشسته اهل پراگ، چک اسلوواکی است. در 15 سالگی قهرمان تنیس چک اسلوواکی شد. 1975 به بازیکن حرفه ای تنیس تبدیل شد و حق شهروندی آمریکا را سال 1981 دریافت کرد. 18 عنوان گرند اسلم، 31 بازی تیمی و 10 بازی تیمی مختلط در کارنامۀ وی به ثبت رسیده است.

  1. مارات سفین (Marat Safin)

ارزش خالص ثروت: 15 میلیون دلار

شخص بعدی در لیست ثروتمندترین تنیسور جهان، بازیکن روس مارات است. ژانویۀ 1980 در مسکو به دنیا آمد و سال 1997 به عنوان بازیکن حرفه ای وارد دنیای تنیس شد. 2000 اولین گرند اسلم خود را پیروز شد و از 2000 تا 2001 به مدت 9 هفته بازیکن شماره یک جهان بود. به عصبانیت در زمین شهرت دارد و نزدیک به 1000 راکت در زمین شکسته است. 14 میلیون دلار از ثروت او با پول جوایز و پیروزی هایش تأمین شده است.

  1. دیوید فرر (David Ferrer)

ارزش خالص ثروت: 16 میلیون دلار

این بازیکن اسپانیایی از سال های اولیۀ نوجوانی وارد تنیس شد و در سال 2000 به بازیکن حرفه ای تبدیل شد. تا به حال 20 عنوان رسمی دریافت کرده است و در سال 2012 به یک چهارم ویمبلدن راه یافت و در رتبۀ سوم جهان قرار گرفت. او هفتمین بازیکن با دستمزد بالا در تنیس است.

آنا ایوانوویچ

  1. آنا ایوانوویچ (Ana Ivanovic)

ارزش خالص ثروت: 16 میلیون دلار

شمارۀ 20 در لیست ثروتمندترین تنیسور های جهان به بازیکن صرب تعلق دارد. او از 5 سالگی تنیس بازی می کند. در سال 2004 به فینال نوجوانان ویمبلدن راه یافت و 2005 اولین عنوان خود را کسب کرد. در سال 2009 یازدهمین زن جذاب شد شهرت زیادی از نظر ظاهری دارد.

  1. کریس اورت (Chris Evert)

ارزش خالص ثروت: 16 میلیون دلار

این بازیکن آمریکا قبل از بازنشسته شدن بازیکن شماره یک جهان بود. بعد از بازنشستگی یک آکادمی تنیس در فلوریدا بنیان گذاری کرد تا تیم تنیس دبیرستان سینت اندرو را هدایت کند.

  1. جیم کوریر (Jim COURIER)

ارزش خالص ثروت: 18 میلیون دلار

این بازیکن آمریکایی در بخش نونهالان شروع کرد و در دهۀ 80 میلادی موفقیت های زیادی به دست آورد. سال 1991 به محض تبدیل شدن به بازیکن حرفه ای اولین عنوان خود را در فرانسه به دست آورد. همچنین در سال 1992 قهرمان فرانسه و 1992-93 قهرمان استرالیا شد.

بیلی جان کینگ

  1. بیلی جان کینگ (Billie Jean King)

ارزش خالص ثروت: 20 میلیون دلار

بیلی بازیکن اسبق شماره یک جهان و یکی از ثروتمندترین تنیسور های جهان است. در کارنامۀ این بازیکن موفق 12 عنوان گرند اسلم، 12 بازی انفرادی، 16 بازی تیمی زنان و 11 بازی تیمی مختلط ثبت شده است. وی پایه گذار سازمان تنیس زنان و فدراسیون ورزشی زنان است.

  1. آگنیشکا رادوانسکا (Agnieszka Raswanska)

ارزش خالص ثروت: 25 میلیون دلار

این بازیکن لهستانی موفقیت های زیادی در دوران حرفه ای خود کسب کرده است که یکی از آن ها این است که او اولین زن لهستانی است که توانست به فینال گرند اسلم راه بیابد.

اندی رادیک

  1. اندی رادیک (Andy Roddick)

ارزش خالص ثروت: 30 میلیون دلار

این تنیسور آمریکایی قبل از بازنشسته شدن به رتبۀ یک جهان دست یافته بود. در طول دوران بازیکنی اش وی 32 عنوان به دست آورد.

  1. بیون بورگ (Bjorn Borg)

این تنیسور سوئدی از کودکی وارد تنیس شد. در دهۀ 70 و اوایل 80 میلادی قهرمانی های زیادی کسب کرد، قهرمان ویمبلدن، فرانسه، مستر تور و جام جهانی. در 26 سالگی بازنشسته شد زیرا دیگر تمایلی به بازی کردن حرفه ای نداشت.

لی نا

  1. لی نا (Li Na)

ارزش خالص ثروت: 50 میلیون دلار

لی نا، بازیکن اهل آسیای شرقی، جزء ثروتمندترین تنیسور های جهان است. متولد چین است و در ابتدا با بدمینتون وارد دنیای ورزش شد زیرا پدر او بازیکن حرفه ای بدمینتون بود. او رکورد، تنها بازیکن چینی تبار که موفق به قهرمانی در گرند اسلم شده است، است.

  1. آنا کورنیکوا (Anna Kournikova)

این بازیکن روس-آمریکایی از مشهورترین بازیکنان جهان است. شهرت او بیشتر به دلیل درخشش در بازی های تیمی و رسیدن به رتبۀ یک جهان است. آنا و هم تیمی او مارتینا ، با هم پیروز گرند اسلم شدند.

  1. ونوس ویلیامز (Venus Williams)

ارزش خالص ثروت: 95 میلیون دلار

ونوس نیاز به معرفی ندارد، او یکی از بهترین و موفق ترین زنان دنیای تنیس است. او در 14 سالگی بازیکن حرفه ای شد و با خواهرش سرینا یک رقابت سخت را شروع کردند. او دومین زن پر درآمد تنیس در تاریخ است که سالیانه 5-10 میلیون دلار درآمد دارد.

  1. جان مک انرو (John McEnroe)

ارزش خالص ثروت: 100 میلیون دلار

تنیسور شماره یک جهان، جان مک انرو، آغاز کنندۀ 10 بازیکن صدر نشین این لیست است. او احتمالاً به بدخویی در زمین و حواشی درگیری ها با مسؤلان تنیس شهرت دارد. در طول دوران حرفه ای وی 7 عنوان گرند اسلم کسب کرد و وارد سالن مشاهیر تنیس شد.

اندی موری

  1. اندی موری (Andy Murray)

ارزش خالص ثروت: 100 میلیون دلار

از سال 2007 این بازیکن اسکاتلندی جزء بهترین تنیسور ها بوده است. او دو قهرمانی گرند اسلم در کارنامه دارد و سال 2012 اولین ویمبلدن خود را نیز پیروز شد. با این پیروزی او به رکورد اولین قهرمان بریتانیایی بعد از 77 سال رسید.

  1. ماریا شاراپوا (Maria Sharapova)

ارزش خالص ثروت: 135 میلیون دلار

به دلیل استعداد های بی نظیر این بازیکن روس او به بازیکن زن با دستمزد بالا در تاریخ تبدیل شده است. در 17 سالگی او اولین گرند اسلم خود را پیروز شد. در 2006 در آمریکا و 2008 در استرالیا نتایج عالی کسب کرد.

  1. پیت سامپراس (Pete Sampras)

ارزش خالص ثروت: 150 میللیون دلار

او همیشه محبوب طرفداران بود و در 14 سال رویایی بازیکنی تنیس 14 عنوان گرند اسلم به دست آورد. او شش سال متوالی 1993-1998 بهترین بازیکن سال شد.

  1. آندره آقاسی (Andre Agassi)

ارزش خالص ثروت: 175 میلیون دلار

این بازیکن اسبق آمریکا در مدت دو سال بیش از 2 میلیون دلار برنده شد. موفقیت های او ادامه پیدا کرد و یکی از دو مردی شد که به کریر گرند اسلم دست یافته است. او یک مؤسسۀ خیریه برای کودکان در نوادا پایه گذاری کردی است.

سرینا ویلیامز

  1. سرینا ویلیامز (Serena Williams)

ارزش خالص ثروت : 180 میلیون دلار

او یکی از بهترین های تاریخ است. قهرمان جهان 18 عنوان گرند اسلم، مدال طلای لندن، سیدنی و پکن را دارد. او میانگین در سال 10-20 میلیون دلار درآمد دارد.

  1. رافائل نادال (Rafael Nadal)

ارزش خالص ثروت: 180 میلیون دلار

یکی از با انگیزه ترین افراد این لیست رافائل است. این بازیکن اسپانیایی طقریباً بیشترین مبلغ جایزه در تاریخ، 103 میلیون دلار را از آن خود کرده است.

نوواک جوکوویچ

  1. نواک جوکوویچ (Novak Djokovic)

ارزش خالص ثروت: 200 میلیون دلار

این بازیکن اهل یوگسلاوی در سال 2003 بازیکن حرفه ای شد و نزدیک به 119 میلیون دلار از طریق قهرمانی در تنیس به دست آورده است. از افتخارات او می توان به 4 قهرمانی ویمبلدن، 6 قرمانی استرالیا، یکبار در فرانسه و سه قهرمانی آمریکا اشاره کرد.. همچنین مدال برنز المپیک 2008 و 2012.

  1. راجر فدرر (Roger Federer)

ارزش خالص ثروت: 450 میلیون دلار

با اختلاف زیاد، بازیکن پر افتخار جهان راجر فدرر در لیست ثروتمندترین تنیسور های جهان در جایگاه دوم قرار می گیرد. او از کودکی وارد تنیس شد. بعد از تمرین های زیاد از 8 سالگی بالاخره در سال 1999 او بازیکن حرفه ای تنیس شد. او جوانترین بازیکن ATP در بین صد بازیکن برتر بود. او دفعات متعددی بازیکن شماره یک جهان شده است.

یون تیریاک- ثروتمندترین تنیسور جهان

  1. ایون تیریاک (Ion Tiriac)

ارزش خالص ثروت: 2 میلیارد دلار

عنوان ثروتمندترین بازیکن تنیس جهان در اختیار ایون، بیزینس من رومانیایی و بازیکن سابق تنیس است. شهرت او در مسابقات تیمی است. سال 1965 در دانشگاه تابستانی بوداپست مدال طلا دریافت کرد. بعد از بازنشستگی یک بانک خصوصی احداث کرد و اولین ومانیایی شد که تا به حال در لیست فوربز حضور پیدا کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار