26/04/2024

نگاهی به نتایج تنیس؛ صعود ماریا ساکاری به نیمه‌نهایی تنیس سن پترزبورگ

  • توسط سروش
  • 15/02/2020
  • 0

مسابقات تنیس در نقاط مختلف جهان در حال پیگیری است و ماریا ساکاری در مسابقات سن پترزبورگ از سد بنچیچ گذشت.

صعود ماریا ساکاری به نیمه‌نهایی تنیس سن پترزبورگ

پیروزی نائو هیبیانو مقابل الینا اسویتولینا در تنیس اوپن تایلند

نائو هیبیانو با شکست الینا اسویتولینا، تنیسور رتبه چهارم جهان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تنیس اوپن تایلند راه یافت. این تنیسور ژاپنی در رتبه هشتاد و چهارم جهان قرار دارد و اولین پیروزی دوران حرفه‌ای خود را مقابل یکی از 5 تنیسور اول جهان جشن می‌گیرد. هیبیانو که 2 عنوان قهرمانی در تور WTA را در کارنامه دارد در پایان این بازی گفت:

الینا یکی از بهترین تنیسورهای جهان است. من بارها مسابقات او را از تلویزیون تماشا کرده‌ام.

مگدا لاینت بر ژییو وانگ، تنیسور 18 ساله چینی غلبه کرد. لاینت در ست اول با نتیجه 2-6 شکست خورد اما در 2 ست بعدی با نتایج مشابه 6-3 به برتری رسید تا پیروز این دیدار باشد. لاینت در پایان بازی گفت:

در ابتدا بازی برای من بسیار سریع پیش رفت. اما تلاش کردم که نتیجه را مقابل او نزدیک نگه دارم، امتیاز به امتیاز با او پیش رفتم و منتظر شانسی برای خود ماندم.

پوله، تنیسور رده چهل و دوم در بازی بعدی مقابل پاتریسیا ماریا تیگ قرار خواهد گرفت که موفق شده بود سایسای ژنگ، تنیسور رتبه چهارم را در 2 ست و با نتایج 6-4 و 6-2 از میان بردارد.

صعود ماریا ساکاری و کیکی برتز به مرحله نیمه‌نهایی تنیس سن پترزبورگ

ماریا ساکاری ، بلیندا بنچیچ، تنیسور مطرح جهان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی تنیس بانوان سن پترزبورگ صعود کرد. این در حالی است که پترا کویتووا به دلیل بیماری از ادامه مسابقات انصراف داد. بنچیچ در ست اول با حساب 6-5 ماریا ساکاری را شکست داد اما ساکاری در 2 ست بعدی به ترتیب با نتایج 6-4 و 6-3 به برتری رسید و پیروز این دیدار لقب گرفت. این تنیسور یونانی در پایان بازی گفت:

واقعاً به روش مبارزه‌ام و روشی که روند این دیدار را تغییر دادم افتخار می‌کنم.

ساکاری در مرحله نیمه‌نهایی باید مقابل النا ریباکینا از قزاقستان قرار گیرد. ریباکینا موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی در سه ست و با نتایج 6-7 (5) و 7-5 و 6-2 اوشین دودین را از پیش رو بردارد.

ماریا ساکاری

در دیگر بازی تنیس مرحله نیمه‌نهایی کیکی برتز مقابل ایکاترینا الکساندروا قرار خواهد گرفت. بعد از انصراف کویتووا، الکساندروا به جای او در این مرحله به میدان خواهد رفت. کویتووا گفت که در جریان پیروزی در سه ست مقابل آلیسون ون یویوانک، یک بیماری ناشناخته او را روز پنجشنبه آزار داد. کویتووا در پایان بازی اظهار داشت:

در طول مسابقه پنجشنبه احساس خوبی نداشتم و امیدوار بودم که امروز بهتر شوم اما متأسفانه این‌گونه نشد.

برتنز که سال گذشته عنوان قهرمانی مسابقات سن پترزبورگ را از آن خود کرده بود به تقریباً 2 ساعت زمان نیاز داشت تا در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل آناستازیا پوتاپوا در 2 ست و با نتایج 6-4 و 7-6 (3) به پیروزی برسد. برتنز در ست دوم با نتیجه 5-2 عقب بود و پس از آن 5 گیم از 6 گیم را از آن خود کرد تا دیدار به تای بریک برود.

النا ریباکینا در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سن پترزبورگ باید مقابل ماریا ساکاری صف‌آرایی خواهد کرد تا به سومین فینال WTA فصل خود راه یابد. ریباکینا 20 ساله پس از شکست در فینال مسابقات تنیس اوپن شنژن، در ماه ژانویه توانست ماریا ساکاری را در سه ست و با نتایج 3-6، 7-5 و 6-1 از میان بردارد و قهرمان مسابقات بین‌المللی هوبرت لقب گیرد.

شکست ریلی اوپلکا در مسابقات تنیس اوپن نیویورک

ریلی اوپلکا جمعه شب در مسابقات تنیس اوپن نیویورک مقابل جیسون جانگ شکست خورد. جیسون جانگ در طول دوران حرفه‌ای خود برای اولین بار است که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقاتی دست می‌یابد. جانگ در سه ست و با نتایج 5-7، 6-4 و 6-4 حریف خود را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات به دیدار برنده بازی جردن تامپسون و آندریاس سپی خواهد رفت. جانگ در طول یک سال گذشته فقط در 2 بازی به پیروزی رسید که هر دوی آن‌ها در این مسابقات بوده است. جانگ 30 ساله در راند اول این مسابقات توانست کوین اندرسون، قهرمان سال 2018 را مغلوب سازد.

اوپلکا، تنها قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را سال گذشته در لانگ آیلند تجربه کرده و آخرین تنیسور رده‌بالایی است که در گردونه رقابت باقی مانده است. حالا میومیر ککمانوویچ توانست در 3 ست و با نتایج 3-6، 6-2 و 6-4 مقابل اوگو همبرت به برتری برسد. او در مسابقه بعدی به مصاف کایل دموند خواهد رفت که توانسته بود سووو کئون را در سه ست و با نتایج 3-6، 6-2 و 7-6 (5) از پیش رو بردارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار