01/05/2024

نبرد متئو برتینی و زورف برای کسب مجوز رویداد پایانی فصل تنیس ادامه دارد

  • توسط مینا
  • 10/09/2019
  • 0

متئو برتینی پس از سپری کردن دو هفته عالی در تورنمنت یو اس اوپن امسال، اکنون یکی از نامزدهای اصلی کسب سهمیه حضور در آخرین رویداد فصل یعنی Nitto ATP Finals است.

تلاش متئو برتینی برای حضور در مسابقات پایانی فصل

این مسابقات از تاریخ دهم الی هفدهم ماه نوامبر در سالن سرپوشیده شهر لندن، O۲، برگزار خواهد شد. متئو برتینی در تنیس آزاد آمریکا عملکردی فوق‌العاده داشت و تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد. این تنیسور ایتالیایی پس از اعلام رده‌بندی جدید، در رقابت بازیکنان برای حضور در مسابقات ۲۰۱۹ لندن از رتبه هفدهم به رتبه نهم (۲۱۶۰ امتیاز) صعود کرد. متئو برتینی اکنون تنها ۲۰ امتیاز با تنیسور اهل ژاپن یعنی کی نیشیکوری (۲۱۸۰ امتیاز) فاصله دارد. متئو برتینی که ۲۳ سال دارد در فصل جاری تنیس یک پیشرفت چشمگیر را پشت سر گذاشته است، او در تور ATP امسال در مسابقات مرسدس کاپ اشتوتگارت با غلبه بر اوژه الیاسیم و همچنین در اوپن مجارستان در شهر بوداپست با پیروزی برابر کراجینوویچ دو قهرمانی خود را جشن گرفت. از سوی دیگر، الکساندر زورف نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در تورنمنت Nitto ATP Finals باید به سختی تلاش کند. زورف در مسابقات یو اس اوپن توانست تا مرحله چهارم بالا بیاید اما اگر می‌خواهد امسال نیز در تورنمنت پایانی فصل به رقابت با بازیکنان دیگر بپردازد باید بیشتر از این زحمت بکشد و نتیجه بگیرد.

متئو برتینی

این تنیسور آلمانی در یو اس اوپن امسال بهترین عملکرد خود در فلاشینگ میدوز را طی پنج حضور در این رقابت‌ها تجربه کرد. زورف در مرحله چهارم به دیگو شوارتزمن باخت و با به‌دست آوردن ۱۸۰ امتیاز در رده دهم قرار گرفت. زورف ۲۲ ساله در فصل جاری مسابقات تنها یک عنوان قهرمانی تور ATP را با غلبه بر جری در مسابقات اوپن ژنو جشن گرفت. زورف همچنین در تورنمنت Abierto Mexicano Telcel HSBC با قبول شکست برابر نیک کیریوس دوم شد. وی در مسابقات رولاند گاروس نیز موفق شد برای دومین سال پیاپی به مرحله یک چهارم پایانی راه پیدا کند.

در کمال تعجب، اکنون چهار بازیکن وجود دارند که در رده‌بندی مربوط به رقابت برای حضور در لندن، در فاصله تنها ۱۰۰ امتیازی کی نیشیکوری (۲۱۸۰ امتیاز) رده هشتمی قرار گرفته‌اند: « متئو برتینی با ۲۱۶۰ امتیاز، زورف با ۲۱۲۰ امتیاز، دیوید گافین با ۲۰۸۰ امتیاز و گائل مونفیلس با ۲۰۸۰ امتیاز.» نیشیکوری نیز ۱۷۰ امتیاز اخلاف با روبرتو باوتیستا آگوت که با ۲۳۵۰ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته فاصله دارد. علاوه بر آن، استفانوس تسیتسیپاس (رده ششم) و باتیستا آگوت (رده هفتم) که در همان مرحله اول یو اس اوپن از دور مسابقات کنار رفتند و اکنون برای اولین بار به‌دنبال مسجل کردن حضور خود در سالن O۲ لندن هستند، نیز موجب خواهند شد تا در دو ماه آخر فصل ATP رقابت برای رسیدن به لندن از جذابیت بالایی برخوردار شود. فینالیست گرند اسلم آمریکا یعنی دنیل مدودف که کمی قبل و در تاریخ چهار سپتامبر مجوز حضور در Nitto ATP Finals را کسب کرده بود، فصل تابستانی زمین‌های سخت مسابقات آمریکای شمالی را با رکورد فوق‌العاده ۲۰ پیروزی و ۳ شکست به پایان رساند، همین این عملکرد باعث شد تا در رنکینگ یک رده صعود کند و با ۴۸۰۵ امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد.

این تنیسور روس اکنون اختلافی هزار امتیازی با دومینیک تیم که با ۳۸۴۵ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته ایجاد کرده است. تیم با شکست در مرحله اول یو اس اوپن از دور مسابقات کنار رفت تا برای چهارمین سال متوالی بر سر کسب بلیت لندن با دیگران به رقابت بپردازد. نبرد برای کسب قهرمانی در تورنمنت پایانی سال پس از چهارمین قهرمانی رافائل نادال در مسابقات یو اس اوپن حساسیت بیشتری پیدا کرده است. نادال با این پیروزی، نوزدهمین قهرمانی گرند اسلم در دوران ورزشی خود را جشن گرفت. نادال که پس از این در مسابقات لاور کاپ و سپس مسترز شانگهای شرکت خواهد کرد در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در تورنمنت نهایی فصل به قهرمانی رسیده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار