24/04/2024

متئو برتینی و بوللی به فینال بخش دوبل تنیس سن پترزبورگ راه یافتند

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

رابرت لیندستت و یان لنارد اشتروف دومین پیروزی غیرمنتظره خود در مسابقات تنیس اوپن موزل در متز فرانسه را جشن گرفتند. همچنین متئو برتینی و سیمونه بوللی هم حریف خود را شکست دادند.

پیروزی زوج متئو برتینی و سیمونه بوللی

رابرت لیندستت و یان لنارد با کسب پیروزی برابر سیدهای چهارم مسابقات یعنی سانتیاگو گونزالز و ایسام الحق قریشی با نتایج ۶-۴، ۷-۶ (۲) به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه یافتند. لنیدستت و اشتروف که سیدبندی ندارند زمانی که در ست دوم سرویس می‌زدند تنها پنج امتیاز این ضربه را از دست دادند (کسب ۲۸ از ۳۳ امتیاز) تا پس از یک ساعت و بیست و شش دقیقه تلاش پیروزی خود را جشن بگیرند. لیندستت به‌دنبال اولین قهرمانی خود در یک رویداد تور ATP فصل جاری است در حالی که اشتروف سال ۲۰۱۹ را با قهرمانی در اوکلند همراه با بن مک‌لاکلان آغاز کرد. این دو موفق شدند در دیدار فینال تیم دوبل کلاسن و ونوس را از پیش رو بردارند. اما در مسابقه نهایی تنیس دوبل اوپن موزل، برنده جدال بین سیدهای برتر رویداد یعنی نیکولاس ماهوت و ادوارد روجر وسلین و تیم دوبل سندرز آرندز و دیوید پل باید روبه‌روی لیندستت/اشتروف قرار بگیرند.

در دیگر رویداد مهم این روزهای دنیای تنیس یعنی اوپن سن پترزبورگ، زوج ایتالیایی یعنی متئو برتینی و سیمونه بوللی با غلبه بر سیدهای دوم رویداد یعنی سندر ژیل و جوران ولیگن به فینال رسیدند. تیم ایتالیایی با نتایج ۷-۵، ۷-۵ پیروزی دیدار نیمه نهایی را کسب کرد. متئو برتینی و بوللی تنها بریک‌های مسابقه را در هر دو ست، وقتی بازی ۵-۵ بود به نفع خودشان ثبت کردند. بوللی در حال حاضر قصد دارد اولین عنوان قهرمانی دوبل خود در مسابقات ATP پس از قهرمانی در رویداد دوبی سال ۲۰۱۶ با آندریاس سپی را جشن بگیرد. بوللی و سپی در آن مسابقه برادران لوپز را شکست داده بودند. این در حالی است که آخرین قهرمانی متئو برتینی در تنیس دوبل، سال گذشته در همین رویداد رقم خورد. متئو برتینی موفق شده بود در کنار فابیو فونینی برابر زوج جباوی و میدلکوپ به پیروزی برسد. متئو برتینی و بوللی باید در بازی فینال به مصاف برنده دیدار بین سیدهای برتر رویداد یعنی نیکولا مکتیچ و فرانکو اسکوگور برابر دیویج شاران و ایگور زلینای بروند.

متئو برتینی

اما در بخش انفرادی، سید سوم مسابقات اوپن موزل فرانسه یعنی بنویت پایر فصل فوق‌العاده خود را روز جمعه با غلبه بر هم‌وطن فرانسوی‌اش یعنی گریگوری بارر ادامه داد. پر در این دیدار بارر را با نتایج ۷-۶ (۳)، ۶-۴ شکست داد تا برای چهارمین‌بار در سال جاری صعود به مرحله نیمه نهایی یک رویداد را تجربه کند. بنویت پایر کهنه‌کار سرسختی خود را در زمین مرکزی به رخ کشید. او در حالی که در ست نخست ۱-۴ عقب بود و در تای بریک ست اول یک مینی-بریک را تجربه کرده بود به بازی برگشت. این تنیسور ۳۰ ساله تنها بریک ست دوم را در گیم آخر ثبت کرد تا پس از ۷۹ دقیقه رقابت پیروزی را جشن بگیرد. پر امسال در مراکس با غلبه بر آندوخار و در مسابقات لون با پیروزی برابر اوژه الیاسیم دو قهرمانی کسب کرده و همچنین در تنیس وینستون-سالم نیز با شکست برابر هورکاز دوم شد. او اکنون قصد دارد دومین فینال خود در متز را تجربه کند، پر قبلی را در سال ۲۰۱۷ به گویووچیک باخته بود.

در دیدار مرحله نهایی، آلیاش بِدِنه برابر او قرار خواهد گرفت. بدنه با غلبه بر پابلو کارنو بوستا با نتایج ۶-۴، ۷-۵، اولین حضورش در نیمه نهایی یک زمین هاردکورت تنیس را پس از مسابقات چنای (۲۰۱۶) تجربه خواهد کرد. بدنه در هر ست یک بریک کسب کرد و سرو خود را از دست نداد. او ۹۳ درصد (۳۸ از ۴۱) امتیازات سرویس اولش را به‌دست آورد. بدن ۳۰ ساله در دیدارهایش برابر پر تاکنون دو برد و چهار باخت کسب کرده اما او را همین یک ماه پیش در یو اس اوپن با شکست بدرقه کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار